Gå til innhold
Reidar

CFP før CG Jetseal 109?

Recommended Posts

Reidar    2 320
Reidar

Jeg skal ta min første poleringsjobb i helga og tenkte da teste CG Jetseal 109 før jeg legger voks på bilen:)

Bør jeg kjøre CFP etter wipedown, før jeg legger Jetseal 109 og så voks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Om du ikke har Sholl s30 eller s40 eller andre finpoleringer, så er cfp ett godt valg :) Jeg har all slags cleaner fluid omtrent, men var vel bortkastet siden jeg altid maskinpolerer før voks ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Kommer til å avslutte med S30 på orange Sholl :)

Er det at en må bruke CFP før voks litt oppskrytt? En Wipedown vil jo fjerne det meste av oljer som evt sitter igjen etter polering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Man trenger ikke å bruke cf eller cfp før voks hvis man har polert med en finpolish som f.eks S30/40 eller 3m ultrafina nei. Oljene fjerner man gjerne for å sjekke for hologrammer, men ellers kan oljene etter S30 gjerne sitte igjen på bilen før du vokser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar    2 320
Reidar

Ok, takker for svar :) Da kan jeg evt bruke CFP som en finpolering ved andre anledninger da? Funker denne f.eks med orange pute?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Ok, takker for svar :) Da kan jeg evt bruke CFP som en finpolering ved andre anledninger da? Funker denne f.eks med orange pute?

Ja, den fungerer på orange pute, ihvertfall på DA maskine :) På roterende maskin har jeg oftest brukt bare en fin pad for å kunne jobbe litt uten alikevel utvikle varme sånn at det blir hologrammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig