Reidar

Produkter og pads til DA for fjerning av hologram

Jeg vurderer nå og skaffe meg en billig DA maskin, to hodet fra Biltema f.eks for å kjøre siste steget på bilpleie jobber.

Har søkt og lest litt her inne og ser at mange bruker sonax pads på denne maskinen. Er det egne produkter for DA maskin eller kan jeg bruke Scholl produktene jeg har?

Maskinen vil i hovedsak bli brukt de gangene jeg evt får problemer med hologrammer, ellers bruker jeg roterende.

Gi meg litt tips om hva jeg bør ha her :)

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl fungerer bra det, du trenger sikkert ikke de groveste om du har roterende maskin, da tar du grovkorrigering med den og avslutter med feks s30 på DA maskinene..

Skal jeg anbefale et produkt til den DA maskinen sammen med sonax pads er det Meguiars Ultimate Copound, det funker snus..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg prøvd Meguiars Ultimate Compound ennå, men er ikke den ganske grov? Trodde man trang et produkt med lite cut til å fjerne hologrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men den avslutter som en ensteger, så ikke noe problem med den.

Har du feks S30 så holder den ja, trenger ikke UC da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være verdt å prøve S17+ på sort Scholl eller vil det være en grovere runde enn S30 på orange?

Har jo lest her inne at S17+ på sort Scholl avslutter meget bra og hologramfritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ønsker å kjøre en kjapp 1-stegs jobb, så prøver du Scholl A15, det en 1-step produkt, denne har "medium" cut, og inneholder også voks/beskyttelse. Denne er flotters på sort pad, Kkører 1-2 paneler i gangen før du tørker av.

A15 gir meget høy glans å masse "dybde" og "wet" look.

Kan jo såklart toppe med forsegling, hvis du legger JetSeal109 får du meget gode resultater.

Anbefaler deg å prøve denne! :)

Endret av Tom Christian/Scandicshine
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive