CFM 846 Skrevet 14 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2011 (endret) Tok en lett to-stegs på denne bilen her på onsdag kveld og torsdag formiddag. Jeg har ikke tatt panser og tak da panser er tatt tidligere og taket så relativt greit ut. Jeg vil ikke gjøre noen særlig grov korrigering på en så relativt ny bil. Totalt tidsforbruk var på ca. 6 timer. Utstyr til vask og clay: - Meguairs NXT Car Wash - Scholl blå clay - CG Pro Detailer - Zymöl svamp - SmartWax Miracle Dryer tørkehåndkle Utstyr til korrigering: - Einhell roterende maskin med oransje Scholl pad - Biltema tohodet DA maskin med de hvite original padsene (har Sonax sine og, men synes de originale funker veldig bra, myke og fine.) - Scholl S03 Gold - 3M UltraFina SE - Maskeringsteip - CG Pro Detailer - P2500 våtslipepapir - Div. mikrofiber LSP og voks: - Swissvax Shield - Fin mikrofiberklut jeg ikke har navnet på Bilen var ganske ren og pen da den ankom og lite piggstøv og "nupper" ellers. Tok en nøye vask og gikk over med clay etterpå. Jeg har desverre ikke noe avfetting for øyeblikket, men det er jo sommer og bilen er hyppig vasket. Ved inspeksjon så lakken relativt grei ut, litt swirls og noe RDS, men ikke like ille som fryktet. Noen riper og merker på bakfanger ved tilhengerfestet. Det ble også litt merker etter clayinga. Jeg kjørte først over med S03 Gold på oransje pad og 2000RPM. Det fjernet swirls og noen dypere merker, men det var litt igjen litt her og der. Men som sagt så vil jeg ikke gjøre en grov korrigering på en såpass ny bil, særlig ikke at jeg vet at denne behandlingen kommer til å gjøres igjen. Etterpå gikk jeg over med DA maskin og UFSE. Har sjekket etter hologram etter wipedown og det så bra ut. Litt våtsliping ble det og. Jeg hadde visst glemt at jeg hadde lagt i lakk i noen småmerker på venstre bakdør. Merket oppe til høyre gikk ikke helt vekk ettersom jeg ikke hadde fått fyllt i skikkelig med lakk: Og borte vekk: Et stemningsbilde før jeg ga med for kvelden. Neste dag så begynte jeg med bakfangeren. Her var det litt større nerker og jeg valgte å våtslipe på noen plasser. Førbilde: Og etterbilde: Jeg har desverre ikke tatt noen flere bilder av korrigeringa. Det er uansett ikke så mye mer å se. Etter wipedown (vasket bilen igjen) så la jeg på et lag med SV Shield. Denne fikk stå 15-20 minutter før jeg tørket den av. Håper det går greit med disse ferdigbildene i stedet (glemte sevfølgelig å smøre på dekkfornyer!!!): Er det noe som mangler eller som kunne vært gjort annerledes er det bare å si ifra. Jeg lærer stadig og vil gjerne lære mer! Endret 14 Juli, 2011 av CFM 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 14 Juli, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2011 Ble blankt og pent dette. Imponerende resultat på kort tid. Kjørte du S3Gold over hele bilen først? Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 14 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2011 Ja, S03 over hele først. På dag en gjorde jeg meg helt ferdig med venstresiden og så tok jeg bak, foran og høyresiden på dag to. Det går fort når man først er i gang, dessuten så gikk jeg ikke fullt så grovt til verks som sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 14 Juli, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2011 Mener du S30(+)? Ikke at jeg er så bevandret i Scholl, men S03 er vel grove greier Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 14 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Juli, 2011 (endret) Jeg brukte S03 Gold på oransje pad, selv om det er grovt så tok det passe mye, samt at det var lett å få vekk holos etterpå med UFSE på DA maskin. Endret 14 Juli, 2011 av CFM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 15 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Sikker på at holos er borte?? UFSE og DA er ganske mild kombo, som etterlater mye oljer. Eller refine`a du S03? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 15 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Hvis du mener refina som at jeg endret til at jeg brukte Gold versjonen så brukte jeg den. Kjørte også ekstra nøye med DA etterpå. Det så greit ut i sola etter wipedown så. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 15 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Å refine er å kjøre ned turtall og press i 1-2 pass når rubbing er brutt ned. På samme måte som du må gjøre med diminishing produkter. Hvis du avslutter en non-diminishing rubbing på en diminishing måte, så avslutter den finere, og lager i noen tilfeller mindre holos. Etter wipedown og i sola, så er det sikker OK: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 15 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Ahh! Takker. Ja det gjør jeg, både med S03 Gold og med UFSE. Men hva er "non-diminishing" og "dimishing"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 15 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Flott resultat på kort tid! Sort lakk i fint sollys ser veldig bra ut synes jeg! Du tar mange gode bilder Liker du ikke å bruke blitz ved innspeksjonsbilder? Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 15 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juli, 2011 Takker! Hadde jeg hatt blitz så hadde jeg brukt den, men Canon prioriterte heller større søker enn en innebygd blitz på 5D'n. Noe jeg forøvrig er helt enig i. Blitz skal skaffes neste år, da skal jeg i to eller tre bryllup tydeligvis og jeg skal ta bilder i hvertfall det ene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.