Gå til innhold
Dr_S

Dr_S sin VW Touran Highline 2005

Recommended Posts

Dr_S    129
Dr_S

Fikk ånden over meg idag og gikk til "angrep" på Touranen med DA-maskin og div. produkter.

Begynte med Iron-X på felger, spylte av og så på med Bilberry og EZ detail børste. (Testet nye foamtrigger'n min og den er GENIAL!)

1:20 Surfex HD på sidepaneler og dekk.

Avspyling og deretter bøtte+mitt med CW+G i bøtta.

Tørk.

DA og Ultimate Compound, tok først testpanel og sjekket 50/50 (dessverre glemte ta bilde) Fant ut at det tok som det skulle på gul pute.

Tok panser og høyre side, gjenstår tak+skiboks og venstre side. Bakluken har jeg tatt tidligere, samme med panser, men merket at det var en ru overflate nå så gikk over med Bilt-Hamber clay og vann som lube. Glatt som glass igjen! :)

Voks ble Natty's Blue Paste Wax og dekk fikk nye G6 Hyper Coat fra Chemical Guys (som faktisk imponerte stort).

Litt bilder:

Ripe før:

IMG_8573.jpg

Ripe etter:

IMG_8576.jpg

Voks buffet av:

IMG_8578.jpg

IMG_8579.jpg

IMG_8581.jpg

Ja, jeg vet at hjulbrønnene ikke er tatt :) Kommer Bare Bones der når jeg husker det! :)

Ny skiltplate nå også foran:

IMG_8582.jpg

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Vårshine tatt med Chemical Guys Wet Mirror Finish glaze og Satsuma Rock voks lagt på panser for å prøve litt.

Funker greit som en kjapp shine:

431D39FD-919A-49E2-8956-AA41ED6FD9C3-700

03C89AE7-3C7D-48F6-B998-4088BFE51564-700

39B4A384-693B-42D4-B02D-0C283E79E744-700

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Hvor lenge holt Satsuma rock? Har så vidt fått testet den selv, men bare for å se hvordan den var å jobbe med.

Voksen var veldig myk og oljete, noe som jeg egentlig liker godt da den blir veldig lett å legge. Buffingen gikk også som en drøm.

Er holdbarheten ok så er jo egentlig dette en kjeme god voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig