Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. gullfisken

    Tyggerns BMWs, kjøpte, solgte og noen andre

    Bil som er gøy på bane, med skilt, og også OK på vei er ikke lett.
  3. Today
  4. The Punisher

    S&S Audi A8 1996

    Bra resultat, og det MÅ ikke være superbiler som det legges ut SS av. Like trivelig å se eldre klassikere som denne! Det bør være en lav terskel for å legge ut jobbene en har utført for å få et mer levende fora.
  5. einarhelge

    Reidar`s 2014 Ford S-Max Titanium S

    Flott bil du har, liker oppgraderingene du gjør! Synes selv det er litt rart man må kjøpe netting for bagasjeromssikring..men sikkerhet må man ha uansett, klokt innkjøp!
  6. jonia

    S&S Audi A8 1996

    Fin S&S. Bra resultat.
  7. KimMorten

    Skjolder etter Gyeon Q²M WetCoat?

    Takk for svar, jeg kom i mål med Carpro eraser og tar remover. Ble mye knikking, så skulle helst tatt en runde med maskin for å samtidig få bort en del vaskeriper. Hadde ikke tid denne gangen, hverdagen setter en effektiv stopper for det..
  8. Yesterday
  9. Norwash endelig på plass hos Detailers Club! Norwash AS er et resultat ifra 3 kompiser, senere 4. Som øynet en mulighet til å begynne med salg av bilpleie både lokalt på Raufoss i Vestre Toten, men også med et stort fokus på nettsalg etterhvert som driften tok seg opp. De er relativt nye i denne bransjen sammenlignet med de store gutta, men med et produkt utvalg som differensierer seg ifra andre aktører, samt et meget stort fokus på kunde service, ikke bare på ordre men også dette med å være ute hos kunden å forklare, vise frem og hjelpe har Norwash sammen med svært god støtte ifra de store aktørene som Car Chem, The Rag Company, Optimum og Zentool tro på at denne butikken er noe som vil vokse seg større og større i tiden framover og bli godt mottatt så lenge vi holder på målene våre som bla er å være helt i topp siktet når det kommer til support og service. Samt dette med å reise rundt å vise oss frem. Bakgrunn til de som har startet Norwash er noe variert, noen av de har vært fast inventar her på DCN i lengre tid har noen litt andre bakgrunner som drift og økonomi. Norwash ble grunnlagt i fjor vinter og har siden den gang fått en god å stabilt drift, spesielt i lokalområdet med jevnlige oppmøter på biltreff, cars & cofee og klubb kvelder mm. Norwash har vært veldig frampå hos våre leverandører og er stolte av å kunne tilby et komplett utvalg ifra Optimum, Car Chem, The Rag Company og Zentool hvor flere har et meget godt navn å renommé både i USA og Europa. De kan kan også røpe at det kommer svært spennende nyheter mot høsten som vi tror vil være svært aktuelt for det Norske markedet! Norwash har en klar oppfatning av at det å selge bilpleieprodukter og tilbehør medfører ett vist ansvar. Først skal man ha gode produkter, men like viktig er det og kunne tilby informasjon og kunnskap. Derfor har Norwash et svært høyt fokus på dette så ikke bli forbauset om det kommer svar på spørsmål langt utenfor vanlige åpningstider. Vårt lager er tilnærmet døgnåpent for de som ønsker å ta turen noe som vi håper å kunne fortsette med i lang tid fremover. De stiller også gjerne opp både på generelle biltreff og happenings. De kjører også jevnlig kurs både for amatører og de mer drevne. Flere spennende nyheter er like rundt hjørnet for detailers club medlemmer! Så følg med! For spørsmål å kontakt så finner du de på www.Norwash.no Norwash kan kontaktes på Post@norwash.no eller på vår facebook side: https://www.facebook.com/Norwash.no/ Vip rabatt er på plass, og alle ordre over 2500 har gratis frakt! Vis full artikkel
  10. Dennis

    Ny samarbeidspartner Norwash

    Norwash endelig på plass hos Detailers Club! Norwash AS er et resultat ifra 3 kompiser, senere 4. Som øynet en mulighet til å begynne med salg av bilpleie både lokalt på Raufoss i Vestre Toten, men også med et stort fokus på nettsalg etterhvert som driften tok seg opp. De er relativt nye i denne bransjen sammenlignet med de store gutta, men med et produkt utvalg som differensierer seg ifra andre aktører, samt et meget stort fokus på kunde service, ikke bare på ordre men også dette med å være ute hos kunden å forklare, vise frem og hjelpe har Norwash sammen med svært god støtte ifra de store aktørene som Car Chem, The Rag Company, Optimum og Zentool tro på at denne butikken er noe som vil vokse seg større og større i tiden framover og bli godt mottatt så lenge vi holder på målene våre som bla er å være helt i topp siktet når det kommer til support og service. Samt dette med å reise rundt å vise oss frem. Bakgrunn til de som har startet Norwash er noe variert, noen av de har vært fast inventar her på DCN i lengre tid har noen litt andre bakgrunner som drift og økonomi. Norwash ble grunnlagt i fjor vinter og har siden den gang fått en god å stabilt drift, spesielt i lokalområdet med jevnlige oppmøter på biltreff, cars & cofee og klubb kvelder mm. Norwash har vært veldig frampå hos våre leverandører og er stolte av å kunne tilby et komplett utvalg ifra Optimum, Car Chem, The Rag Company og Zentool hvor flere har et meget godt navn å renommé både i USA og Europa. De kan kan også røpe at det kommer svært spennende nyheter mot høsten som vi tror vil være svært aktuelt for det Norske markedet! Norwash har en klar oppfatning av at det å selge bilpleieprodukter og tilbehør medfører ett vist ansvar. Først skal man ha gode produkter, men like viktig er det og kunne tilby informasjon og kunnskap. Derfor har Norwash et svært høyt fokus på dette så ikke bli forbauset om det kommer svar på spørsmål langt utenfor vanlige åpningstider. Vårt lager er tilnærmet døgnåpent for de som ønsker å ta turen noe som vi håper å kunne fortsette med i lang tid fremover. De stiller også gjerne opp både på generelle biltreff og happenings. De kjører også jevnlig kurs både for amatører og de mer drevne. Flere spennende nyheter er like rundt hjørnet for detailers club medlemmer! Så følg med! For spørsmål å kontakt så finner du de på www.Norwash.no Norwash kan kontaktes på Post@norwash.no eller på vår facebook side: https://www.facebook.com/Norwash.no/ Vip rabatt er på plass, og alle ordre over 2500 har gratis frakt!
  11. gullfisken

    Har Turtle Wax et ufortjent rykte?

    Påførte i skygge kl 8? tiden i går kveld, var iaf ikke varmt og ikke varme paneler. Spent om det kan være forskjell i produktene. Den er ekstremt tynn å påføre, brukte applikator, 2 små spray per panel ca, sprayet på applikator Jeg ristet flasken i 1-2 minutter før bruk også.
  12. Niebelheim

    S&S Audi A8 1996

    Tusen takk. Tusen takk. Hehe. Ja, jeg har forstått det slik at perioden med ONR har passert, men jeg syns fortsatt det er et godt produkt, spesielt når jeg skal nedover til garasjen, og bilen er dekket av et tynt lag støv. Også er jo blandingsforholdet helt latterlig, så en flaske varer jo evig lenge. Ja, det var godt å få tatt den. Det har irritert meg litt siden jeg kjøpte den på starten av året. Takk for det. Jada, jeg har allerede fått noen nye favoritter. Perfect Finish er jo bare helt nydelig. Og de Rupes ull putene var helt fantastiske.
  13. OddHellberg

    Maskerings tips

    Ska polera en 240 som har fått sej nylakkert panser och de har kommet ryk på defrosterintaget. Ska polera ribberna men har lite lust till att få polish i luftintaget. Någon som har nått bra tipps på hur jag kan unngå detta?
  14. Ourasi

    Har Turtle Wax et ufortjent rykte?

    Ja, det høres ikke ut som om det er samme produkt som testes på nettet akkurat, ikke noe sjokk. Har sett folk som sliter endel på YT og minner om din beskrivelse med noe som kan virke som litt varme tørre paneler, men også Apex/Forensic Detailing der det ser ut som en hvilken som helst annen QD. Dette er hvorfor jeg ikke handlet med norsk eitikett i norsk butikk, den lille tvilen om det er samme produkt vil kunne dukke opp.. Men, kommer tilbake med detaljer senere, min flaske har eitiketten Seal N Shine, rett fra US, så der er det ingen tvil i allefall.. Påføring med forfuktet og kraftig oppvridd microfiber applicator/klut på tørt avkjølt panel, tørk av etter en kort haze med microfiber, synes å være beste løsning for denne, i allefall det jeg tester ut først. Varme, ja selv bare litt varme paneler, skal visstnok være dritt med denne.. Men noen sommertopper blir den uansett ikke, der har jeg gloss og dybde som prioritet. Jeg tenker nok litt som deg, vinterbeskyttelse, for der lider mange andre og svært kostbare QD's seriøst, selv etter kun noen uker, og da med en håndvask i uken og en jævla dyr voks i bunn..... Min har allerede ankommet fra UK, tok sjokkerende kort tid, 1 døgn. Så får teste ut hypen selv, og kommer med en tilbakemelding, men nå har jeg akkurat påført Swissvax Utopia etter mye svette med cleanerfluid, ser bra ut (tilbud på 50ml Utopia til halv pris) så den skal få være ifred en stund, så kan nok ta litt tid. Mulig naboens Mazdapanser kan bli testområde for påføring og avbuffings inntrykk..
  15. Polsokk

    Blue Velvet, 2016 Audi a6 allroad quattro

    Varmt i Frankrike ....
  16. Arild

    Rygget i murvegg

    Ikke mye å tenke... det der må sparkles og lakkeres
  17. gullfisken

    Har Turtle Wax et ufortjent rykte?

    Har da testet ut turtle wax ice seal n shine, eller carnuba blabla sealant som den heter i norge. Skjønner hvorfor den har fått trekk for påføring, selv påbiten er veldig greit, men uansett om du bruker ca ikke noe, lite, middels eller mye er den dritt å tørke av. Klutene mine loer, ( ikke gjort på carpro elixir, reload, tlc eller andre produkter) Det litt pussige er at overflaten er utrolig glatt om du kjenner med finger, men for kluten så er det tydeligvis ikke slik. måtte virkelig krangle for å få buffet overflaten blank, jeg fikk syke flashbacks til turtle wax bokser i gamle dager typ grønn, og garn.. (ja kanskje ikke helt ung lenger) Hadde litt polish rester på ene panelet og noe gjennlevende carpro elixir på annet, den reagerte elegant med begge(mest med polish) og gav glasshard finsish med grums under Ikke fått sett i ordentlig i lys i dag (holdt på i går kveld) Men kontra the last coat var den mindre ohhh dyp mørk shiney men ca like glatt å ta på for fingern. Foreløpig ikke helt overbevist, men om den varer lenger enn de andre kan det jo være fint, kan slenge på før vintern f.eks.
  18. Lyngaas

    Rygget i murvegg

    God formiddag alle sammen. Var så uheldig å rygget i en murvegg med Land Roveren og fikk noen skrammer på det lille som er av lakkert plast bak der(ref. bilde). Har sendt forespørsel til micropaint, men tenkte jeg skulle forhøre meg her. Er dette noe som kan reddes med litt lakk, tannpirker eller loew cornell pen samt litt våtsliping? Ser egentlig ut som om mye av det er murrester samt lakk som har blitt dyttet til sidene. Hva tenker dere her inne?
  19. gullfisken

    iron-x på sort bil

    Funka snus med litt skum! den blødde på andre steder enn forventet, mye fra logo og luftinntak for bremser, men det var også jevnt lilla under hele døra.
  20. Nickname

    S&S Audi A8 1996

    Konge SS, kjekt å se at produktene jeg solgte deg kommer til nytte Keep up the good work! CRED!
  21. Reidar

    Reidar`s 2014 Ford S-Max Titanium S

    Baklykta kom omsider i hus. Kjapt og enkelt bytte, løsne 3 muttere, koble fra kontakten og rett ut med den gamle. Fant 2 sprekker i siden av lykta som nok er årsaken til fukten. Må bare få polert de andre lyktene så de matcher i finish nå
  22. Cookiey

    Dagens bilde av bilen

    Måtte vaskes og gjøres klar for ei litta biltur [emoji16]
  23. Tyggern

    Tyggerns BMWs, kjøpte, solgte og noen andre

    i et forsøk på å komme igang igjen på DCN etter noen år hvor det har vert alt for mye å gjøre og andre saker som har gjort til at en leser og ikke skriver så mye.. Så kan jeg vel lage en liten oppdatering her vertfall,,, også får en se om ikke en lager en S&S igjen om en stund..... Prosjektene nå om dagen har hatt en tendens til å bli langt utover det en kaller detailing.... E24 fikk seg en oppgradering før den ble solgt et år etter på... pga av nye ønsker.. Så den fikk et sett med E31 5,7l (kun 53 eksemplarer) Alpina felger og var godt fornøyd med looken på denne... Helt til hodet fikk nye planer.. Så før den ble solgt ble det kjøpt inn ny kjerre som var så godt som 98% lik de jeg gikk med planer om selv. Solgte unna en haug med oppsparte deler og kastet meg rundt å fikk kjøpt denne... Dette er en E30 Touring med S54B32 E46 M3 motor, E30 M3 understell med masse oppgraderinger som flytende 330mm skiver foran E36 M3 bak. tilpasset M3 stoler, omstoppet og trekt baksete som fortsatt kan legges ned til M3 "look" 6-trins manuell osv... Bilen er også godkjent på enkelt godkjenning via TüV, så denne er i motsetning til det meste annet også godkjent med full effekt 343Hk Hjul, understell osv også i vognkort... til og med godkjent med "livsfarlig" dekkstrekk Denne bilen er nå så og si ferdig, mangler vel kun et plast deksel som har gått ut... Så da var det på tide å legge ut denne for salg også... Jeg har innsett at bil med skilt, dessverre ikke klarer å dekke "ønsket" / behovet for ren banebil. / racing bil med skilt blir ikke nok banebil, og bil med skilt for bane er ikke så veldig kos å kjøre tur med likevel så da får en gjøre noe annet Så skal jeg også få laget en liten oppdatering på brukisene...
  24. hans k

    S&S 2018 Hyundai Ioniq med (Kalk?) problemer

    godt jobba med denne slitte 6 mnd.bilen. Slitt for å vera 6 mnd... og tipper det var mjuk lakk så her fekk du godt resultat med dybde.
  25. Knutis

    S&S Audi A8 1996

    Oooh, lenge siden jeg har sett forkortelser som ONR. Gode bilder, og god writeup. Sikkert en skikkelig god følelse å ta egen bil.
  26. Nå er jeg lei av å dra rundt på små flyttbare lamper med vaklete stativ og ledninger som kveiler seg rundt over alt.... Armaturene mine i taket er rimelig begredelige med forskjellig, ja det meste... Enkle, doble, forskjellig farge og styrke. Garasjen skal oppgraderes med ny port (skal ha en stor), alt nytt innvendig fra tak til gulv samt isolering av vegger om noen år. Så dette kan gjerne kalles provisorisk oppsett. Et stort tema er også strømforbruk. Jeg har en stakkars 15A kurs som skal fore alt i garasjen. Dette er også planer om å oppgradere senere. Har sittet et par timer nå og studert dette med lysarmaturer og hva som funker best til det vi holder på med. Har vel blitt bittelitt mer klok tror jeg Ser T5 er veien å gå hvis man skal ha konvensjonelle lysstoffrør. Og 6500K funker vel best mtp. lystemp. Leste også at RA/CRI burde være så høy som mulig for fargegjengivelsen. Så var det LED da. jeg har funnet disse og dataene ser jo kjekke ut. Noen som har prøvd disse? Ikke ille priset heller. Noen bakdeler med LED kontra f.eks.T5. Da tenker jeg på selve lyset. Ikke at LED ikke har byttbare kilder eller at T5 kan kjøpes på butikken på hjørnet.
  27. Misfjott Garage

    S&S Audi A8 1996

    Godt jobbet Resultatet taler jo for seg selv Foretrekker personlig S&S av litt "eldre" biler som har rullet noen kilometer, gir et bedre bilde av jobb og resultat syns jeg.
  28. Niebelheim

    S&S Audi A8 1996

    Show & Shine 1996 Audi A8 4.2 Da er det vel min tur til å lage en S&S. En gang må jo være den første, og da er det vel greit å starte med egen bil. Jeg gikk et par runder med meg selv og jeg skulle legge den ut her. Syns kanskje ikke bilen er helt verdig til å havne her sammen med de andre penere bilene. Bilen er jo 23 år gammel og den har gått 430000km, så den er ganske sliten. Men her er vi da altså allikevell. Må på forhånd beklage for bildene. De ble tatt med mobilkamera, også er jeg ikke verdens beste til å ta bilder. Bilen før vask: Hele bilen spyles med høytrykksspyler for å få av støv og sand. Starter med vask av felger. Påfører Koch Chemie AWC Gnikker litt med Microfiber madness incredibrush i tønna og en mikrofiberhanske på fremsiden. Ferdig avspylt. V3 holder felgene kjempe enkle å rengjøre. 👍 Deretter blir det påført Waxd Strike fra vinduer og ned, som får ligge noen minutter. Så blir Nerta Active Diamond lagt over Strike og får virke noen minutter. Bruker ventetiden på å rengjøre litt i kriker og kroker. Så blir bilen spylt av og påført Iron S Dette fikk virke noen minutter før det ble lagt Nerta på nytt. Fant veldig lite, men noe ble det på bakluken. Deretter ble bilen spylt ned igjen og bilen ble håndvasket med Britemax Pure Max og Nugget som jeg fikk av Blankbil i premie her på DCN. Den ble blandet 1:1000 (ca. 20ml) i vaskebøtta og det skummet godt. Så den 4 litern jeg fikk kommer til å holde i flere år! 😂 Så ble bilen spylt ren og så gikk jeg på med clay mitt og ONR som claylube Så ble bilen tørket med et twisted loop tørkehåndkle jeg fikk av Scandicshine for en stund siden. Felgene ble tørket med mikrofiberklut Kjekt med store felger og små bremser. Da kommer man godt til inne i tønna. Ulempen med å ikke ha egen garasje er at jeg må til mine kjære foreldre. Heldigvis bor de bare 300m unna. Det ble gjort en del med bilen mens den var i garasjen, så den ble litt støvete. Så da ble den sprayet ned med ONR og tørket med Pluffle. Masse etseskader etter fugldritt over hele bilen. V.bakskjerm Ganske dyp ripe på panseret. Ganske stygge riper på taket også. Både for en og bak takluken. Bilen har tydeligvis vært lakkert opp flere ganger oppigjennom tidene. Det er masse dårlige utflekkinger over alt. Bakfangeren ble skiftet for å montere hengerfeste, og den fangeren jeg hadde fått tak i så ut som den var tygd og spyttet ut igjen, så den må lakkeres. Det blir derfor ikke fokusert så mye på den, annet enn å få opp glansen litt på den. Bakluken hadde også noen riper og en liten bulk. Mange steder der det har begynt å korrodere. Her er det mye å ta tak i så her er det bare å brette opp armene og hive seg inn i det. Starter med å våtslipe de verste ripene. Jeg går på med 2500 på de verste ripene og 3000 på de som ikke er så ille. Prøver å slipe litt på lakkovergangene også, for å se hvordan de oppfører seg. Det ble deretter kjørt Koch Chemie H9.01 på Rupes blå ull pad på Nano for å ta intrikate områder, og Rupes mikrofiber pad med Scholl S2 på LHR15 MKIII på større flater. På skjermene og steder med litt kurver brukte jeg Meguiars mikrofiber pad, da den former seg mer etter underlaget. Så noen før/etter bilder: Ripen på h.bakskjerm. Denne var faktisk igjennom klarlakken, så denne ble pusset mest for å prøve å dempe den. Etter Bakluke Etter List høyre bakdør Etter Bak takluken Etter Fikk også ryddet opp i de fleste lakkovergangene. Høyre bakskjerm før Etter A-stolpe høyre side før Etter 2 lakkovergangene ved siden av hverandre Etter: De ble ikke helt 100% men betydelig bedre Så var det bare å kjøre på med resten av bilen. Mitt absolutt nye favoritt verktøy er Rupes Nano. Den kommer pent til i kurven øverst på døren. Dørhåndtaket er tydelig godt brukt. Her er Nano atter en gang en redning. Fikk ikke alt, men det meste. Var litt redd for å gå igjennom på kantene, så jeg ga meg heller litt tidligere. På pianolakken ble det Rupes gul ull og H9.01 50/50 på baklykten. Før/etter h.baklykt Så en liten 50/50 på panseret. H.bakskjerm Her er v.framskjerm før Etter V.fordør før Etter V.bakdør før Etter Bakfangeren er et kapittel for seg selv.. Her måtte det roterende til for å få ryddet litt i rotet. Den var verst bak. Resultatet ble greit nok foreløpig, men som sagt så må den lakkeres. Etter grovsteget gikk jeg over med Sonax Perfect Finish på gul Scholl spiderpad. (Noen av før/etter bildene er tatt etter finsteg). Deretter gikk jeg over frontruten med CarPro Ceriglass og påførte Nanolotus på frontrute og bakrute. Resten av rutene samt takluke fikk Gtechniq G5. Dekk fikk Carpro Perl Selve bilen fikk Swissvax Shield Så noen ferdigbilder. Tidsforbruket var ca. 32 timer på 4 dager Takk for titten. Og gjerne kom med litt konstruktiv kritikk. Jeg føler det er langt oppe til "legendene" her inne, så tips og triks til forbedring er hjertlig velkomne.
  1. Load more activity

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...