Gå til innhold

Jeg har syndet...


Christer

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Var en tur i boden i dag for å finne noen bildeler jeg skal sende til Simen (siden vi driver og bytter deler på tvers av fylker i tide og utide - hadde nok blitt billigere om han bare hadde flyttet til Bergen med en gang, men det er en annen historie).

Jeg hadde en smågnager av en dårlig samvittighet hengende i nakken, og da jeg romsterte rundt fikk jeg etpar skikkelige bitt. Jeg fant ikke bare skittent vaskeutstyr liggende i en bøtte...

Jeg fant skitne pads liggende sammen med rene pads. Jeg fant skitne kluter liggende sammen med rene kluter. Jeg fant skittent vaskeutstyr liggende sammen med rene kluter OG pads. Og jeg har en jobb i helgen. Slik ting ser ut har jeg en ganske grei jobb foran meg i kveld også...

En rask kalkulasjon tilsa at mye, om ikke alt, av dette har ligget i hvertfall tre uker, eller enda lenger... klutene ser jeg for meg at ikke skal være noe problem å få rene; de går i en bøtte med Surfexblanding og får ligge og kose seg en stund, men padsene... de er fulle av månedsgammel polish som har tørket godt inn og har støvet rundt på så å si alt jeg har av pads. Lett dasking av etpar av dem utløste sandstorm og mye av greiene i boden er nå dekket av et fint lag polishstøv fra fordums tider.

Hva er fremgangsmåten for å få disse i form igjen? Drukne dem i Surfex i etpar timer de også, og så klask i maskinen for en runde der?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den av dere som er uten synd, kan kaste den første stenen

- Abraham Lincoln

Men fra spøk til Halvor.. Før du vurderer flytende remedier ville jeg rett og slett gitt de en runde med støvsugeren. Skulle ikke forundre meg om du fikk ut mye mannsjit på den måten. Deretter fulgt opp med PRS i store doser og til slutt bløtlegging i en Surfex-cocktail, før du evt. tar en maskin- eller håndvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto det Espen skrev

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved flere anledninger har pads sneket seg unna i det de skulle vaskes, de som lå lengst lå vel bortimot 2 mnd før de ble vasket.

Lot de ligge over natten med snappypadcleanerpulveret, og slengte de i maskinen dagen etterpå, så var de like gode som alle de andre padsa. Så akkurat det tror jeg ikke du skal se så svart på :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Zalovann og varmt vann gjør som regel en god jobb når det gjelder sånt som dette. Tenger da hovedsaklig på putene. La de gjerne ligge litt i dette noen timer.

Eller så er rensen/sprayen til Padwasher genial til å vaske puter med. Effektivt produkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Takker for gode tips, får finne etpar bøtter og drukne kluter og pads, så kan de stå og godgjøre seg mens jeg gjør noe fornuftig, som å vaske lyktene jeg skal sende til Simen og se en film samtidig. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hva slags blandingsforhold benytter dere på Surfex når dere legger slikt til bløt?

2dl på 10 liter vann fikk mine, hvertfall... deretter gned jeg dem i zalovann og fikk ut mesteparten av driten, så nå venter jeg bare på at vaskemaskinen skal bli ferdig med klutene mine før padsene skal få seg en runde.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kan virkelig anbefale PRS. Har reddet mange av mine pads som jeg også har glemt å vaske på en god stund..

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_71&products_id=115

Det er denne jeg tenker på over her. Genialt produkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Alle pads fikk seg et Surfexbad, deretter gnukking i zalovann i bøtte og deretter en dusj PRS før de røk i maskinen. Nå er de rene og pene og ligger til tørk under varmepumpen :)


(og der har de ligget i hele dag og kost seg, regner med de er helt tørre til i morgen)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan får dere applikatorer som har blitt brukt til gummifornyer, rene igjen? Gjorde tabben engang og tok de i vaskemaskinen og hele trommelen ble "forseglet" med gummifornyer.... Har også prøvd bløtlegging i Surfex, men de blir ikke rene.

Bruker forresten Chemical Guys G6 Hyper Coat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvordan får dere applikatorer som har blitt brukt til gummifornyer, rene igjen? Gjorde tabben engang og tok de i vaskemaskinen og hele trommelen ble "forseglet" med gummifornyer.... Har også prøvd bløtlegging i Surfex, men de blir ikke rene.

 

Bruker forresten Chemical Guys G6 Hyper Coat.

De blir aldri rene igjen... jeg legger dem i en forseglbar plastpose og bruker dem til de faller fra hverandre, og så går de rett i bosset. Med muligheten til å få 100 stk fra .cn for under 200 kroner er det ikke vits å spare for mye på dem.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...