Gå til innhold

3M tetningsliste for garasjeport, beste montering?


Hirobofly

Recommended Posts

Hirobofly

Har en sånn 3M Tetningslist for Garasjeport, og lurer på om noen har montert/brukt sånn selv og erfaringer på hvordan montert?

DSC00324.jpg

Lista ser sånn ut:

DSC00323.jpg

Noen som har montert sånn pågarasje porten sin?

Lurer på om den fungerer best med å festen den langs ryggen på den oppunder porten, slik at den lager en leppe begge veier, eller feste bakkanten på pakningen langs porten??

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal monteres slik du ser på illustrasjon på posen den, nederste bildet i midten...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satt på en slik (eller tilsvarende) for noen år siden , den skal under porten og festes med pappspiker ganske tett , husker ikke eksakt avstand mellom spikerene men jeg kan sjekke imorgen om du vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Finnes det noe tilsvarende for å tette glippene som er på siden av porten, mellom port og vegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Akkurat, så det beste er å spikre den opp med å feste den langs "ryggen" midt på lista, slik at når porten legger seg nedpå så brettes/flater pakningen ut på begge sidene av porten?

Står at spikrene skal ca 12-15cm fra hverandre på pakka, fulgte med en liten pose "pappspiker". :-)

Magne: Tipper at diverse portleverandører har pakninger for sidetetting også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, så det beste er å spikre den opp med å feste den langs "ryggen" midt på lista, slik at når porten legger seg nedpå så brettes/flater pakningen ut på begge sidene av porten?

stemmer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hvor har du kjøpt den? Har faktisk sett etter noe sånt:)

Jeg kjøpte min på Montêr. B)

Er ikke allverdens tetting i den da, om du har litt glippe mellom port og gulv. Tipper den dekker max 7-10mm eller noe max. Fungerte helt ok, la seg penere enn jeg trodde. :)

Mørkt nå, skal legge ut bilde montert imorgen tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vakkert :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Når jeg kjøpte min stålport så fulgte det med vertikale tetningslister som en monterer utvendig, og da ligger de med en myk lippe mot porten, dette tetter ganske bra mot vær og vind.

Edit: ser at jeg og Tommy har samme type port og tetningslister :-)

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen plastlister med gummipakning på på min port. Disse ble levert av GAPO som leverte porten, og de kappes på mål.

IMG_2157_1.JPG

IMG_2158.JPG

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Søkte litt på nett, men fant ingen løsninger som var ment for dette. Det finnes sikkert, men fant ikke.

Men det er jo fult mulig å få til en list langs både port og vegg, problemet er å få den til å holde seg der når porten sklir nedover.

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har en noe som kanskje kan brukes under porten :

http://www.jula.no/dortetningslist-med-bust-319000

http://www.jula.no/dortetning-pvc-540049

Selv har jeg stiftet fast en 10 cm gummiremse i nedre kant av porten. Denne har jeg bøyd litt utover slik at den skal tette mellom port og underlaget. Funker helt fint :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Låner denne, siden samme problematikk.

Garasjen porten har myk list i bunnen, men det siver allikevel inn vann ved skikkelig regn. Det er nok ikke helt optimalt fall på gulvet.

Har vurdert http://www.weatherstop.co.uk/List.aspx?CatID=16

Noen som har testet lignende "list"?

Alternative løsninger som kan funke?

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...