Gå til innhold

Nybegynner spørsmål om Autoglym produkter


K.Vassli

Recommended Posts

Hei.

Som emnet sier så lurer jeg litt på hvordan Autoglym sine produkter er.

For ett par uker siden så kjøpe jeg meg en "koffert" med div autoglym produkter.

en såkaldt Autoglym Valet case, denne inne holder

- Bodywork Shampoo Conditioner 500 ml

- Super Resin Polish 325 ml

- Clean Wheels 500 ml

- Quick Clear Screen Wash 500 ml

- Car Glass Polish 325 ml

- Bumper Care 325 ml

- Intensive Tar Remover 325 ml

- Paint Renovator 325 ml

- Car Care Expert Guide

- Sponge

- Stockinette

I tillegg har jeg kjøpt:

- Autoglym HD wax

- Autoglym Alloy wheel seal( på spayboks)

- Autoglym Hi Tech wheel brush

- Autoglym Leader Care cream

- Autoglym Interiør shampo.

Er dette greie produkter for en nybegynner som meg eller er det bare å hive de ut for salg med en gang :) ?

Om det spiller noen rolle så skal disse produktene hovedsaklig brukes på en

07 525DAT i fargen Carbonsort.

Har enda ikke kjøpt meg maskin men har forstått det slik at dette ikke er vits da Autoglym sine produkter er beregnet for hånd pollering?

Håper noen tar seg tid til å svare på spørsmålene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok greit for ein nybegynner dette.

Men såpa liker eg ikkje! So det kan være greit å prøve ein annen.

Skinnpleien ifra autoglym har fått litt blanda tilbakemeldinger. Eg har ikkje testa denne.

Du har valgt håndprodukter som ikkje skal brukes med roterende maskin. Du kan bruke DA maskin med produktene.

Men skal du bruke maskin, er det greit med andre produkter som er beregna på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok greit for ein nybegynner dette.

Men såpa liker eg ikkje! So det kan være greit å prøve ein annen.

Skinnpleien ifra autoglym har fått litt blanda tilbakemeldinger. Eg har ikkje testa denne.

Du har valgt håndprodukter som ikkje skal brukes med roterende maskin. Du kan bruke DA maskin med produktene.

Men skal du bruke maskin, er det greit med andre produkter som er beregna på dette

Du sier du ikke liker såpa, noen anbefalninger? Får sikkert en lang liste her nå da, men ba vell om det.

Var på ferie i sommer, og grunnet den flotte måten til DFDS å stue bilene på, så endte det opp med litt finriper her og der, er dette noe jeg får tatt med de produktene jeg har kjøpt eller må jeg da gå til innkjøp av noe annet?

Hvordan blir det å korrigere på mørk bil? er det ikke lett å få swirls/hollogram ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alt av såper som nettbutikkene her selger, er bra.

Her er ein tråd: http://www.detailersclub.no/forum/topic/8781-hvilken-bilsaape-gaar-du-for-i-sommer/

For å ta vekk swirls og rds må du bruke maskin. Håndprodukter renser og skjuler ting og tang.

Er ingen forskjell å korrigere mørk eller lys bil. Er lettere å sjå ting på mørk bil. (på godt og vondt)

Men det finnes mange forskjellige lakktyper som oppfører seg forskjelligt ved korrigering. Er derfor det blir ein del testing av pad og poleringsmidler ved korrigering. (sjekk Show & Shine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alt av såper som nettbutikkene her selger, er bra.

Her er ein tråd: http://www.detailers...u-for-i-sommer/

For å ta vekk swirls og rds må du bruke maskin. Håndprodukter renser og skjuler ting og tang.

Er ingen forskjell å korrigere mørk eller lys bil. Er lettere å sjå ting på mørk bil. (på godt og vondt)

Men det finnes mange forskjellige lakktyper som oppfører seg forskjelligt ved korrigering. Er derfor det blir ein del testing av pad og poleringsmidler ved korrigering. (sjekk Show & Shine)

Er ingen swirls på bilen nå, men er livredd for å få det etter jeg har gått over bilen.

Som du sier så vises alt på mørk bil, både på godt og vondt ja :)

Får prøve å se på Show & Shine biten for å se om jeg finner igjen samme lakktype eller bil som jeg har.

Legger ved ett bilde av bilen, å som du ser så er den ikke så allerværst nå.

De prikkene i fronten er bugs!

post-3346-0-49353100-1311527117_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

En av mine favorittbiler! :) Det ser jo ut til at det er bra dybde og glans i lakken din. Du sier at bilen ikke har noen swirls nå, men du frykter at den får det ved å gå over bilen? Hvis du tar forhåndsregler ved vask hver gang (les "Bilpleie for dummies") og beskytter lakken godt, burde du ikke bekymre deg så mye for dette.

Jeg har veldig god erfaring med en enkel DA-maskin til 3-400,- Cyclo-pads fra www.blankbil.no og Meguiars Ultimate Compound (Bilxtra f.eks.). Les og kos deg litt med diverse Show and Shines :) Vet det ligger flere jobber med Carbonsorte BMW'er :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favorittbiler! :) Det ser jo ut til at det er bra dybde og glans i lakken din. Du sier at bilen ikke har noen swirls nå, men du frykter at den får det ved å gå over bilen? Hvis du tar forhåndsregler ved vask hver gang (les "Bilpleie for dummies") og beskytter lakken godt, burde du ikke bekymre deg så mye for dette.

Jeg har veldig god erfaring med en enkel DA-maskin til 3-400,- Cyclo-pads fra www.blankbil.no og Meguiars Ultimate Compound (Bilxtra f.eks.). Les og kos deg litt med diverse Show and Shines :) Vet det ligger flere jobber med Carbonsorte BMW'er :)

Er en av mine favoritt biler også :) Så denne skal få veldig god pleie framover :)

Har lest igjennom flere av disse bilpleie for dummies trådene, så jeg mener og tror at jeg har god greie på generell bilpleie, men når det kommer til pollering, fjerning av riper osv, så er dette en helt ny verden.

Å med tanke på at bilen er så bra som den er fra før av, så vil ikke jeg at den skal bli værre etter jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Er en av mine favoritt biler også :) Så denne skal få veldig god pleie framover :)

Har lest igjennom flere av disse bilpleie for dummies trådene, så jeg mener og tror at jeg har god greie på generell bilpleie, men når det kommer til pollering, fjerning av riper osv, så er dette en helt ny verden.

Å med tanke på at bilen er så bra som den er fra før av, så vil ikke jeg at den skal bli værre etter jeg er ferdig.

Det er hvertfall en god og viktig start :)

Legger ved poleringsguide til både DA og roterende.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/285-guide-til-da-maskinpolering/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/308-guide-til-rotary-maskinpolering/

(Hvordan linker man på samme gamle gode måte, før oppgradering???)

Hvis du handler gode produkter, leser mange S&S og ser mye på bilder og fremgangsmåter, og tester først på små og usynlige områder på bilen (gjerne test på en annen bil før din egen, hehe) så tror jeg du fort kan oppnå resultater du ser deg fornøyd med :) Lykke til!

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hvertfall en god og viktig start :)

Legger ved poleringsguide til både DA og roterende.

http://www.detailers...maskinpolering/

http://www.detailers...maskinpolering/

(Hvordan linker man på samme gamle gode måte, før oppgradering???)

Hvis du handler gode produkter, leser mange S&S og ser mye på bilder og fremgangsmåter, og tester først på små og usynlige områder på bilen (gjerne test på en annen bil før din egen, hehe) så tror jeg du fort kan oppnå resultater du ser deg fornøyd med :) Lykke til!

Jeg har fire uker å sitte her å lese på :) Akkurat reist på sjøen, også har jeg en gammel E30 som jeg kan øve meg på først :)

Denne er ikke carbonsort, men er iallefall diamantsort :)

Regner med jeg blir å gå til innkjøp av en DA maskin, fant en på shinearama eller hva den het, men synes turtallet virket høyt (2500-6500)

Skal nok få til resultater som både jeg å andre blir fornøyd med :)

Takker så mye for hjelpen så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er ingen swirls på bilen nå, men er livredd for å få det etter jeg har gått over bilen.

-Å med tanke på at bilen er så bra som den er fra før av, så vil ikke jeg at den skal bli værre etter jeg er ferdig.

Mulig jeg misforstår men tror du blander swirls og hologrammer. Swirls er det som også blir kaldt vaskeriper mens hologram er kjørespor etter maskinpolering.

Etter et kjapt søk ser jeg at carbonsort kan ha; myk lakk, steinhard lakk, eller litt av begge deler dvs. hard å korrigere men myk med tanke på hologrammer. Den jeg tok var hard å korrigere (vanskelig å fjerne riper) mens den var vanskelig å avslutte uten hologram med roterende maskin. Brukte derfor roterende til grov korrigering og DA maskin til finpolering.

Ved kjøp av DA maskin vil du ikke ha problem med å få blankt og fint resultat men hardheten på lakken din vil avgjøre hvor mye dype riper du klarer fjerne.

Hørtes fornuftig ut å kjøpe DA maskin. Skal mye til å gjøre noe feil med en slik maskin. Anbefaler da Das Pro (som sannsynligvis er den du har sett på). Turtallet på denne er normalt for denne type maskiner da det ikke er RPM men OPM (Osciallsjoner pr minutt). :)

Velkommen til forumet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår men tror du blander swirls og hologrammer. Swirls er det som også blir kaldt vaskeriper mens hologram er kjørespor etter maskinpolering.

Etter et kjapt søk ser jeg at carbonsort kan ha; myk lakk, steinhard lakk, eller litt av begge deler dvs. hard å korrigere men myk med tanke på hologrammer. Den jeg tok var hard å korrigere (vanskelig å fjerne riper) mens den var vanskelig å avslutte uten hologram med roterende maskin. Brukte derfor roterende til grov korrigering og DA maskin til finpolering.

Ved kjøp av DA maskin vil du ikke ha problem med å få blankt og fint resultat men hardheten på lakken din vil avgjøre hvor mye dype riper du klarer fjerne.

Hørtes fornuftig ut å kjøpe DA maskin. Skal mye til å gjøre noe feil med en slik maskin. Anbefaler da Das Pro (som sannsynligvis er den du har sett på). Turtallet på denne er normalt for denne type maskiner da det ikke er RPM men OPM (Osciallsjoner pr minutt). :)

Velkommen til forumet også :)

Du misforstår ikke, jeg har nok blandet litt med swirls og hologrammer.

Swirls er jeg ikke redd for i det hele tatt :)

Er mere disse kjøresporene etter maskinpolering jeg er livredd for å få. Har sett så altformange biler ha det.

Må nok bare gå til innkjøp av en DA maskin da ser jeg, pga jeg tørr ikke å gamle med noe roterende maskin i første omgang.

Planen var ikke maskin i det hele tatt, men etter den jævla danskebåt turen så må jeg bare det.

Takker for det forresten, godt mottatt så langt :) Viker som det er mye kunskap ute å går her inne :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du linker til der er en roterende maskin, så da er du noe tøff om du går rett på godsakene.

Jeg vil anbefale DA fra Flex, som ofte går til en grei pris på forumet. Mange liker også den nye maskinen fra Scholl. De koster gjerne noen kroner, men med tanke på hva bilen koster, er dette bare småpenger i forhold..

Edit.

+ Det er like greit å gå for kvalitet når du først skal handle.

Endret av Bjerha
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du linker til der er en roterende maskin, så da er du noe tøff om du går rett på godsakene.

Jeg vil anbefale DA fra Flex, som ofte går til en grei pris på forumet. Mange liker også den nye maskinen fra Scholl. De koster gjerne noen kroner, men med tanke på hva bilen koster, er dette bare småpenger i forhold..

Edit.

+ Det er like greit å gå for kvalitet når du først skal handle.

Hei.

Jeg la merke til dette etter jeg hadde lagt ut linken, var så opphengt i at de fulgte med de 3M padsa og produktene som jeg har sett flere her inne skryte av med tanke på enkle fargekoder osv :)

Har du linker til noen sider der de selger DA fra Flex eller Scholl?

Hvilken pris er det på disse nye, og eventuelt brukte?

Med tanke på bilens pris så er vell ei maskin til ett par tusen kr, små penger ja :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

DA maskiner fra Flex ligger på lager. Vi har åpningstilbud på disse, samt alle andre produkter. Prisen er akkurat nå 3.432,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA maskiner fra Flex ligger på lager. Vi har åpningstilbud på disse, samt alle andre produkter. Prisen er akkurat nå 3.432,-

Den prisen virker ikke så avskrekkende i forhold til 4399.- som bsbildeler skal ha for sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Prisen i forhold til kvalitet og pris er svært bra, også ved normal utsalgspris. Det finnes billigere alternativ som Kestrel, Meguiars G220 og lignende. Disse vil ikke gi samme muligheter når det gjelder korreksjon som Flex'en. GTechniq P1 og P2 sammen med pSystem pads vil gi gode resultater med DA. Bare spør hvis du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen i forhold til kvalitet og pris er svært bra, også ved normal utsalgspris. Det finnes billigere alternativ som Kestrel, Meguiars G220 og lignende. Disse vil ikke gi samme muligheter når det gjelder korreksjon som Flex'en. GTechniq P1 og P2 sammen med pSystem pads vil gi gode resultater med DA. Bare spør hvis du lurer på noe.

PM sendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...