Simen

Nanosvampen - 100% trygg på glass?

Vet at nanosvampen ikke bør brukes på lakk, men er den helt trygg å bruke på bilglasset? Altså, jeg har en del swirls/små riper som synes i sola og vil ikke ha flere! Noen som kan garantere at nanosvampen - i seg selv - ikke lager små riper på glasset?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har brukt svampen på helt ny rute, ble ikke riper på den hvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller ikke fått riper på bilruter eller i dusjen, og det følger jo med nanosvamper når man kjøper ruteforsegling for å bruke når man renser ruta før påføring av forsegling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at nanosvampen ikke bør brukes på lakk, men er den helt trygg å bruke på bilglasset? Altså, jeg har en del swirls/små riper som synes i sola og vil ikke ha flere! Noen som kan garantere at nanosvampen - i seg selv - ikke lager små riper på glasset?

Der findes mange kvaliteter "Nanosvamp" Jeg kan ihvertfald stå 100% inne for at Nanolotus Nanosvampen ikke riper glass.

Nanolotus Nanosvampen er den beste kvalitet "Nanosvamp" det vil sige at den er skånsom og effektiv, Petter fra forumet hadde en SS på et tidspunkt hvor han testede Nanolotus Nanosvampen på billakk uten og lage riper så den er veldig skånsom. Dette er dog ikke noget Nanolotus Norge anbefaler da der er stor forskell på hardheden på bil lakk og feil margenen blir for stor.

Rally-råd fra VGRallyfører Henning Solberg anbefaler vann og nanosvamp for å bli kvitt trafikkfilm.

- Når jeg kjører fartsetappe, blir det alltid masse oljefilm på ruten. Det er noe ordentlig skit. Nanosvamp er bra, og det har jeg alltid i rallybilen, sier Solberg til VG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålull riper ikke glass.. Glass er ekstremt hardt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe flotte mannen! :D Var fin video det der da, nano i hverdagen.

Apropos nano i hverdagen, vaska kjøkkenet idag. 50/50 hvit benk:

bilde.jpg

Tommel opp til nanosvampen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanosvampen har påført meg mye arbeid her hjemme gitt.. - Frarådes å kjøpe da den funker for bra og du må gjøre alt i hjemmet etterpå :D

Vidunderprodukt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rally-råd fra VGRallyfører Henning Solberg anbefaler vann og nanosvamp for å bli kvitt trafikkfilm.

- Når jeg kjører fartsetappe, blir det alltid masse oljefilm på ruten. Det er noe ordentlig skit. Nanosvamp er bra, og det har jeg alltid i rallybilen, sier Solberg til VG

For å være litt djevelens advokat her, så er neppe Henning Solberg den som mest frykter riper i rutene sine, han bytter dem nok rimelig ofte uansett. ;)

Når det er sagt, så skal jeg faktisk på posten og hente min første pakke med Nanosvampen i dag! Gleder meg til å prøve. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus Nanosvampen er den beste kvalitet "Nanosvamp" det vil sige at den er skånsom og effektiv, Petter fra forumet hadde en SS på et tidspunkt hvor han testede Nanolotus Nanosvampen på billakk uten og lage riper så den er veldig skånsom. Dette er dog ikke noget Nanolotus Norge anbefaler da der er stor forskell på hardheden på bil lakk og feil margenen blir for stor.

Nanosvampen lagde riper på Passaten min da jeg testet den, og jeg har hard lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi du er så sterk bernhard at du må jo bruke en wookie (Bernhards mitt) for og vaske bil uten og ripe. Petter er nok en litt mere følsom type :P

Nei Spøk til side. Som sagt anbefaler vi ikke at man bruker den på lakk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heheh den er grei. Men jeg bruke nanosvampen for å fjerne malingssøl på bilen til dama. Lakken under ble jo ikke superfin, men MYE bedre enn å ha hvit lakk på en burgunderfarga bil! :P Så nanosvampen gjorde jobben sin der også. ;) Får rense frontruta med nanosvamp senere jeg, må jo få bort alt av trafikkfilm og dritt før jeg skal forsegle den. Blir sikkert bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nanosvampen til fluefjerning med reint vann på lakk istad. Det funket kanon.

Glad i min harde lakk...

Dyppet svampen så det renner av den, så dra den over lakken med veldig lite press.

Men siden Rasmus ikke annbefaler det, så bør jeg kanskje slutte...

Endret av Petter
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte nanosvampen til fluefjerning med reint vann på lakk istad. Det funket kanon.

Glad i min harde lakk...

Dyppet svampen så det renner av den, så dra den over lakken med veldig lite press.

Men siden Rasmus ikke annbefaler det, så bør jeg kanskje slutte...

Fluefjerning? Legg et pissbløtt håndkle over treffa, og la det ligge noen minutter, så er det bare å tørke det av med mf eller annet passende ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive