Martin.S

Problemer med SV Pneu Glossy!

66 innlegg i emnet

Kjøpte Swissvax Pneu Glossy for en liten stund siden, og skulle teste den ut i går.

Skrubba dekksidene og vasket felgene med Valet Pro Bilberry Safe. Spylte godt og lot dekksiden tørke helt etter tørk av felg.

Sprayet ca. 5 pump rundt på dekket og smurte det ut med pneu-kosten. Da ble dekksiden blank i under 2 min. før det på en måte bare ble borte.

Trodde ikke jeg brukte for lite produkt men prøvde igjen på neste hjul, men litt mere mengde. Det varte litt lenger, men ikke på langtnær så lenge som 15 min, som det står på flasken at det skal ligge før man buffet lett over.

Resultatet ble det samme, borte ble det. Det høres utrolig ut.

Dette er rundt 5 min etter jeg la det på og smurte det utover:

IMG_4065.jpg

Litt uklart desverre:

IMG_4070.jpg

Det ferdige resultatet:

IMG_4073.jpg

Produktet lukter også veldig sterkt, som isopropanol nesten. Har lukta på pneu matt og den lukter ikke i nærheten av dette.

Har jeg gjort noe feil, eller er det rett å slett noe feil med produktet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du rista flaska skikkelig?

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det har jeg gjort. Ikke i flere minutter, men noen rist før bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tørket over dekkene med mikrofiberklut etter det tørket?

Jeg gjør alltid det for å unngå skjolder, men det er på pneu matt :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp har prøvd alt. Men det er ikke noe å tørke på. Virker som produktet bare forsvinner, som om det damper vekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet.Fint i to min ,så ser det ut som det ikke er noe på dekket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jo Swissvax endel å gjøre i forbindelse med flyttingen sin, men jeg ville nå tatt kontakt med Dag på mail eller PM for å få klarhet i om produktet er som det skal. Kan jo godt hende det er en produksjonsfeil med produktet du har fått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være det. Hadde besøk i dag og prøvde produktet på ennå to forskjellige dekk. Samme problem, fordamper etter 2 min. Og nå rista jeg LENGE.

Pussig at flere har samme problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal vi få sjekket mot Sveits på mandag! Første gang vi hører om dette..

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi sender deg uansett en ny på mandag slik at vi få sjekket ut om problemet oppstår på andre flasker også. S

Send oss en epost på salg at Swissvax no

Mvh Dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det setter jeg stor pris på. Sender mail nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan gikk det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette skjedde meg også for 1 års tid siden ca..det luktet veldig sterkt å fungerte overhode ikke..ringte da dag på sv som sendte en ny flaske..den funka med en gang..blankt og fin.sikkert bare produksjons feil..det skjer med det meste av og til.

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt fra Martin, så er den nye flaska han har fått like dårlig.

Han svarer vel selv på det iløpet av kvelden tenker jeg.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme problem med den nye flasken jeg har fått. Den lukter like jævlig og blir ikke blank. Denne holdt seg fuktig/blank i kanskje et par minutter lenger. Men så var det borte. Og resultatet ble bare "rene" dekk sider. Prøvde den på mine egene dekk og en annen sine dekk. Ikke imponert!

dette skjedde meg også for 1 års tid siden ca..det luktet veldig sterkt å fungerte overhode ikke..ringte da dag på sv som sendte en ny flaske..den funka med en gang..blankt og fin.sikkert bare produksjons feil..det skjer med det meste av og til.

Hva lukter produktet i din flaske? Kanskje venskelig å forklare men;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også ny flaske,men den va ikke noe bedre.Sendte begge i retur.Va sterk "sprit lukt" av begge flaske jeg hadde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,den lukta som det ja..sterkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pneu matt lukter hvertfall som mange av de andre SV produktene. ikke sprit som denne gjør.

pneu matt gir et bedre resultat enn det som martin har på glossy flaskene sine hvertfall.

noe må jo være feil her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har både "vanlig" og glossy. Vanlig er litt melkeaktig i fargen og lukter "godt", mens glossy er klar i fargen og lukter litt "sprit". Men jeg har ikke merket noe til at holdbarheten er dårligere på glossy enn på vanlig :huh:

Jeg pleier å bruke ca 10 sprut pr dekk og fordeler produktet umiddelbart med Pneu pensel. Overskytende produkt tørker jeg av med microfiber etter ca 5-6 minutter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive