Gå til innhold
skoTner

Terroraksjon i Oslo

Recommended Posts

skoTner    94
skoTner

Jeg håper forumets medlemmer i Oslo-området er trygge og uskadet. Forferdelig situasjon i Norge nå, men det viktigste i denne stund er å sikre de som er innvolvert og dems pårørende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
theDodo    20
theDodo

sender gode tanker til alle som er rammet av disse forferdelig hendelsene i Oslo. helt utrolig - kan ikke tro det jeg ser på media.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

Jeg har hatt bekjente på Utøya denne uka, men fikk akkurat beskjed om at de var i god behold. Alt annet blir lite viktig noen timer. Sender gode tanker til dem som ikke har vært like heldige.

Endret av obimann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Merkelig egentlig, er surrealistisk å se på tv og innse at det er i Norge...

Synd at slikt skal strupe livet vi har her, å leve i frykt er vel ikke noe en ønsker..

Tanker går til de skadede, døde og etterlatte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Triste greier. :( Men det kommer ikke til å skje mer, og Norge skal komme styrket ut av denne situasjonen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Helt forferdelig. Den kan se ut som omfanget av bomben i oslo blir lite i forhold til det forferdelige som har skjedd på utøya. Det ligger jo døde kropper overalt, og dette er snakk om ungdommer! Det er helt grusomt! Det tar langt tid før det synker inn at dette faktisk har skjedd i norge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skaten    5
Skaten

Utruleg trist dette her ja. Vanskeleg å innsjå at det faktisk er i Norge dette har skjedd. Er så uverkelig.

Tanker går til dei som er ramma

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Mine tanker går til alle som er rammet av dette og det ser ut til å være så alt for mange :(

Selv startet jeg ferien min igår og var heldigvis ikke på jobb i Oslo sentrum idag. Snakket med flere på jobben og alt var bra med de og butikken (Har sikkert noe med at vi har skuddsikert, armert 4-lags glass i vinduene til butikken. En av butikkene i kvartalet nedenfor oss (og enda lengre unna bobmen) fikk knust vindu(er).

Er helt uvirkelig det en sitter og ser på nyhetene her nå. En ting er alt vi har sett fra andre land/verdensdeler og man tenker altid: Dette skjer ikke her i stille Norge, men nå er det her og dette kommer nok til å forandre MYE i tiden som kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    2
aleks

Ser ut til at mellom 25-30 personer er omkomne på utøya. Helt forerdelig....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Samkjørt eller 2 forskjellige handlinger.. ?

190 cm, blond med blå øyne høres ikke ut som en typisk terrorist såfremt det ikke er Nazi miljøet som står bak dette her..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Virker nå som det er samme mann. Han ble i allefall sett ved regjeringskvartalet like før bomben ble sprengt. Han har nok satt igjen en bombe der for så å kjøre rett til utøya for å skyte flere.. Rart at han fortsatt lever. Pleier de ikke å skyte seg selv til slutt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
aleks    2
aleks

Synes det virker rart at det er terrorister fra islam f.eks da de heller skulle bombe store kjøpesentra eller Oslo S. Der det er store folkemasser. Men istedet går de til angrep på regjeringskvartaler og arbeiderpartiungdom.

Endret av aleks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sandmo    73
Sandmo

Jeg har hatt bekjente på Utøya denne uka, men fikk akkurat beskjed om at de var i god behold. Alt annet blir lite viktig noen timer. Sender gode tanker til dem som ikke har vært like heldige.

x2 på den, en skolekamerat av meg er der. Heldigvis har han det etter forholda bra. Det er så sykt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Solhaug    40
Solhaug

sykt å se på,rart at dette skjer i lille Norge,får håpe Norge kan bli et strengere land etter dette,med tanke på all kriminalitet,innvandring og fengselsstraff,hørte jeg dødsstraff?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Sett på dette i hele ettermiddag, men klarer ikke mere nå.Det verste som toppa hele greia var det som skjedde på den auf leiren..Håper alle her er i god behold.Men det kan fort være noen her også som har mistet sine venner eller slekt.Vet ikke hva mer jeg kan skrive.Vanskelig å fordøye dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Jeg kan ikke fatte og begripe at dette slik det ser ut blir utført av en nordmann..Sender min dypeste medfølelse til de pårørende.

Jeg ser at mange på facebook har endret sitt profilbilde til et med det norske flagg. Antar at det er fordi de regner med at dette er utført av ekstreme islamister og vil vise sin solidaritet som nordmann. Skal helt ærlig innrømme at jeg tenkte de samme tankene da jeg så dette, men det kan jo vise seg at dette faktisk var feil. Det var en av våre egne som av en eller annen grunn utførte angrepene. Derfor er det synd for alle muslimer etc. som automatisk blir satt i dårlig lys etter noe sånt. Det er selvfølgelig avskyelig å tenke på hva de ekstreme islamistene er i stand til å finne på, men jeg syns likevel det er viktig å beholde roen og ikke automatisk legge vårt hat mot alle som ikke har samme hudfarge som oss selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgen    15
Jørgen

Det er med tanke på alle statusoppdateringene jeg har sett på facebook i løpet av dagen, før det ble kjent at det var en nordmann, jeg gjør meg de tankene. Det var "ingen tvil" om hvem som stod bak. Nå er de fleste innleggene slettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg har norsk flagg i min avatar her, og på FB, fordi for meg så symboliserer det fellesskap med alle nordmenn, uavhengig av tro, politisk ståsted eller hudfarge. De i min "vennekrets" virker å ha over gjennomsnittlig IQ da ingen av de har publisert noe i retning av noen slike meninger. Men med "halve" Norge på FB så er det som i en opphetet diskusjon ellers - det flagrer av og til meninger og ytringer som nok burde være usagt. Det hjalp vel ikke akkurat at verdens-media ellers "snakket" seg varme på mulige terrorist-konstellasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez    175
Bjerknez

Hadde også en bekjent på Øya, men det gikk bra med han også heldigvis.

Selve aksjonen og gjerningen som har blitt utført gidder jeg ikke komentere noe mer. Sitter og tar meg noen pils samt prøver å tenke positivt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig