Gå til innhold

Batterilader


Christoffer

Recommended Posts

Christoffer

Har lurt litt på å kjøpe en batterilader som jeg kan sette på bilene jeg polerer da jeg har hatt noen stående 1 - 2 uker og med mye inn og ut har det mistet litt guffe i batteriet samt når klimaanlegget går så ta det på på batteriet. Og jeg er lite keen på å ha bilen stående på tomgang i garasjen. Derfor lurte jeg på om denne pakken var noe

http://www.bilxtra.n...fort-indicator/

Kan en av de fastmonteres i firmabilen feks? Har litt utstyr som står og trekker 2 - 3A og da blir batterieren pripne i minus grader nå bilen står over helgen.

Firmabilen er en Hiace med to stk 70(?)Ah batterier.

Endret av Christoffer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har Defa Handy som jeg plugger på biler som også kun står over en helg, eier blir alltid glad for å høre at man har ladet batteriet hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ctek multi xs7000 og har ved flere anledninger opplevd at den ikke får strøm i batteiet , måtte til med den gamle bosch laderen som min far køpte for mange år siden og den fikset det . nå er det ikke så ofte den blir brukt men enter så er det noe feil med laderen min eller så greier den ikke å lade opp batterier som er flate.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

De du linker til fungerer meget bra. Smart lader som du bare kan plugge i, og lå stå. Så sant du ikke hovedsaklig skal lade opp batterier som er nesten tomme, er min erfaring at de minste variantene holder lenge.

jeg har ctek multi xs7000 og har ved flere anledninger opplevd at den ikke får strøm i batteiet , måtte til med den gamle bosch laderen som min far køpte for mange år siden og den fikset det . nå er det ikke så ofte den blir brukt men enter så er det noe feil med laderen min eller så greier den ikke å lade opp batterier som er flate.... :unsure:

Hvis batteriene er nesten flate bruker disse laderne LANG tid på å få den første strømmen inn på de. Det virker som du ikke får skrudd på vanlig ladeprogram, men den driver en "smyglading" for å heve spenningen. Etterhvert kan du sette på vanlig program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også c-tec, av den minste typen, å den fungerer helt fint til vedlikeholdslading mens bilen er til behandling. Flere av de (litt eksklusive) bilene jeg har hatt inne, er levert med en original slik fra fabrikken.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctek er nok en av de beste laderene, disse levers også som orginal ladere til aston martin, bently, ferrari, mercedes bare at det ikke står ctek på de :) Er foresten en kampanje på mekonome på de laderene :)

Endret av Bompi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde XS800 var til lading av små batterier til MC osv. Men om den fungerer til vedlikeholdslading av bilbatterier er jo det supert!

Endret av Fenwick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du refererer til i første post er god den.

Bruker den til mc og den står på hele vinteren, smart lader som slår seg av og på automatisk etter så spenningen synker på batteriet.

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norway_triumph

Har brukt denne over 3-4 vintre nå (litt eldre "blå" utgave) har fungert gull i alle mine biler som stilles bort for vinteren. Aldri mer tomme batteri. Har du batteri på over 75AH bør du over på en litt kraftigere utgave da denne ikke holdt NOK saft i lastebilen så det batteriet måtte ha en time med "vanlig" lader før den kom seg etter vinterdvalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har bidratt i denne tråden, ble innkjøp av Ctek MXS 5.0 igår.

Fortsatt litt usikker på hva jeg trenger den til, men tenkte at det er nok kjekt å ha.. :)

Siden jeg først har kjøpt den så kan jeg like godt bare koble opp "comfort indicator"-ledningen på batteriet slik at jeg har muligheten til å enkelt sette på vedlikeholdslading når jeg er på sjøen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norway_triumph

du kommer ikke til å angre

her er ett bilde av de batteriene jeg har UTENFOR bilene mine - det normale med disse laderne er jo å bare la batteriet stå i bilen, noe som er absolutt lettest. Skulle du allikevel ta ut batteriet , elelr som meg ha noen til overs :) - IKKE sett dem på kaldt betonggulv, ødela ett i fjor vinter når gradestokken lå rundt -30 en periode selv om batteriet var ladet :(

P1010363batt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...