Gå til innhold

Vask "inni" dører


Jørgen

Recommended Posts

Hei!

Hva bruker dere til å vaske innvendig i dørterskler osv, hvis man ikke bruker vann til å spyle av med? Og hva polerer man med, det er jo ikke så lett å bruke maskin der..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er skikkelig møkkete - APC / avfetting og børster. Så kan man bare vaske over med vott og såpe etterpå. Tar alltid dørkarmer og bakside/underside på dører når jeg vasker bil. Er ingen fare å spyle rent med vann heller. Start høyttrykksvaskeren litt før du sikter deg inn på karmen, så slipper du fullt av vann inni bilen.. :)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg aldri blir ferdig med å tørke inni døråpning, bensinluke og bagasjerom. Kommer alltid noen nye dråper rennende fra de merkeligste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APC er All Purpose Claner ja.

Du kan bruke det eller ein avfetting som fungerer bra i døråpningene. Målerkost fungerer fint for å komme til alle plasser

Er litt trangt i døråpningene, so der blir det polering for hånd før påføring av voks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vinkler strålen riktig så går det bra det, litt vann kan det dryppe inn i bilen, men ikke mengder..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

hvordan får dere til å spyle inni dørsidene uten å få masse inn i bilen? =P hehe eller bryr dere ikke dere om det kommer litt inni?

HT-skillz :D

Som det ble nevnt lenger oppe i tråden har det alt med vinklingen på lansen å gjøre. Litt sprut blir det jo, men det er snakk om dråper. Jeg har enda ikke fått store mengder vann inn i bilen, og om det kommer en litt større skvett er det jo bare å tørke det vekk med en gang. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer

Pleier å vaske dørkarmene med vaskehanske og spyle av igjen med HT. Kommer mer vann inn når jeg åpner døren i en regnskur enn det lille som kommer av HT'en. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan får dere til å spyle inni dørsidene uten å få masse inn i bilen? =P hehe eller bryr dere ikke dere om det kommer litt inni?

Bruk en hageslange med munnstykke på og vri så det kommer lite vann ut. Da unngår du at det spruter inn i kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker prickbort og en liten kost. Spyler av med HT på fullt trykk. Funker fint på de fleste biler, men noen få har en utforming på dørkarmene som gjør at det har lett for å sprute litt inn i bilen, men er uansett ikke mengder vi snakker om.. :)

Endret av offroad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått streng beskjed om ikke å spyle inni dørkarmene på E91 til typen, pga dreneringshullene kan gå tette og så blir det rust..

Men ellers så bruker jeg vanligvis HT når jeg har vasket mine egne biler, blir faktisk lite vann inni bilen.

Og jeg tørker også av etterpå. Som siste punkt.

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl
noen gjør det på denne måten

:eek:

Haha, likte den casuale metoden, bare gå rundt og spyle litt random inni og utenpå bilen :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...