Gå til innhold

95 Land Cruiser brøytebil


Lexgtturbo

Recommended Posts

Lexgtturbo

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne klargjøre lakken på en toyota land cruiser for salg. Det var 2 ting som fikk meg til å vurdere å si nei til jobben. Den ene var såklart at dette er store biler å jobbe på, den andrte grunnen var rett og slett toyotalakk.

Jeg tok på meg denne jobben og fant fort ut at det ikke var en eneste overdrivelse at toyota har myk lakk. Den var faktisk så myk at jeg fant ut at jeg bare måtte skippe alt som het rubbing og heller gå fire ganger over med MG80. Og det sykeste av alt var at dette faktisk tok rimelig dype riper...

Da jeg ankom stedet hvor bilen stod var den "vasket", men ikke tørket så det var mange av disse flotte dråpeformede flekkene over hele bilen.

Produktlisten kommer etterhvert.

Beklager den dårlige bildekvaliteten...

Før:

SL388224.jpg

SL388225.jpg

SL388227.jpg

Æsj! Tectyl...

SL388228.jpg

SL388231.jpg

SL388232.jpg

SL388233.jpg

SL388234.jpg

SL388235.jpg

Det var endel skikkelige skavanker i lakken som ikke var noe særlig å gjøre noe med, men hva kan man forvente av en bil som er brukt til brøyting i 3 år. Tar man det med i betraktningen så bilen faktisk imponerende bra ut.

SL388236.jpg

SL388237.jpg

SL388240.jpg

SL388241.jpg

SL388242.jpg

SL388243.jpg

SL388244.jpg

Etter polering:

SL388254.jpg

SL388262.jpg

SL388263.jpg

SL388264.jpg

SL388274.jpg

Etter voks:

SL388278.jpg

SL388279.jpg

SL388280.jpg

SL388288.jpg

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ikke ille det der....

4 ganger med MG80 hørtes ut som smørlakk, værre en EVO lakk den da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER Land Cruiser! Herlig stykke arbeid det der. Hvor mange timer gikk det totalt?

Fetteren min har en HJ60 jeg vurderer å yppe meg på innen året er omme. SwissvaxÆRT oksidert bil. Må manne meg opp, for det er Swissvaxære flater å jobbe med, ja.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ja den lakken var helt grusomt myk... jeg skulle kjenne med neglen om en ripe var for dyp for å rubbe opp og fikk sjokk da jeg lagde en nesten identisk en(bare mye kortere såklart). Det var skummelt mykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb :) rart med såå myk lakk.. hehe

ELSKER Land Cruiser! Herlig stykke arbeid det der. Hvor mange timer gikk det totalt?

Fetteren min har en HJ60 jeg vurderer å yppe meg på innen året er omme. SwissvaxÆRT oksidert bil. Må manne meg opp, for det er Swissvaxære flater å jobbe med, ja.

Fin som f... å shine den ;) taket er litt snålt bare.. underliggere og påliggere liksom, omtrent som stående huskledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Takker :)

Geir: Joda dette er flotte biler, og om to ukers tid skal jeg gå løs på den andre land cruiseren til denne kunden, en sølvgrå 2004 modell. Alt i alt brukte jeg 11,5 timer utneom røykepauser, drittpreik og annet tøv hehe.

Store flater er kjekt å jobbe med. Slipper unna så mye småplukk og du ender opp med å jobbe fortere og faktisk. Gled deg, men for alt i verden: VOKT DEM FOR KJØRESPOR!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...