J-A-E

Hva bør jeg prøve? (holos)

Får et par uker siden tok jeg en runde på min Volvo V70

Kjørte gul Uber og Scholl Gold med rotterende og avsluttet med orange Scholl og scholl S30+ med DA.

Bilen så grei ut i det lyse jeg hadde da, ikke noe sol å kikke i ute heller. Nå har bilen stått på jobben siden da, kjørte i dag innom å kjørte bilen ut i sola. HOLOS endel steder gitt :(

Produkter jeg har å bruke til oppretting nå er:

Scholl S3 gold, S3, S17, S30+ og S40

Hva ville dere brukt? Regner med at det er DA som gjelder??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva slags lakk har du på bilen?

Roterende med S17 på orange Scholl først og so s30 på orange scholl med roterende eller DA. (avhengigt av lakken)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nesten tippe at du kanskje ikke har fått bort alle holisene etter S03 med S30 på DA hvis du ikke har jobbet lenge/hardt nok. Jeg ville prøvd med DA og S30 igjen. Ta wipedown etter hvert panel og sjekk med en led lykt for hologrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har til gode å ikke få vekk holos med CFP på waffle pad fra SV på flex DA :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med roterende istedenfor DA. Kan hende DA og s30 blir for fint til å fjerne riper etter Gold.

Tok selv en V70 for en liten stund siden. Avsluttet holofritt med roterende, brukte UFSE og blå 3m pad ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med roterende istedenfor DA. Kan hende DA og s30 blir for fint til å fjerne riper etter Gold.

Tok selv en V70 for en liten stund siden. Avsluttet holofritt med roterende, brukte UFSE og blå 3m pad ;)

er jo roterende som lager holos,er man ikke drevet med roterende ar DA veien å gå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo roterende som lager holos,er man ikke drevet med roterende ar DA veien å gå.

S03 Gold og gul Uber er grov kombinasjon. Blir ofte holos av dette. Er eit stort steg å bruke DA med S30 etterpå.

Eg ville nok ha brukt eit mellomsteg i tillegg. Er greit når du ikkje er so erfaren med maskinkøyring.

Og å avslutte holofritt med roterende skal vanligvis ikkje være noke problem. Er antagligt hard lakk på denne bilen, sia det er brukt ein grov kombinasjon.

Eg har sjøl testa litt på panseret på ein svart Volvo. (sikkert 019 lakk)

Brukte roterende heile vegen.

S03 på gul uber. (lagde litt holos)

S17 på oransje uber. (såg bra ut)

S30 på grønn uber. (for å bli blankere og for å være sikker på at alt var vekke)

Eg synes at det er bedre å ta eit ekstra steg med maskinkøyring, enn å oppdage og irritere seg over holos etterpå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg det blir S17 med roterende og avslutte med S30 og DA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips:

Kjør S30 på orange scholl eller grønn über.

spre på laveste

2 pass med MYE press på ca 12-1500

2-4pass med lite press. wipedown og sjekk... smil eller sur...

sur:

fortsett så med S40 og sort scholl eller Über på DA..

kjør også 2 pass her med mye press før du tar mange kose pass og letter presset.

tørk så av rester samme vei/rettning med MF

wipedown og ny sjekk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 på orange pad med DA og S40 på sort pad med DA, gjorde susen gitt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive