Skulebollen

Spørsmål angåande tørking av bil..

Har lest meg til det at det er viktig og få tørka bilen etter vask.. Men ka gjer folket når bilen står parkert og blir våt av regn dagen etterpå foreks.:P?

Og avogtil bruker eg berre foamgun på bilen, da er det vel fyfy og tørke bilen sia det ligger igjen skitt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte lager springvann mer waterspots enn regnvann. Kalkinnholdet i springvann kan være noe av forklaringen, og det varierer fra området til område om dette er et problem eller ikke.

Edit: Ellers er det greit å få av vanndråpene på lakken etter berøringsvask, så de ikke samler støv, polen etc som synes etter at vannet har fordampet.

Tørking uten berøringsvask, på bil som har vært brukt er lite smart hvis en er alergisk mot vaskeriper. Enkelte typer lakk tåler knapttørking, selv om man har vasket ordentlig først.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilene her blir ikke rørt med noe tørklehåndkle etter feks regn, da får bare naturen gjøre sitt og så blir bilen vasket igjen dagen etter.

Foam Cannon + høytrykk + tørk du tenker på? Det er fyfy her ja... må vaskes før tørk med såpe og mitt for å få fjernet eventuell trafikkfil før flatere produkt treffer bilen (flatere som i mikrofiberhåndkle)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det å bare bruke foam og HT for å få vekk den grøvste skiten en vinterdag uten å tørke etterpå da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjer ofte her om vinteren, såpepålegging og så høytrykk bare.. men da er det ingen berøring, kun hpwash&go :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive