Gå til innhold

Tips til nybegynner-produkter!


HvedingN

Recommended Posts

Hei!

Har i lengre tid titta å lest litt her inne, og detaileren i meg finnes der inne, har bare ikke kommi helt fram. Kjøpte ei autoglym pakke for noen år siden men er ikke helt fornøyd med produktene i den..

Jeg har fått en liten glød nå, etter jeg kjøpte meg en gammel Volvo 343 som, lakkmessig, har sett bedre tider. Derfor har jeg fått veldig lyst til å shine opp denne, og jeg ser jo utifra tråder her at det umulige er muilg, selv en gammel sliten bil ser utrolig bra ut med blank lakk!

Jeg har tilgang på varm garasje, så det gjør ikke så mye at det er vinter.

Det jeg tenker på er, hvilke produkter skal jeg velge? Jeg er en fæl merke-tulling, og har jeg et produkt fra et merke så må jeg liksom bruke hele "serien" til den produsenten, (dessuten ser det bedre ut i hylla) men skal vel klare å komma meg unna.

Jeg tenker på en 3 eller 4 stegs jobb, og regner med jeg må gå på ganske hardt, er igrunn ikke bekymra for lakken da disse har en historie for å ha tjukk lakk, uten at jeg er no ekspert...

Jeg har foamgun, et par gode såper (Iron-X, Meg's Gule og Lilla, Prickbort og noe Glossworks) og en billig to-hoda DA fra clas ohlson (samme som biltema sin?) med 95mm hoder. Trenger også puter til denne forsåvidt.

Har forsåvidt hørt gode ord om Scholl og Meguairs, men går meg vekk i produkt-jungelen..

Om det har noe å si er bilen grønn.

Er den noen som kan hjelpe meg? Gjerne nettsider som selger produktene :)

Tusen takk på forhånd!

- HvedingN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Sjekk ut bilnerden sin uber pakke med menzerna polish. Knallgode produkter!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange gode produkter "der ute". Jeg bruker mye Menzerna og er godt fornøyd med det. :) Det beste er å prøve ulike produkter og se hva man trives best med. DCNs samarbeidspartnere har mye snacks i sine nettbutikker. :)

Endret av duddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke Menzerna produkter er du fornøyd med, duddi?

Jeg trenger noe til korrigering, både grov og fin, er iallefall det jeg tror.

Så en finere polish til å få glansen, og tilslutt en voks. Har forsåvidt en Meguairs Canuba (?) voks som jeg brukte på et sett felger.

Så på den pakka til bilnerden, litt store puter kanskje, men det vil vel kanskje gå?

Vil de tre produktene gjøre susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke Menzerna produkter er du fornøyd med, duddi?

Jeg trenger noe til korrigering, både grov og fin, er iallefall det jeg tror.

Så en finere polish til å få glansen, og tilslutt en voks. Har forsåvidt en Meguairs Canuba (?) voks som jeg brukte på et sett felger.

Så på den pakka til bilnerden, litt store puter kanskje, men det vil vel kanskje gå?

Vil de tre produktene gjøre susen?

Har hatt gode opplevelser med Menzerna FG400 (som grovsteg), og Uberpads med forskjellig korrigeringsgrad (avhenger av lakken). I flere tilfeller har jeg, etter FG400, gått rett på FF3000 eller SF4000 (også sammen med Uberpads) og hatt gode opplevelser med dette. Du kan kjøre et steg i mellom FG400 og 3000/4000, men jeg syns resultatet har blitt tilfredsstillende på de bilene jeg har kjørt FG400 og 3000/4000.

Det finnes mange gode vokser, er vel smak og behag som alt annet. Jeg liker Collinite-voksene, de er rimelige og holdbare, samt ok å jobbe med, så lenge du ikke legger for tykt. :) Swissvax har mange fine vokser.

Menzerna/Uber-pakka til Bilnerden er fin den, der har du tre midler med ulik grovhet og gode pads. De fleste samarbeidspartnerne her inne har fine pakker, og flere er sikkert villige til å "skreddersy" en pakke til deg. Er også smart å ha flere pads med samme korrigeringsgrad/samme farge for å bytte på litt underveis.

Vil tro 140mm/160mm blir for stort for maskinen din, med tanke på at padsa vil butte i hverandre. Kan ikke si noe sikkert rundt det, for har ikke sett/prøvd maskinen. Som nevnt over, så fikser nok en av forhandlerne passende pads til deg hvis du spør. :)

Edit: Greit å huske på at grovsteget kan variere fra lakk til lakk. Kan for eksempel kjøre FG400 med noen pads på en type lakk mens man kanskje kan kjøre et "finere" grovsteg på andre lakktyper.

Endret av duddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...