Gå til innhold

Test: CG Instawax Express Carnauba Spray


Stig R. Vormestrand

Recommended Posts

Stig R. Vormestrand

Hei folkens, på tide med min første test:)

Jeg hadde en kompis på besøk i går kveld, vi bestemte oss for og gå ut å vaske gliset hans.

En BMW E91 320d M-Sport -08

Først fikk bilen på seg Bilberry og Surfex HD 1:8-10 og foamcannon med CG CW&G

033a4c8c.jpg

ec044e34.jpg

94b441d4.jpg

Denne skummet forbausende godt må jeg si:)

Hånd vasket bilen hans med ull mitt og CG Glossworkz såpe, Denne såpa gir en utrolig god glid med en veldig drøy dosering ca 30ml pr 15liter vann.

Tørket bilen med Wolly Mammuth tørkehåndkle og gikk igang med Clay og CG Speed Wipe QD utblandet som clay lube.

Da bilen var blitt tørr og fin igjen fant vi på og teste Chemical Guys Instawax Express Carnauba Spray.

Sprayet på et tørrt micofiber og satte igang (Har desverre ikke bilder av påføringa) la på så tynt som mulig og gikk rundt bilen, Heile bilen ja slik at det fikk tørke godt.

Denne instawax var veldig lett å påføre, kun spraye på MF og føre på bilen i rette linjer. Var heller ikke noe problem og legge tynt nokk:)

Da kom tiden for buffing, Fant frem ny MF og satte igang. Skulle tru det ville bli litt vanskelig og buffe av etter ca 15min tørking, men neida det gikk som en lek. Hadde nesten ikke press på MF når førte over. Gikk med en del MF til denne prosessen på grunn av mye voks rester og litt vann som kom på kluten :(

Når vi var ferdige såg bilen utrolig bra ut selv om det er litt vaskeriper i lakken, Gikk opp fra garasjen og satte på Cars 2 på TV´en og lot det få herde.

Da vi kom ned hadde den fått herdet i 3-4 timer og vi måtte prøve Sheeting og Beading ;)

På ruta her hadde vi testa Turtle Wax Clear Vue, fungerte greit det :P

Klikk på bilde under, det er en film ;)

th_7b7039fb.jpg

ade941d4.jpg

193b51a9.jpg

Et lite effekt bilde ;)

08c503c0.jpg

c6024abf.jpg

Produktet brukt på front rute

9d112dcc.jpg

Holdbarhet:

Vil komme tilbake med hvor lenge denne holder:) Er kun dette produktet på bilen nå.

Konklusjon:

Veldig greit produkt til brukt mellom vask for og opprett holde vokslaget på bilen, Enkelt i bruk å drøyt i bruk, brukte ca 1cm av en 16oz flaske.

Et stort pluss ved jobben er jo at jeg har fått kompisen min til å slutte med vanlig bøtte, svamp og pusseskinn. Pluss å slutte med Autoglym produkter ;)

Takk for meg for denne gang:)

Endret av Stig R. Vormestrand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Hvordan ser lakken ut etter dere brukte clay, men ikke polerer etter Renset lakken etter?

Brukte en mild clay, kun på utsatte steder, så ble ikke noe merker etter den.

Nei vi renset ikke lakken:) Var bare et innfall om å prøve, å reultatet ble så bra at jeg ville dele en test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er no ikkje det verste han kunne brukt tidligere, hadde vert verre med biltema "polish" og "voks" :P eller TW, synes TW er forferdelig. Har selv brukt denne glass forseglingen, og syns ikkje den var store greiene etter 1-2 uker. Venter derfor på GTechniq G1 G2 og G3 i posten fra bilnerden! :D Gleder meg til den kommer, kommer test av dette seinere en gang i nærframtid ;)

Endret av BChris

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig R. Vormestrand

Autoglym er no ikkje det verste han kunne brukt tidligere, hadde vert verre med biltema "polish" og "voks" :P eller TW, synes TW er forferdelig. Har selv brukt denne glass forseglingen, og syns ikkje den var store greiene etter 1-2 uker. Venter derfor på GTechniq G1 G2 og G3 i posten fra bilnerden! :D Gleder meg til den kommer, kommer test at dette seinere en gang i nærframtid ;)

Hehe! sant så sant:) Gleder meg til den testen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autoglym er slettes ikke verst..det er ganske bra faktisk..startet med det og ville ha mer holdbarhet..da ble det jo mere proffosjonelle produkter som i mitt tilfelle swissvax og cg.jeg bruker noe av autoglym enda faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte også nylig denne sprayvoksen. Testet i helgen på panseret, den er virkelig lett og fin å jobbe med. Jeg brukte en blå MF applikator da til påføringa. Takk for fin test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette Andreas, som var innom hos meg en stund? Hyggelig fyr da, og finfin bil! :) Angående "beading-check", så må du kjøpe deg litt destilert vann og helle over på en ny/ren sprayflaske. Så kan du spraye på panelet for å se, slik som i denne videoen (spol til 3:00)

Jeg helte over batterivann på en splitter ny sprayflaske. Morsomt å ha tilgjengelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd den TW "ClearVue" glassforseglingen, har hatt den på rundt ett halvt år å den funker forsatt. Sikker noe av det eneste av turtle jeg har vært fornøyd med.

X2

Hvis noen kun har opplevd 1-2 uker holdbarhet med denne har de gjort noe seriøst galt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...