olavkige

Nybegynnerpolering av safirsort BMW 530DA

Heisann alle sammen :)

Jeg er i grunn aldeles fersk i bilshiningsammenheng, og søker derfor en slags bekreftelse/ hint om det som står under kan være en bra deal for bilen min/safirsort lakk. Bilen er en Safirsort 2007 modell BMW 530 DA som i grunn har en ganske bra lakk. Jeg vet likevel om flere vaskestriper og det er nok også mye mer snacks å finne når jeg skal inspisere lakken med lys og lykt.

Jeg har lest mye her på forumet og dannet meg et bilde av hva jeg må ha. Jeg har lyst til å bli flink i dette og har garantert masse spørsmål på ting og tang som jeg vet folk her inne kan. Jeg vil nå handle inn det jeg må ha for å kunne kjøre en god pilpleie til helgen. Jeg har delt opp todo/innkjøpslista i "Diverse", "Avfetting", "Såpe", "Motorvask", "Clay", "Korrigering og polering", "Felg og dekk", "Interiør" og "Ferdigklargjøring" og håper at dere kan komme med innspill på alternativer eller ting som er bedre. Bilen skal vaskes med høyttrykkspyler, og poleres med roterende maskin.

Diverse

Bøtte m. gritguard

Børster, EZ wheel brush?

Tomme blandeflasker

Skumlanse

DoDo Wookie fist, vaskehanske

Massevis av mikrofiber for polishfjerning etc

Microfiberhåndkle

Avfetting

SV wheel til felger

Scholl Rapid 9000 til bilen

Prickbort til bilen

Vaskesåpe

SV Car Bath

Motorvask

SV Engine konsentrat 1:1

Egen børste

Clay

SV paint rubber set

Korrigering/Polering

På bilens lakk:

Scholl S30 med orange scholl pad

Scholl S17 med sort scholl pad

Scholl S03+ med gul scholl pad

Bak dørhåndtak og steder hvor det er vanskelig å komme til:

SV mechanical paint repair med påføringsapplicator

Felger og dekk:

SV cleaner fluid på whit pad med påfølgende avtørk emd en gang:

SV autobahn voks, virke i ca 10 min

Pneu på dekk

Ferdigklargjøring

Scholl CF02, for å fjerne polishrester

SV cleaner fluid pro, ett panel av gangen, tørk av med MF

Vosk fra SV, shield eller Blau Weiss

Det var lista jeg har laget til nå. Hvordan skal jeg legge på SV cleaner fluid pro? Med hvit applicator for hånd?

Håper på tilbakemelding :)

-Olav

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax cleaner fluid Pro kan legges på med roterende maskin og DA-maskin. Listen din inneholder mye bra. Les deg opp på Show&Shine tråder. Der ser du produktene brukt i praksis ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax cleaner fluid Pro kan legges på med roterende maskin og DA-maskin. Listen din inneholder mye bra. Les deg opp på Show&Shine tråder. Der ser du produktene brukt i praksis ;)

Takk for svar :) Hvaslags poleringspute burde jeg da bruke på cleaner fluid pro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for svar

Hvaslags poleringspute burde jeg da bruke på cleaner fluid

pro?

En fin myk skumpute. For eksempel "Swissvax Ekstra fin pute for maskin", "Scholl finishing gray pad" eller "Meguiar's Soft Buff

2.0 W-9207 Finishing pad"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med en kar på scandicshine idag, og fikk anbefalt å legge Ventura Bond mellom S30 og voks. Så nå har jeg bestilt litt av hvert, og krysser fingrene for at det hele blir morro :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive