Gå til innhold

Felles shinested i Bergen?


Jørgen

Recommended Posts

Hei!

Bare tenkte å lufte en tanke for mine med-Bergensere, vet ikke om dette finnes fra før, men hva med å prøve å gå sammen om et sted man kan ha som fast vaske/poleringssted? Bare tenker litt høyt nå, vet såklart at dette har både fordeler og bakdeler, kanskje mest bakdeler hvis det blir for mange, men hvis det er flere som er med på tanken og vil diskutere det er det interessant å høre fra dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres ut som en veldig interessant tanke!

Sikkert hauger og lass med problemstillinger som må tenkes gjennom, men skulle jo absolutt tro at det må finnes egnede lokaler ledige til enhver tid.

Så er jo spørsmålet hva man sikter etter: En garasje der en bil kan være om gangen, eller et større lokale så flere kan være samlet for felles hygge og skitpreik. ;) Økonomi spiller jo seff inn.

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant:) Det største problemet slik jeg ser det er når mange vil polere/vaske samtidig, og så er det jo alltid et økonomisk spørsmål...Men klarer man å samle en seriøs gjeng så får man jo til det meste

Synes dette høres ut som en veldig interessant tanke!

Sikkert hauger og lass med problemstillinger som må tenkes gjennom, men skulle jo absolutt tro at det må finnes egnede lokaler ledige til enhver tid.

Så er jo spørsmålet hva man sikter etter: En garasje der en bil kan være om gangen, eller et større lokale så flere kan være samlet for felles hygge og skitpreik. ;) Økonomi spiller jo seff inn.

Ja, det er sant, det hadde jo helt klart vært kjekt om man kunne samlet flere, jeg har muligens kontakter på noen lokaler i Indre Arna (gamle bussfabrikken), men jeg er ikke helt sikker på om det er muligheter for innvendig vask der. Det er jo nesten et must om vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Det hørtes jo unektelig ut som en god ide! Er dessverre en av de mange som ikke er den heldige eier av egen garasje..:(

Så om det blir aktuelt, så er ikke jeg fremmed for det :P

Men man må jo ha et ganske strikt system for betaling og slikt da, evt ha et "depositum" eller liknende..?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den største utfordringen utenom å finne et egnet lokale blir nok betalingen...Men det som går an er jo f. eks å danne et "lag", en organisasjon på linje med et fotballag, da har man jo mulighet til å jobbe dugnad for å ta inn penger, og da er det jo naturlig å tenke i retning bilpleie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være interessant.

Det med innendørs vask er ikke noe must så lenge en kan trekke inn i varmen etterpå.

Det eg ser på som greit er og kunne ha utstyr og produkter trygt i et skap elns.

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er gode poeng...Jeg kan alltids ta noen telefoner hvis vi får sett ca hvor mange som måtte være interessert...Kunne gjerne fått litt tall hva de respektive ser for seg å kunne betale for noe slikt pr mnd? Selv skal jeg bli student så "minst mulig" er bra hehe men det går jo an å jobbe inn litt penger som sagt...Jeg hadde et versksted i det bygget jeg snakker om for et år siden, det betalte vi 12000 +mva for pr mnd, det var ca 250 kvadrat, men vi bygget et kontor og garderobe samt toalett der så man har ca 210 effektive verkstedskvadrat. Der kan man fint stå minst 4 biler inne om gangen, og så er det jo greit å ha fasilitetene tilgjengelig også:) Men, den mnds leien ser jeg for meg gjerne er i stiveste laget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den største utfordringen utenom å finne et egnet lokale blir nok betalingen...Men det som går an er jo f. eks å danne et "lag", en organisasjon på linje med et fotballag, da har man jo mulighet til å jobbe dugnad for å ta inn penger, og da er det jo naturlig å tenke i retning bilpleie:)

Heheh, potensialet for inntekt må jo sies å være til stede om det er noen faglig sterke personer med på laget.

Når det gjelder prisen per hode per måned, så kan man jo begynne å regne på hva det koster å bruke vaskehaller x antall ganger gjennom vinteren. Ikke sikkert det er umulig å komme opp med et fornuftig regnestykke.

12.000 per måned høres jo umiddelbart ganske høyt ut da...

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Hehe..mye annet bra for 180 lapper i året vil jeg tror ja..:P

Må vel være noe annet som er billigere enn det?

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Hadde jo vært flott om dere hadde fått til noe. Jeg for min del har eget lokale, men ser for meg at dette vil hjelpe på for et lite miljø innen detailing i Bergen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..mye annet bra for 180 lapper i året vil jeg tror ja.. :P

Må vel være noe annet som er billigere enn det?

Det burde være mulig å finne noe billigere, helt enig der, det skal en del dugnadsarbeid til for å drive inn såpass mye penger! ;)

Hadde jo vært flott om dere hadde fått til noe. Jeg for min del har eget lokale, men ser for meg at dette vil hjelpe på for et lite miljø innen detailing i Bergen :D

Og ja det burde absolutt være muligheter for et miljø innen dette, definitivt et interessant område, og så blir man litt smågal av det tror jeg, jeg stod i 6 timer på Statoil idag og polerte bil, og fy flate, de fleste av bilene som var innom vaskehallen der så fæl ut, sånn at man får lyst til å bare sette igang og polere hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...