Rolf

Tar SW CFR knekken på holos for hånd?

Hei, sliter litt med holos her. Jeg bruker roterende med grønn Uber og s30, har også prøvd svart Scholl pad uten forbedring. Bruker 1/1 batterivann/Isopropanol som wipedown.

Kjører ikke padden tør eller noe slikt. Kan holos komme av at jeg avslutter for tidlig?

Det er det mildeste jeg har utenom maskin er Cleaner Fluid Regular. Jeg lurte da på om denne komboen vil ta knekken på hologrammene.

Tusen takk! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cfr gjør ikke det da den ikke inneholder slipemidler.

Cfr er en kjemisk rens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alright, takker.

Er dert noen som har en idè om hva jeg kan gjøre annerledes? Kjører en ca. 5-6 pass med grønn uber og s30 før jeg tar wipedown. ser ikke ut som det er så voldsomt med oljer i lakken i og med at hologrammene ikke skifter retning når jeg tørker over igjen.

Står forøvrig på s30en at man ikke skal ha den på svart pad.

Når jeg tenker meg om burde jeg vel kansje prøve å kjøre på lavere hastighet. Brb.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å avslutte på laveste hastighet og null press. Lavt press på siste par passene er det viktigste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve det etterpå, måtte ta meg en pause fra all banninga. :)

Har antall pass noe å si?

Endret av Rolf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, et dårlig mobilbilde er vel bedre en ingenting.

Her har jeg kjørt med grønn pad og lavt press på de siste passene slik Mighty anbefalte. Forsiktig wipedown med ren isopropanol for å være helt sikker. Vaska padden i går til og med.

Har Megs Deep Crystal polish og Scratch-X er dette mer skånsomt?

post-2212-0-24941500-1309710706_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du må få lånt deg en DA maskin for å få denne hologramfri. Produktene du nevner kan heller ikke brukes med roterende. Hva slags bil er det du jobber på her? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg har i signaturen. Er en 90-modell metallic svart

Fant ut at det ble litt mindre holos når jeg sprer på lavt turtall, kjører opp tempoet til en ca 1200 og kjører hardt et par pass, for så å avslutte med veldig lavt press. Nesten så jeg løfter maskina fra lakken.

Får se om ikke jeg bare kjøper meg en DA etterhvert. er stort sett ferdig med bilen nå, men frykter holohelvete når sola kommer igjen.... :( Kansje like greit at jeg ikke har detailers club skiltholdere enda :lol:

Endret av Rolf
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alright, der var jeg ferdig.

Tenkte jeg skulle kjøre hjem nå. vil det være nok med prickbort og HT med varmtvann i morgen før voksing?

Vil Pb ta eventuelle rester av poleringsoljen ettersom den er god på asfalt? Har desserre ikke Surfex.. :\

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pb vil ta oljene ja. Men jeg tror jeg ville gitt den en skikkelig vask før voksing hvis bilen har blitt kjørt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei, da tror jeg at jeg har slagplanen klar for i morgen. Gleder meg til å få testet SW Onyx!

Takk for raske og kompetente svar! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive