Gå til innhold

Dugg og trafikkfilm - eple, sitron og gjerne cola


R. Molnes

Recommended Posts

Artikkel hos VG.no: http://www.vg.no/bil...?artid=10048231

:blink:

Jeg rynker ikke så voldsomt på nesen av vask med salmiakk om du på død og liv ikke skal kjøpe inn noe eget for bilen. Ta gjerne den blå vindusrensen fra JIF, fungerer nok helt fint.

Men når de kommer på banen med eple, sitron og en halvliter cola, ja da synes jeg det blir for dumt..

Fettfilmen på ruten fjerner du enkelt ved å bruke et halvt eple, en sitron eller noe annet med syre.

- Smør det utover frontruten og fjern det så med spylevæsken. En halv liter med cola kan også gjøre samme nytten, sier NAFs bilholdsekspert til VG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å smøre egg på skinnseter om det er kulepennstreker på de.

Det lukter litt men det blir bra etter man har vasket 7 ganger med salmiakk etterpå, blir det litt stygt på setet kan man smøre på litt banan så blir skinnet lyst og fint igjen..

De fleste skal på død og liv bruke alt som finnes i huset i bilen og det er ikke måte på hva man tror skal fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Fettfilmen på ruten fjerner du enkelt ved å bruke et halvt eple, en sitron eller noe annet med syre.

Det koster penger når man skal ha bil, og da må man jo søren meg kunne invistere i noe skikkelig noe, ikke gå på Rimi, Kiwi eller no' for å kjøpe inn "dagens rens" av bilen.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver detailer med respekt for seg selv vet å blande Pepsi Max 1:5 for best resultat. Aspartam, søtstoffet i Pepsi Max etterlater ikke den samme sukrosehinnen som vanlig Cola gjør :ph34r:

Tenkte lenge på den der.. Uansett, det er ikke mye verdt å slenge med tittelen "bilholdsekspert" sammen med de tipsene der! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom "hjem" for å informere om artikkelen, som jeg ser heldigvis andre også har fått med seg og reagerer på.

Nå må dere med Facebook konto (det er ikke meg nemlig) opplyse de stakkars leserne til VG, i kommentarsystemet deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...