Gå til innhold

Få bort hvite voksrester fra sort plast??


opas

Recommended Posts

Heisann , lenge siden sist :)

Nå har jeg brukt Swissvax Shield mange ganger og brukt Swissvax Protecton Matt på plasten med stort hell uten hvite flekker på plast.

Når jeg nå bruker Swissvax Glacier på min hvite Kuga om sommeren så blir det hvite flekker på den sorte plasten og det går ikke bort med verken avfetting eller Protection Matt :unsure:

Har tidligere brukt maskering selv ved voksing men fikk tips her inne om å droppe dette ved voksing og bruk av f.eks "plastfornyer".

Dette hvite på den sorte plasten irriterer meg grønn og skjønner ikke hvorfor , kanskje Swissvax Glacier inneholder hvite pigmenter eller noe slikt?

Kan noen komme med noen tips til hvordan jeg skal få den sorte plasten varig sort igjen ???? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hva men APC !:5-Børste? Børste godt og gni av med microfiber?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet slike merker fra Glacier med ren surfex hd, neglbørste og litt tålmodighet.

Men hvis de ikke fjernes nesten med en gang, blir de nesten umulig å fjerne fra ruglete plast ihvertfall.

Plastfornyere ala polytrol og protection matt, vil i beste fall bare skjule de en kortere periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar folkens :) Høres ikke så bra ut , men har stående litt surfex hd og kan spørre kjærringa om neglebørsten og kaste meg ut i det. Ellers takk for flere gode tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Se også denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/9689-fjerning-av-polishrester-fra-vrien-plast/page__p__199794__fromsearch__1#entry199794

Omhandler akkurat det samme.

Konklusjonen i den tråden var også surfex HD og børste.

Til fastbrent polish er nanosvamp tingen.

Til polishrester fungerer det også å gnikke det vekk med ren grime reaper, og å bruke glovarmt vann for å løse det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med universalspray fra coop (X-tra) og gnek på der flekkene er, det funker faktisk, hører kanskje rart ut men det virker!

Om du ikke har coop i nærheten, kan du sikker prøve med andre typer også, sånn som man bruker på vindu og speil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OddKenneth

Prøv med universalspray fra coop (X-tra) og gnek på der flekkene er, det funker faktisk, hører kanskje rart ut men det virker!

Om du ikke har coop i nærheten, kan du sikker prøve med andre typer også, sånn som man bruker på vindu og speil ;)

Jif universal fungerer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...