Gå til innhold

Ny bil - kan den poleres ved annkomst?


IAD

Recommended Posts

Hei,

Fine sider her.... endelig kan jeg får gode tips om bilpleie....

Venter på ny bil nå, den skal komme ut fra fabrikk på mandag, så for jeg den i løpet av juli. Hvor raskt kan jeg polere en ny bil? Mener å ha hørt en gang at man ikke bør polere nye biler med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ny bil er ferdig herdet den, så ikke noe problem å polere den etter annkomst, såfremt det ikke har vært utbedret transportskader etc, men det får du eventuelt svar på når du henter den.. Trenger nok ikke værste sort av polish på nybil, men fint ådra over den en runde med lett slipende middel (Scholl s30, s40, gul/blå 3M)

Velkommen hit også og gratulerer med ny bil :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny bil er ferdig herdet den, så ikke noe problem å polere den etter annkomst, såfremt det ikke har vært utbedret transportskader etc, men det får du eventuelt svar på når du henter den.. Trenger nok ikke værste sort av polish på nybil, men fint ådra over den en runde med lett slipende middel (Scholl s30, s40, gul/blå 3M)

Velkommen hit også og gratulerer med ny bil :)

Hei og takk for tilbakemelding!

Så det er ikke noen fare å bruke polish med litt slipemiddel i? Har for det meste brukt Autoglym sine produkter, men har hørt at disse har lett slipemiddel i seg og var litt skeptisk til å bruke dette på ny bil. Men da går det kanskje greit?

Tenkte jeg skulle gi den en ordelig pleie med en gang den kommer hjem, så den får en god start på livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem. All profesjonell polish er slipende. Dog er finpolishene så milde at mengden lakk som fjernes er tilnærmet ingenting. Polerer du for hånd er det heller ingenting å tenke på uansett :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...