Rolf

Er det idioti å bruke roto-dyse på lakk?

Hallais. :)

Har måttet vaske bilen hjemme i det siste pga. ferie, Her hjemme har vi en såkalt roto-dyse eller hva det kalles.

Jeg toucha såvidt borti strålen mens jeg spylte, og det var BETRAKTLIG my vondere enn andre HT-stråler jeg har vært borti.

Ble senere gjort oppmerksom på av en kompis som jobber litt med HT-spylere at trykket vil være så kraftig at det kan gi problemer på lakk.

Bør jeg kjøpe ny lanse/dyse, eller vil dette gå bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotodyse = ikkkjje bra på bil

Dette er en dyse som er egnet for spyling på f.eks. steinflater e.l. På lakk kan reslultatet bli at den "skreller" lakken av bilen.
Endret av brendelokken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotodyse er knallhard og egner seg fint til å fjerne mose og misfarging fra bl.a mur.

Er du uheldig og har en skade i lakken din, vil rotodysa kunne gjøre skaden større, feks ved steinsprut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med de over her , styr unna rotordyse . du kan nok greie deg med den hvist du holder god avstand men : better safe than sorry! skaff deg en ny dyse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv rotordysa di på en planke å se hvordan den flises opp, så skal det ikke mye tankegangen til før man skjønner at dette skal man ikke bruke på bilen sin..

En på jobben som brukte rotodyse og 130 grader vann på firmabilen, en hiace med hvit ss-lakk, nå kjører han rundt i en rat-look hiace :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

130 grader med rotodyse på en hiace ja.. høhø.. :P

Jeg må uansett få ordna meg på en jernvareforetning, da samtlige pakninger lekker.

Takk til alle som svarte! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rotodyse må ikke under noen omstendighet brukes på lakken!

Prøvde rotodysen på min spyler på en gammel folkevogn (for morro skyld, og som det ikke var så nøye med) og det var ett par steder hvor lakken løsnet. Å her snakker vi gammel kjemisk lakk som vel sitter langt bedre enn dagens miljølakker(?)

Uansett.. så vidt meg bekjent så anbefaler ikke produsentene heller å bruke rotodyse på lakk.

Så dette må du for all del unngå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive