Gå til innhold

Hvilke produkter skal jeg bruke?


Maarten

Recommended Posts

Nå har det blitt litt lesing på meg, samt litt kikking i div kataloger osv.. Lurer på hvilken av Meguiar's prod jeg skal velge. Kan ikke dere korrigere meg dersom dere synes jeg skulle velge noe annet?

Helt først blir det naturligvis vasking av bilen med Meguiar's vaskevott og Meguiar's NXT car wash.

Neste steg er å claye bilen, da dette aldri har vært gjort :) Da tenker jeg å bruke Smooth Surface™ Clay Kit.

Deretter lakkrens eller rubbing. Jeg har relativt mye riper på taket, noe alla dette : http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...&#entry9207

Trenger jeg da Meguiar's#85 eller kan jeg klare meg med en som ikke sliper like mye? Bruker da roterende maskin til denne.

Så kommer det store spørsmålet, kan jeg da avslutte med Meguiar's NXT TECH WAX`en og si meg ferdig? Eller er det noe annet jeg bør gjøre i tilegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så veldig inne på meguiars da, hvilket nr de forskjellige polishene har og hvor grove de er, men hvis du går over bilen med en litt grov polish bør du gå over med en finere en tilslutt. Med finere pute og vel og merke.. så er det vel bare og legge voksen på, og si deg ferdig ja :) Ellers så rekkefølgen rett ut.

Endret av Timmeeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for 85, kjøp 95 i så fall, den skal være bedre til tyskerlakk osv. Du må ha flere steg mellom compund (105, 95 85 osv) for å få vekk kjørespor osv som den grove rensen lager

95, 83 og 80, da har du "alt" du trenger.. Ellers er Menzerna SIP en bra ting for tyskerlakk istedet for MG83..

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan egentlig bruke masse forsjellig, men 83 og 80 på Toyotaen bør vel være bra siden lakken ikke er hard

83 og 9 funka fett på en corolla jeg tok hvertfall.. Jeg liker meguiars MG83 veldig godt hvertfall

Bjorke her inne har også kansje noe å si om hva han brukte av megs på toyota (hvis jeg husker riktig)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

83 og 9 funka fett på en corolla jeg tok hvertfall.. Jeg liker meguiars MG83 veldig godt hvertfall

Bjorke her inne har også kansje noe å si om hva han brukte av megs på toyota (hvis jeg husker riktig)

Trenger jeg strengt talt 9 hvis jeg f.eks bruker 85 i stedet? Vil tro at 85 tok vekk alt av riper? Blir det feil å bruke ullskinn og 85 på de verste ripene? Det er kun noen få plasser på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG85 har vesentlig mer cut enn MG83, så den må definitivt etterbehandles. Skal du ha en "AIO" er det Solo #86 som gjelder. Men jeg ville gått over med f.eks #80 etterpå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG85 har vesentlig mer cut enn MG83, så den må definitivt etterbehandles. Skal du ha en "AIO" er det Solo #86 som gjelder. Men jeg ville gått over med f.eks #80 etterpå uansett.

Si at jeg gikk over med Meguiar's#7 og avsluttet med Meguiar's#21 etter behandlingen med Meguiar's#85?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at jeg gikk over med Meguiar's#7 og avsluttet med Meguiar's#21 etter behandlingen med Meguiar's#85?

MG7 er en glaze som ikke sliper. Du må nok til med enten 83 eller 80! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Okei, da må det bli en med Meguiar's#80 også!

Ja, da fikk jeg litt snacks i posten :D

post-286-1220433864_thumb.jpg

Har et lite spm. Skulle gjerne hatt mindre flasker til påføring. Er det kun Meguiar's flaskene som duger, eller er det noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe lignende flasker? Det er klart det hadde vært kult med mindre flasker som matcher prod, men det vil ta en del tid før jeg eventuelt får dem ;)

De ser forøvrig slik ut:

M9912-DISPENSER.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra pakke du har fått der,ja.

De flaskene der kjøper du fra usa. koster ikke noe og kjøpe eller frakte.

Sjekket prisen på de her på bilexrta og de skulle ha nesten 100.- for 1stk.

Flaskene bestiller du HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en bra pakke du har fått der,ja.

De flaskene der kjøper du fra usa. koster ikke noe og kjøpe eller frakte.

Sjekket prisen på de her på bilexrta og de skulle ha nesten 100.- for 1stk.

Flaskene bestiller du HER

Tusen takk for tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg kanne med MG80! ;)

Hehe, kjekt å ha litt stående. Var meningen jeg skulle ha 4L av de andre også, men det er jo litt sånn at pengene stopper en litt der :) Skal forøvrig bestille #21, #23, #39 og #40. Kjekt å ha:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...