Gå til innhold
hmsilset

S&S42: BMW520D.Detail i mørket!

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

Nok en bil fra Sunnmøre ruller snart inn gårdsplassen.Jeg måtte møte opp en time tidligere for å legge opp skjøteledninger,hente lampe og få opp porten for hånd.Det renner vann inn i sikringsskapet, så jeg måtte hente strøm fra en annen del av bygget.

Litt musikk om noen trenger det.

Ironisk nok, så er det 2 elektrikere som kommer med bilen som skal få en liten eksteriørjobb, men det er ingenting som kan gjøres med strømmen der og da, siden sikringsskapet er fullt av vann, men det slutter vel å regne til vinteren,hehe.

Nok en gang er det en ganske ren bil, så jeg klarer meg med felgbørstene,billberry1:4 og grime reaper1:8.Brukte den siden det så ut som det ikke var særlig med asfaltflekker.

001.jpg

En rask bøttevask.

002.jpg

X-clay før.

003.jpg

X-clay etter.

004.jpg

Lakkdybde var helt ok over hele bilen.Sjeldent i grunn.

005.jpg

Setter dem til å ta en runde med autosol på felgkanter og eksos imens jeg maskerer.

006.jpg

Ett lite stemningsbilde.

007.jpg

Jeg har planlagt at jeg skal bruke roterende,gul skoll pad og S03gold.Fordeler oftest med 1100rpm,kjører nesten tørt med 2000rpm og mye press og lett over på 1100rpm til slutt uten press. En av de andre får bruke DA,finish/fin pad og S40 til å fjerne eventuelle hologrammer og få opp glansen.Brukte så fine produkter fordi en DA neppe hadde korrigert noe som helst på denne lakken uansett, for den var KNALLHARD! :ph34r:

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

Vi rekker ikke å gå hardere til verks på panser, så etter mange runder på ene halvdelen måtte vi komme oss videre.Det ble igjen litt rds over store deler av bilen, men alt i alt synes jeg den fikk ett stort løft, og all steinsprut på frontfanger ble bra dempet med denne fargen.

SV pneu

Vokser med CG felgvoks etterpå.

018.jpg

Gjør ren vinduer.

019.jpg

Bruker denne på plast og i dørhåndtak.S03+ er god med ullpad, men ubrukelig med skumpad da den klabber seg med en gang det er antydning til varme :wacko:

020.jpg

Litt underveis.

021.jpg

022.jpg

023.jpg

Cg metal shine der det trengs.

024.jpg

Tar en pause og får i oss litt mat.Har snudd bilen, så vi slipper å rote så mye med ledningene.

Har holdt på fra kl.10.00-14.00 til nå. ;)

025.jpg

026.jpg

027.jpg

Vasker bilen med kun vann for å få bort alt fra limrester etter tape til støv og polishrester som var der før bilen kom hit.

028.jpg

029.jpg

Nanolex Urban ruteforsegling.

030.jpg

De legger CG jetseal109 samtidig som jeg drar hjem å henter en bilshampoo til eieren.

Rekker bare ett lag voks, så da valgte jeg denne, siden den er holdbar og at de kan legge voks på om en mnd eller 2.

031.jpg

032.jpg

Jeg kommer tilbake og buffer av.Synes den ser ganske så bra ut med jetseal109!Den har ikke skuffa meg før heller.Var ferdig kl.18.00. Takk for titten, og takk for god innsats fra eieren og kammeraten!

042.jpg

045.jpg

046.jpg

050.jpg

052.jpg

054.jpg

055.jpg

056.jpg

057.jpg

059.jpg

061.jpg

063.jpg

064.jpg

069.jpg

070.jpg

071.jpg

073.jpg

074.jpg

075.jpg

076.jpg

077.jpg

079.jpg

080.jpg

Endret av hmsilset
  • DCN Poeng 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Nice shine! Men dette er da en 5 serie ;)

Takk!Må nesten endre det jeg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 521
truhaa

Pent jobba dette :)

Flott farge på den bilen.. pent når det er blankt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Meget bra jobba mister.fin jobb på fin bil. Litt overassket over så hard lakk på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Norfoc76    91
Norfoc76

Ble jo knallbra dette, like flink i mørke som i lyset ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Nydelig bil og hyggelige karer :) Kudos kompis :)

Tack kompis ;) Greie karer som var med ja!

Pent jobba dette :)

Flott farge på den bilen.. pent når det er blankt

Takk :)

Meget bra jobba mister.fin jobb på fin bil. Litt overassket over så hard lakk på den.

Takk Arne! Den var skikkelig hard.Aldri lagt så hardt press på en sånn bil før.

Ble jo knallbra dette, like flink i mørke som i lyset ;)

:thumbup: Ble en del jobb å finne riper, så måtte ta opp igjen hvert panel 2-4 ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Takk allesammen ;) Og veldig med trippel V betyr nok at du virkelig likte denne meget godt Simen :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tonytic    48
Tonytic

ble pen bil dette ;) litt senk hadde satt prikken over i en :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig