Gå til innhold

Skinnpleie med matt finish

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg har en 07 audi a4 s-line med skinn alcantera(i midten ;) ) og lurer på om noen har gode produkt tips til dette skinninteriøret? Jeg vil helst ha en litt matt finish da jeg synes det ser best ut.

Har sett det finnes flere produkter på markedet , men ønsker deres tips. Det finnes så utrolig mange flinke folk her inne. Har bestillt litt av hvert av produkter for eksteriør.. Så nå må interiøret også stå i stil..

Takker på forhånd for alle svar.

første post her inne også.. hehe.. :)

mvh

Kjetil Rosenvold

Gjøvik.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Både LeatherMaster og Swissvax har gode både renser og beskyttelse og balsam for skinnet..

Ta gjerne med alcantarabeskytter fra LeatherMaster også..

Skrevet (endret)

Matt finish på selve skinnet? Alcantaraen er vel nokså matt fra før av.

Det jeg bruker, er: Swissvax Leather Care Kit: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=96

- Vasker over med Leather Cleaner, og bruker Leather Milk etterpå.

Etter det bruker jeg Leather Master Vital Conditioner: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=173 legger på mange lag, lar hvert lag tørke før jeg legger på nytt.

Det gir meg en matt og utrolig bra finish i min BMW, skinnet ser nesten nytt ut.

I tilleg bør du se på: Swissvax Alcantara Cleaner: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=259

og Leather Master Nubuck Eco Protector.

De to siste har jeg aldri brukt, ettersom jeg ikke har biler med Alcantara, men regner med at det er dugendes.

EDIT: Bernhard og Arne ble før meg ja...:)

Endret av RuneV
Skrevet

Da satser jeg på Swisswax.. Er skinnet i sidene osv jeg ikke ønsker blankt.. Det blir litt "feil" i forhold til resten.. Men litt forskjellige er vi jo alle.. :)

Fin bruksanvisning.. Det skal jeg prøve.. :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Jeg jobbet med en Passat 3C med skinnn og alcantara påsken.

Brukte Leather Master cleaner, conditioner og protector på skinnet og brukte Swissvax alcantara cleaner og Leather master alcantara protector på alcantaraen og ble kjempefornøyd...

Send en PM til Pirex (Ketil) som driver scandicshine, han har god peiling og er veldig grei å ha med å gjøre.

ClearCoatChristR
Skrevet

Jeg tror du vil bli fornøyd med Swissvax, Kjetil.

Andre produkter har det med å gjøre skinn veldig fett og glinsende, men ikke Swissvax sine produkter. Skinnet blir ikke matt heller, men ser naturlig ut.

Skrevet

Hei

Jeg håper jeg blir fornøyd. Har aldri hatt bil med skinninteriør før, men har alltid holdt bilene mine vedlike på en ordentlig måte. Blir spennende å prøve produktene.. :)

kjetil

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei alle sammen

Nå har jeg fått swissvax kittet og har brukt rensen og leather milk. Men det jeg lurer litt på er den siste lille boksen med "elefantfett" eller hva det er. Hva skal den brukes til og hvordan? Usikker på om jeg gjorde alle stegene riktig.. Hadde kanskje vært ålreit med en "how to" angående dette kanskje? :) Kanskje noen som er "rutinerte" kan lage en? Hadde vært fint for nybegynnere som meg.. :)

Synes også at kittet var veldig bra ellers. Fikk renset godt og det var mye mye mer møkkete enn jeg trodde.

General Lee
Skrevet

Elefantfettet er til ekstra tørre og 'slitte' steder, brukes etter melka, ellers trekker ikke melka ned i skinnet.

Skrevet

Hm.. men den kan vel også brukes til å smøre en elefant hvis man skal ha den gjennom f.eks et rør?

General Lee
Skrevet

Hvis du har behov for å få elefanter gjennom rør ofte vil jeg anbefale sleggefett...

Skrevet

Jeg må skaffe meg noe skinnprodukter jeg også tenker jeg.. Går ikke tom for idèer på hva jeg skal bruke penger på med det første >;(

Skrevet

Det ble veldig bra. anbefaller swissvax produktet.. da har en alt en trenger... for en stund.. :)

Skrevet
Det ble veldig bra. anbefaller swissvax produktet.. da har en alt en trenger... for en stund.. :)

X2

Andreas_Sleipnes
Skrevet

Jeg har swissvax på vei. :) Gleder meg til å bruke det. :)

• 2 years later...
Skrevet (endret)

Når noen først har vekket denne skinntråden til live så slenger jeg meg på med min førstepost her. Ser alle snakker begeistret om skinn og lignende, men problemet er at slik jeg har forstått det så er nesten alt skinn behandlet med et vinyl-lag. Hvis det ikke endrer farge når du har vann på det så har det et vinyl-lag som beskyttelse. Spørsmålet er da om disse skinnproduktene tar hensyn til det eller om det rett og slett bare er sløsing?

Bare viser til en link her..:

http://www.rodenleather.com/faqs.html#care-for-Pigmented-Leathers

Endret av Leizureman
  • Admins
truhaa
Skrevet

Ny info for meg, vet ikke om noen andre har noe å tilføye mht dette.. Eneste jeg kjenner til er at ikke alt på setet er i skinn, dvs sider og bak feks på et sete kan være i kunstlær, mens sittepute og rygg er i skinn..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Ja, jeg vet som sagt ikke, men skulle ha avklart det. For det er dyrt med de skinnproduktene..kjøpte en sånn enkel flaske med skumbehandling fra sonax, for vinyl i bil. Skal teste og se om det gjør noe utslag. Får jo ikke testet langtidsvirkningen da.

Bare når skinneksperter (og ikke de som selger skinnbehandlinger) skriver hva som blir riktig er det litt forvirrende. Selvsagt så vil jo skinnekspertene selge mer skinn da..så motivene går jo begge veier. hehe

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår