Gå til innhold
Autobua

Wolf's DeIronizer - Deacon Gel

Recommended Posts

Autobua    21
Autobua

DeIronizer - Deacon Gel er en ny og forbedret utgave av felgrensen som gikk under navnet Brake Duster tidligere, begge versonene har fått mye skryt i det store utland.

Deacon Gel er i tillegg til å være en rå fælgrens også god på piggstøv på bilens lakk, og kan uten problem brukes som en pre-wash på bilens lakk.

Denne rensen er PH nøytral og ikke skadelig for lakken.

Deacon Gel kan gjerne virke i 10-15 minutter før avspyling, men får å få maks utnyttelse kan den ligge på lakken til den har tørket helt og alle rester spyles enkelt av med høytrykksspyler.

Setter stor pris på bilder og tilbakemeldinger fra dere som har kjøpt og testet dette produktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Det kommer etter ferien.

Foreløpig kan jeg si at den luktet godt, og hadde en fin konsistens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Det kommer etter ferien.

Foreløpig kan jeg si at den luktet godt, og hadde en fin konsistens.

Lukten er upåklagelig, lukter mint aktig, minner meg litt om Dumle med mint smak.

Denne ble et av mine favorittprodukter første gang jeg prøvde den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Kunne tenkt meg å teste denne. Ser bra ut det jeg har sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Kunne tenkt meg å teste denne. Ser bra ut det jeg har sett.

Denne blir du garantert ikke skuffet over.

Har masse av denne på lager ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Legger ved et par offisielle videoer fra Wolf's Chemicals der DeIronizeren blir demonstrert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nope-mx5    4
nope-mx5

Denne funker helt knall :)

Demonstrerte den for en nabo på en av hans skikkelig godt brukte felger.

Han ble for å si det mildt, overrasket.

-n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Tok noen bilder av ene felgen på arbeidsbilen, denne felgen har gått noen uker nå uten å ha blitt vasket.

Da jeg startet med dette i dag hadde jeg tenkt å la DeIronizer bli liggende på felgen til den var helt tørket inn, men tidsskjemaet sprakk og den ble spylt av før den hadde tørket 100%.

Denne vasken ble utført på følgende vis:

DeIronizer ble sprayet på tørr felg og fikk virke i ca. 1 time og ble deretter spylt av med høytrykksspyler.

Eneste berøring av felgen var med en finger et par steder for å sjekke om DeIronizeren var tørket.

Felgen før vask:

DSC_0648.jpg

Like etter påføring påføring:

DSC_0651.jpg

Etter 3 min:

DSC_0652.jpg

Etter 10 min:

Her ser man at den ekstra avfettingen som er tilsatt virker og vises som en gulaktig farge.

DSC_0656.jpg

Etter 30 min:

DSC_0668.jpg

Etter 1 time:

DSC_0672.jpg

Etter spyling:

DSC_0675.jpg

DSC_0676.jpg

Andre er også velkommen til å legge ut sine bilder/filmer og erfaringer her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Jeg testet denne i går på en bil som felgene ikke har vært vasket siden de ble satt på i våres.

Måtte påføre 3 runder, samt en med børste. Langt ifra den beste felgrensen jeg har prøvd.

Den første påføringen tørket helt inn etter 5 min. Satt som limt når jeg prøvde gni med fingeren. Måtte legge nytt lag, for så spyle det av med en gang.

Nei, felgene var ikke varme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

At den tørket inn etter kun 5 min kan ha flere årsaker, men som regler er det brukt litt lite produkt som er årsaken.

Har opplevd en gang at den tørket inn fort og da brukte jeg litt lite produkt samt at felgene hadde stått i sola like før.

Når den tørker blir det en veldig hard hinne som du ikke får skrapet av med fingrene, men den forsvinner med en gang du spyler med høtrykksspyleren.

Dette er en av de tingene som gjør dette produktet genialt og en av egenskapene som har gjort at dette produktet har blitt så godt mottatt i det store utland.

Denne felgrensen bør få virke i 10-15 min før du spyler av den.

Har hatt denne stående på i en time uten at det har hvert noe problem å spyle av produktet med en høyttrykksspyler, med hageslangen kan den dog være litt værre å få av.

Anbefaler deg å gi produktet en ekstra sjanse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FreddieAwD    8
FreddieAwD

Er det mulig å få tilsent gratis prøve :thumbs: ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Har pr. i dag 5 flasker jeg kan lage prøver på.

De 5 første som sender meg en mail med navn og adresse skal få tilsendt en prøve av ønsket produkt uten kostnad.

Jeg vil da at de som får disse prøvene skriver noen ord om deres opplevelse av produktet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FreddieAwD    8
FreddieAwD

sendte deg en mail jeg :thumbup:

Regner med at det er den nye utgaven vi snakker om ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Mail mottatt.

Det er nye utgaven det er snakk om ja.

Sender prøven i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

At den tørket inn etter kun 5 min kan ha flere årsaker, men som regler er det brukt litt lite produkt som er årsaken.

Har opplevd en gang at den tørket inn fort og da brukte jeg litt lite produkt samt at felgene hadde stått i sola like før.

Når den tørker blir det en veldig hard hinne som du ikke får skrapet av med fingrene, men den forsvinner med en gang du spyler med høtrykksspyleren.

Dette er en av de tingene som gjør dette produktet genialt og en av egenskapene som har gjort at dette produktet har blitt så godt mottatt i det store utland.

Denne felgrensen bør få virke i 10-15 min før du spyler av den.

Har hatt denne stående på i en time uten at det har hvert noe problem å spyle av produktet med en høyttrykksspyler, med hageslangen kan den dog være litt værre å få av.

Anbefaler deg å gi produktet en ekstra sjanse.

Synes jeg dynket felgen veldig bra jeg men. Da er den ikke drøy i bruk med andre ord..

Gir den fler sjanser, ja. Har 5 liter, så den skal taes frem fler ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autobua    21
Autobua

Det kan selvsagt være andre orsaker til at produktet tørket inn så fort, men personlig så har jeg bare opplevd dette på felger som nylig hadde stått i solen og hadde på noe lite produkt.

Hadde satt pris på tilbakemelding når du har fått prøvd produktet igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
anderslu    0
anderslu

Testet Decon Gel på lakken på min ibishvite A6 i dag. Har brukt den på felger med moderat suksess. Der har jeg dusjet godt på felgen (som nevnt over ikke så drøy) og latt det ligge til det tørker inn (25-30 min). Brukte så HT for å spyle rent. En omgang med RIM7 etterpå tar derimot ennå mer og jeg får utslag på RIM7 også (blir lilla).

Men i dag prøvde jeg den som alternativ til IronX da jeg oppdaget flere rustflekker på lakken. Lot den ligge i 15 minutter og spylte deretter av Decon Gel men ser at det er fortsatt noen rustflekker igjen etterpå. Jeg tok da fram IronX og dusjet samme område med den og fikk mye utslag på IronX. Jeg var mildest talt forbauset over hvor lite Decon Gel hadde fjernet av rustpartikler i lakken.

For min del blir det å bruke opp Decon Gel nå på sommeren og etter det er det kun IronX fremover. Den koster endel mer men den virker (for meg og min bil) tydeligvis mye bedre også.

Dessverre tok jeg ikke noen bilder men skal passe på å ha kamera klart neste gang for å dokumentere dette en gang til.

Endret av anderslu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig