Gå til innhold

anbefaling til såpe i skum canon


kentdaniel

Recommended Posts

kentdaniel

har fått meg skum canon og HT og lurer på hva slags såpe jeg bør bruke og hvor jeg kan få tak i det?

ser for meg en "blanding av avfetting og skumsåpe" som henger bra på bilen og rengjør godt, mtp berøringsfri vask...

kom gjerne med tips og linker til hvor dette er å få tak i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

her er det litt av hver teorien som gjelder har jeg skjønt. bare å prøve seg fram. ingen fasit her.

jeg blander 1 del prewash/avfetting og 1 del med samme såpe som du bruker i bøtta. resten fyller du opp med vann. dette skummer og reingjør godt syntes jeg.

nå på sommeren er det ikke alltid jeg bruker så mye prewash. kun når bilen er skikkelig møkkete.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kentdaniel

jepp... men jeg bruker ag sin bodywork shampo nå.. den skummer lite i bøtta :P

derfor jeg tenkte på noe god såpe til skum canonen..

hvordan er f.eks Chemical Guys Citrus Wash & Gloss ? lest om mange som bruker denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jepp... men jeg bruker ag sin bodywork shampo nå.. den skummer lite i bøtta :P

derfor jeg tenkte på noe god såpe til skum canonen..

hvordan er f.eks Chemical Guys Citrus Wash & Gloss ? lest om mange som bruker denne..

AG såpa skummer dårlig ja. CG såpa er fin i skummeren. mange her som bruker den.

flere som funker er:

Poorboy's Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Chemical Guys Maxi Suds II

Stjärnagloss Körsbär Wash and Wax

Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss

Poorboy's Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Chemical Guys Maxi Suds II

mye å velge i her :P

for at møkka skal løsne, så må du også ha en prewash i som f.eks

bilthammer Surfex HD

bilthammer Autofoam

Valet pro Snowfoam combo

Valet pro orange prewash

...osv

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Blandet Cg Glosswork shampo med litt VP snow foam, ev NXT med snow foam. Jeg synes glosswork gir veldig tykt skum, ca 2cm i bunn av cannon og vann. Nxt er kanskje litt sterkere. Mine favoritter er Cg(har ikke testet såå mange merker) såper, har 4-5stk og synes alle er supre. Er jo masse bra shampoer, Så om man har en dunk f.eks Orange prewash e.l kan man jo bare blande med forkjellige såper i forskjellige blandingsforhold til man finner favoritten(ene):)

P.S kan jo være vanskelig å få det HELT rent uten berøring:()

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Blandet Cg Glosswork shampo med litt VP snow foam, ev NXT med snow foam. Jeg synes glosswork gir veldig tykt skum, ca 2cm i bunn av cannon og vann. Nxt er kanskje litt sterkere. Mine favoritter er Cg(har ikke testet såå mange merker) såper, har 4-5stk og synes alle er supre. Er jo masse bra shampoer, Så om man har en dunk f.eks Orange prewash e.l kan man jo bare blande med forkjellige såper i forskjellige blandingsforhold til man finner favoritten(ene):)

P.S kan jo være vanskelig å få det HELT rent uten berøring:()

Man får det ikke rent uten berøring :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Man får det jo veldig nye bedre med skum før bøtte.. Og det er STOR forskjel på hvilke komboer som tar bedre enn andre.(synes jeg). F.eks om man fyller cannon med blanbing OPw/såpe, kontra 1-2cm i bunnen med kun en mild såpe. Sliter vel kanskje litt mer på Lsp med sterkere blanding?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Man får det jo veldig nye bedre med skum før bøtte.. Og det er STOR forskjel på hvilke komboer som tar bedre enn andre.(synes jeg). F.eks om man fyller cannon med blanbing OPw/såpe, kontra 1-2cm i bunnen med kun en mild såpe. Sliter vel kanskje litt mer på Lsp med sterkere blanding?

det tror jeg også. derfor jeg bruker kun såpe (eventuelt litt prewash) i hverdagsvasken nå på sommeren.

skal man få av f.eks pollen fra bilen før bøttevask, så løsner det med såpe da det ikke sitter like godt som søle ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...