Reidar 2 446 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Dette er en jobb som jeg fikk via min første S&S. Har prøvd å dokumentere så godt som mulig for at eier også skal kunne se hva som har blitt gjort med bilen. Jeg hadde bare tatt en rask kikk på bilen på forhånd i skitten tilstand og fått vite at denne har hatt lite pleie de siste årene og antakelig ikke hatt polering på flere år. Bilen ankom onsdag kveld og ble kjørt inn i mitt luftige lokale slik at bilen skulle stå tørt til neste dag Torsdag morgen var jeg tidlig oppe og klar for å starte på denne jobben. Begynte dagen med å rigge til nødvendig utstyr og ta litt bilder før vasken begynte. Felgene ble så dynket i Surfex HD 1:3 og fikk ligge et par minutter før jeg begynte med felgbørsten. Ferdig avspylt felg ble et stort løft, men ved nærmere inspeksjon ser jeg at det ligger noe asfalt flekker igjen. Felgene ble så dynket i Prickbort som fikk virke ca 10 minutter. Felgene ble så avspylt igjen og dekksider fikk Surfex HD 1:3 som fikk ligge et par minutter før jeg begynte med dekkbørsten. Her lå det mye møkk i gummien. Dekk og felger ble så avspylt før hele bilen ble dynket i Prickbort som fikk ligge 5-6 minutter. Så ble Surfex HD 1:3 lagt oppå Prickbort. Dette fikk også ligge ca 10 minutter. På denne tiden gikk jeg også over alle kriker og kroker med detail børste for å få bort så mye bortgjemt møkk som mulig. Bilen ble så skumlagt med CG CWG og da fikk jeg se hvor mye skitt og møkk som lå på denne bilen. Ferdig avspylt var det så tid for håndvasken som bestod av Zymol svamp og CG Glossworkz. Bilder etter vask avslørte at her var det fint lite beskyttelse igjen. Vannet hang godt igjen på samtlige panel. Gikk så igang med clay på våt bil med Paint Rubber gul og Citrus Bling som smøring. Clay bilde er etter venstre side på bil. Høyre side var like ille. Tørket også bilen underveis. Bilen ble nå maskert opp og klargjort for polering. Etter å ha inspisert lakken etter vask innså jeg at her var det så mye sliten lakk at jeg valgte å gå rett på S03 Gold på gul Scholl. Her følger en del før, etter og 50/50 bilder. Noen 50/50 fra frontfanger. Venstre forskjerm før. Venstre forskjerm 50/50. 50/50 venstre speil. Venstre dør forran før. Venstre dør forran etter. Noen 50/50 fra venstre dør forran. Høyre bilside før. Så noen 50/50 fra høyre bilside. Bakfanger har en liten skade som jeg ville prøve å forbedre litt. Startet med samme kombo som ble brukt på bil, S03 Gold på gul Scholl som gav dette resultatet. Ikke helt fornøyd og gikk derfor på med våtslip med Scholl sliperondell og 2500 papir. Da ble det slik. Så ble det en ny runde med S03 Gold og gul Scholl som gav meg dette resultatet. Tok ikke sjansen på å ta mere enn dette tilfelle jeg skulle gå gjennom lakken. Resultatet ble hvertfall bedre enn det var i utgangspunktet. En liten 50/50 fra bakganger. Høyre side av bakfanger har også en liten skade som ble prøv utbedret. Bilde etter en runde med S03 Gold på gul Scholl. Så litt våtslip med 2500 papir. Og så polert opp igjen. Ble litt bedre hvertfall. 50/50 fra bakluke. 50/50 venstre baklykt. Etter grovpolering var det tid for en wipedown og vask for å få bort oljer etter polish. Bilen ble da dynket i Surfex HD 1:3 som fikk ligge i 5-6 minutter. Gikk over alle kriker og kroker og sprekker med detail kost. Bilen fikk så skum med med foam cannon og CG CWG. Ble blankt og fint etter grovpolish, men S03 Gold legger igjen litt hologrammer. Tok kvelden etter dette. Neste dag ble hele bilen polert med S30+ på orange Scholl. Har ingen bilder underveis her. Etter polering ble det lagt ett lag med CG Jetseal 109 som fikk ligge på ca en halv time. Etter dette fikk bilen ett lag med Swissvax Shield som fikk ligge på i ca 2,5 time. Frontrute fikk Nanolotus ruteforsegling. Felger fikk Autobahn. Dekksider fikk Pneu. Plast fikk en runde med Polytrol. Så var det på tide å gi eksosen litt pleie. Her var det ganske inngrodd med sot og skit så jeg gikk rett på våtslip med 1200 papir og gnikket i vei til jeg hadde fått bort sot og skit. Deretter fikk stussene en runde med Autosol og til slutt Autobahn felgvoks. Så noen ferdigbilder fra denne dagen. Bilen ble så kjørt inn igjen i mine "lokaler" og fikk stå tørt til dagen etter. Da ble skilter montert og hele bilen fikk en runde med Swissvax Quick Finish. Det regnet da bilen ble hentet så da fikk vi se litt av vannskrekken lakken har fått:) Underveis i jobben ble også skinnrens bestilt. Dette ble det ikke tid til i denne omgang da eier måtte ha tilbake bilen, men fortsettelse følger her med interiør detail når denne er utført. Takk for titten 32 Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoda 1 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 blei bra det dær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norfoc76 91 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Kjempe jobb, tok du wipedown etter s30? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Wow må jeg si. Bra jobbet!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
obimann 117 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Må være moro å holde på når det blir så stor forskjell. Bra jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Imponerende jobb på en sliten audi. Grundig korrigering dette Cred servert! Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Flott jobb, og nydelige beading/sheeting bilder. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Flott jobb på en bil som ikke har sett mye bilpleie siden den var ny. Tre tips som ville hevet resultatet enda mer: -rydde skikkelig opp der skiltet skal være på bakluken -ett lag matt svart lakk på hengerkulen -bare bones eller tilsvarende i hjulbuene Keep up the good work! Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 25 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen. Dette er da min andre poleringsjobb og også andre S&S så jeg har fortsatt mye og lære. Norfoc76 : Nei tok bare wipedown etter S03 Gold. Knutis :Jeg hadde hengerkule i tankene men tiden strakk ikke til denne gangen. Kan evt Polytrol brukes i hjulbuer? Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Må bare få si at denne bilen fikk seg et skikkelig løft som var sårt trengt. Fikk også litt gåsehud av og se hvor hard du gikk til verks på den.Husk at de bilene her er bygget i aluminium og har derfor veldig tynn lakk mange steder fordi lakk fester seg dårlig til alu. har selv målt lakk ned i 88,3my på en A8. Cred gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Skummelt grov pad på plastfanger da, men har gjort sånt selv.På ss japelakk, og gikk rett gjennom Kred for en kjempebra jobb!! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 25 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 25 Juli, 2011 Du fikk gjort en stor forbedring på den bilen! Cred for en bra S&S! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oluf 328 Skrevet 26 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2011 Godt jobba, cred servert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 26 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2011 Nice jobb! :-) Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 26 Juli, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2011 Du er ikke skvetten for å trå til med korrigering. Det gikk bra og resultatet ble bra. +1cred Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 26 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2011 Takk igjen for alle hyggelige tilbakemeldinger Jeg var klar over at denne bilen har aluminium karosseri så det ble ikke kjørt med noe hardt press på grovkorrigeringen både pga varme og at jeg ikke kjenner lakk tykkelsen. PTG står høyt på ønskelista nå Vil PTG fungere på et slikt karosseri i aluminium? Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 26 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 26 Juli, 2011 Jeg lånte en PTG av Ole Gunnar her på forumet, og den modellen kunne måle både stål og ikke-stål såvidt jeg skjønte. Caterhamen til typen er for det meste aluminium, og da sto det NFe i displayet, mens velteburet fikk Fe. Antar at tallene da blir riktig(?). Mener jeg så en tråd der det var snakk om noe omregning for å få rette tall, men det får noen med mer peil uttale seg om Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.