Gå til innhold

Grov pad vs grovere middel?


Hans Wilhelm

Recommended Posts

Hans Wilhelm

Har såvidt begynt å prøve meg med roterende maskin og i den forbindelse har jeg fått noen spørsmål...

Bruker i hovedsak grønn, gul og blå 3m med.tilhørende pads. Føler den grønne padden er veldig hard og vanskelig å jobbe med. Har brukt gul pad med grønn kork istedet. Synes det har fungert fint.

Har også brukt en orange liten jeg kjøpte av Scandicshine. Den virker også meget god.

Spørsmålet er vel igrunn om noen tanker og meninger rundt grov pad vs. grovere middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas_K

Den grønne store pad`n er tung å jobbe med men du kan ta litt vann eller QD på den (en eller to spray", da vil den "flyte" bedre på lakken. Den blir da heller ikke så varm så du må/kan kjøre flere ganger over før den tørker.

Men ja nei det er ingenting i veien med å kjøre andre produkter enn det 3m systemet sier. Det er bare en rettleder som gir forutsigbar cut. Har selv kjørt gulpad med grønn flaske, eller grønnpad med gulflaske, men bør da vaske den før man skal ha annet produkt på den uansett hvor mettet pad`n er...

Hvis jeg skjønte spørsmålet rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Wilhelm

Du forsto rett. Var ikke mitt best formulerte spørsmål... Er ute etter tanker og refleksjoner rundt temaet jeg, så kanskje jeg kan danne meg mine egne meninger og synspunkter basert på ny kunnskap og egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig kombinere akkurat hva du vil, men tommelfingerregelen er at polishen skal være grovere enn pad'en. :)

Jeg prøver som regel en litt finere pad med grov polish før jeg setter igang med groveste kombo, men dette kommer helt an på hvilken lakktype du har.

På de fleste Audier, Mercedeser og BMW'er er lakken knallhard og det er bare å sette igang med groveste kombo.

Men så kommer jeg innimellom over en asiat med tynn og supermyk lakk, der det lønner seg å prøve mildeste kombo først.

Feks gul kork på blå pad, og hvis ikke det tar nok; gul kork på gul pad, så grønn kork på gul pad og grønn kork på grønn pad.

For eksempel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...