Gå til innhold

2007 Audi A6 Fantomsort


CFM

Recommended Posts

Tok en lett to-stegs på denne bilen her på onsdag kveld og torsdag formiddag. Jeg har ikke tatt panser og tak da panser er tatt tidligere og taket så relativt greit ut. Jeg vil ikke gjøre noen særlig grov korrigering på en så relativt ny bil.

Totalt tidsforbruk var på ca. 6 timer.

Utstyr til vask og clay:

- Meguairs NXT Car Wash

- Scholl blå clay

- CG Pro Detailer

- Zymöl svamp

- SmartWax Miracle Dryer tørkehåndkle

Utstyr til korrigering:

- Einhell roterende maskin med oransje Scholl pad

- Biltema tohodet DA maskin med de hvite original padsene (har Sonax sine og, men synes de originale funker veldig bra, myke og fine.)

- Scholl S03 Gold

- 3M UltraFina SE

- Maskeringsteip

- CG Pro Detailer

- P2500 våtslipepapir

- Div. mikrofiber

LSP og voks:

- Swissvax Shield

- Fin mikrofiberklut jeg ikke har navnet på

Bilen var ganske ren og pen da den ankom og lite piggstøv og "nupper" ellers. Tok en nøye vask og gikk over med clay etterpå. Jeg har desverre ikke noe avfetting for øyeblikket, men det er jo sommer og bilen er hyppig vasket.

Ved inspeksjon så lakken relativt grei ut, litt swirls og noe RDS, men ikke like ille som fryktet. Noen riper og merker på bakfanger ved tilhengerfestet.

Det ble også litt merker etter clayinga.

IMG_6499.jpg

IMG_6506.jpg

IMG_6532.jpg

Jeg kjørte først over med S03 Gold på oransje pad og 2000RPM. Det fjernet swirls og noen dypere merker, men det var litt igjen litt her og der. Men som sagt så vil jeg ikke gjøre en grov korrigering på en såpass ny bil, særlig ikke at jeg vet at denne behandlingen kommer til å gjøres igjen.

Etterpå gikk jeg over med DA maskin og UFSE. Har sjekket etter hologram etter wipedown og det så bra ut.

Litt våtsliping ble det og. Jeg hadde visst glemt at jeg hadde lagt i lakk i noen småmerker på venstre bakdør. Merket oppe til høyre gikk ikke helt vekk ettersom jeg ikke hadde fått fyllt i skikkelig med lakk:

IMG_6514.jpg

Og borte vekk:

IMG_6517.jpg

Et stemningsbilde før jeg ga med for kvelden.

IMG_6525.jpg

Neste dag så begynte jeg med bakfangeren. Her var det litt større nerker og jeg valgte å våtslipe på noen plasser.

Førbilde:

IMG_6532.jpg

Og etterbilde:

IMG_6534.jpg

Jeg har desverre ikke tatt noen flere bilder av korrigeringa. Det er uansett ikke så mye mer å se. :P

Etter wipedown (vasket bilen igjen) så la jeg på et lag med SV Shield. Denne fikk stå 15-20 minutter før jeg tørket den av.

Håper det går greit med disse ferdigbildene i stedet (glemte sevfølgelig å smøre på dekkfornyer!!!):

IMG_6541.jpg

IMG_6540.jpg

IMG_6542.jpg

IMG_6543.jpg

IMG_6545.jpg

Er det noe som mangler eller som kunne vært gjort annerledes er det bare å si ifra. Jeg lærer stadig og vil gjerne lære mer! :)

Endret av CFM
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Ble blankt og pent dette. Imponerende resultat på kort tid. Kjørte du S3Gold over hele bilen først?

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, S03 over hele først. På dag en gjorde jeg meg helt ferdig med venstresiden og så tok jeg bak, foran og høyresiden på dag to.

Det går fort når man først er i gang, dessuten så gikk jeg ikke fullt så grovt til verks som sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Mener du S30(+)? Ikke at jeg er så bevandret i Scholl, men S03 er vel grove greier :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte S03 Gold på oransje pad, selv om det er grovt så tok det passe mye, samt at det var lett å få vekk holos etterpå med UFSEDA maskin. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener refina som at jeg endret til at jeg brukte Gold versjonen så brukte jeg den. Kjørte også ekstra nøye med DA etterpå. Det så greit ut i sola etter wipedown så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Å refine er å kjøre ned turtall og press i 1-2 pass når rubbing er brutt ned. På samme måte som du må gjøre med diminishing produkter. Hvis du avslutter en non-diminishing rubbing på en diminishing måte, så avslutter den finere, og lager i noen tilfeller mindre holos.

Etter wipedown og i sola, så er det sikker OK: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Hadde jeg hatt blitz så hadde jeg brukt den, men Canon prioriterte heller større søker enn en innebygd blitz på 5D'n. Noe jeg forøvrig er helt enig i. :) Blitz skal skaffes neste år, da skal jeg i to eller tre bryllup tydeligvis og jeg skal ta bilder i hvertfall det ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...