Gå til innhold

S&S: BMW 120D carbonsvart


Knutis

Recommended Posts

Da var det på tide å få ut bilder og litt skrift av helgens jobb.

Eier har akkurat fått denne bilen fra Tyskland, og den har gått knappe 50k. De første inspeksjonsbildene så ikke så aller værst ut:

IMG_0471.jpg

IMG_0472.jpg

IMG_0476.jpg

IMG_0475.jpg

Begynte med å ta felgene:

Espuma Revolution Wheel Cleaner med EZ-brush. Måtte pga sol og varme ta en og en.

IMG_0478.jpg

IMG_0479.jpg

Ble rimelig bra og jeg eeelsker disse felgene.

IMG_0480.jpg

IMG_0481.jpg

IMG_0482.jpg

Bilen fikk så en dusj Surfex HD før den raskt ble skumlagt med Mark V Very Cherry.

Dette ble etterfulgt av Very Cherry i bøtte og Cobra mikrofiber mitt. Spylte også kjapt over motorrom, men det var omtrent ikke skitt der i det hele tatt, bare litt pollen fra Tyskland.

IMG_0483.jpg

Etter avspyling ble bilen kjørt rett inn og jeg kjørte så en kjapp runde med Smartwax Clay, uten at det bød på noen overraskelser.

DSC01042.jpg

Vannet ligger greit flatt på lakken, men perler på rutene.

IMG_0486.jpg

IMG_0485.jpg

IMG_0484.jpg

Ang riper syns jeg den ble mye værre etter vask, så jeg mistenker at den har fått noe luriumstoff i Tyskland for å skjule defekter før de sendte den til Norge.

Nå følger endel bilder underveis i jobben. Dette er utført med Gul Scholl og Scholl S3gold:

DSC01022.jpg

DSC01023.jpg

DSC01025.jpg

DSC01031.jpg

DSC01035.jpg

DSC01041.jpg

DSC01029.jpg

Det var så på tide å avslutte dag 1 når den ene padden gav opp:

IMG_0513.jpg

På dag to fortsatte jeg der jeg slapp, men byttet ofte pads og tok pauser for at limet ikke skulle bli så varmt.

IMG_0488.jpg

IMG_0491.jpg

Fant et hakk der noen har rotet litt med lakken, som fikk smake 3m. Nevnte dette for eier så vi skal ta en runde for å fjerne steinsprut til neste vår:

IMG_0492.jpg

IMG_0494.jpg

IMG_0495.jpg

IMG_0496.jpg

IMG_0498.jpg

IMG_0499.jpg

IMG_0505.jpg

IMG_0508.jpg

IMG_0510.jpg

Når all grovkorrigering av unnagjort, klargjorde jeg blå Lake Country CCS pad og Scholl s30+ for glans.

DSC01043.jpg

Så satt jeg meg ned ved hjulene, som fikk CG VRP-dressing på dekksider og SW Autobahn på felger.

DSC01045.jpg

DSC01046.jpg

Tok så ut mattene og renset de inne på kontoret. Første bildet er et forsøk på 50/50 (var ikke så ille disse mattene):

DSC01054.jpg

DSC01053.jpg

DSC01055.jpg

Så gikk turen til interiøret som fikk:

Greenclean på dashbord og dørtrekk

SW rens og leathermilk på skinn i midtkonsoll og seter

OBH Nordica Nuppefjerner på stoffet i førersetet

DSC01057.jpg

DSC01056.jpg

Avsluttet det hele med Nanolotus glassforsegling på rutene og Collinite 845 på lakk.

De stygge skiltplatene jeg demonterte før vask ble ikke satt på igjen, derimot ble skiltene festet med 3m professional borrelås. Ferdigbildene er innendørs siden det på dette tidspunktet hadde begynt å regne ganske greit ute.

DSC01059.jpg

DSC01058.jpg

DSC01060.jpg

Og en liten dask på lanken til meg selv fordi jeg glemte å polere opp grillen med metalpolish, noe den absolutt burde fått. Har avtalt med eier at jeg tar de når han kommer for å hente vinterhjulene som ligger på kontoret med Autobahn på seg og venter på felgposer. ;)

Takk for titten.

  • DCN Poeng 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den paden gammel? Hadde du mye press på da borrelåsen løsnet?

Mnja, lurer på om den er et år gammel ca. Men jeg har omtrent ikke brukt den heller.

Hadde ikke spesielt med press på, men jeg hadde jobbet ganske lenge på taket når den løsnet. Altså mye jobbing uten pause og da ble den rimelig varm.

DAS6-pro gjør at paddene blir mye varmere enn panelet, har aldri "drept" så mange pads som etter at jeg begynte å bruke den maskinen faktisk.

God dose med S30 du hadde på lake´n.. Tok vell hele panseret med den dosen? ;)

Har alltid litt ekstra på første gangen fordi padden trekker til seg endel. :) Men ja, jeg kjører og større flater med blå og s30+ enn med grovere komboer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flotters jobb dette her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Ble bra dette Knutis :)

Hvordan synes du lakken var å jobbe på? Har tatt noen Carbonsvarte BMW`er og synes selv lakken på disse er fin å jobbe med. Lett å korrigere, men også lett å kjøre holo/kjøresporfritt.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du lakken var å jobbe på? Har tatt noen Carbonsvarte BMW`er og synes selv lakken på disse er fin å jobbe med. Lett å korrigere, men også lett å kjøre holo/kjøresporfritt.

Jeg syns den var finfin å jobbe på, anbefales. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...