road2perfection 0 Skrevet 1 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2011 Okey, som alle andre her, INFO OVERLOAD! Jeg har en godt bevart 1997 S14A Farge: Lilla Nissan LS1 (Orginal Lakk) metallic så vidt jeg vet Turtlewax, er det galt å ta en runde med det for å gå grundig til verks senere med skikkelig produkter? jeg har høytrykkspyler, gritguard, ordentlig såpe, foamgun, avfetting, lakkrens, polish, ikke clay, ikke mikrofiber eller hanske eller noe, jeg har en haug med nye svamper. håper jeg finner mikrofiber og clay på nettet i katalogene til noen butikker i området. Jeg har igrunn fått bilen for ikke så lenge siden, tok AC service, der lå ett blad om en Truls Håkonsen eller noe og ble sjokkert over resultatet, så inne på siden her og blitt litt frelst. scholl, kan man bestille det fra noen steder med rask levering ? Også nå kommer de litt mer tekniske spørsmålene. Sjekk vedlegg, lakk skade, er ikke reparerbart regner jeg med, men det meste jeg har sett her på forumet har for meg vært ikke reparerbart i mine øyne og fått litt sjokk... og hvordan er lakkering (hvis noen vet) med "flekking" av ett område med metallic lakk?. Steinsprut: flekke, pusse området med våtslipepapir ? (jeg har ark hele rekken fra 80-1500) Polere som en gærning ? (har maskin, takk gud!) Og jeg har også forsøksobjekt, siste bilde ser man en hvit "duracell" primera bak som jeg kan prøve meg på før jeg prøver meg på 200sx'n Hvis noen eksperter I buskerud området har lyst på prosjekt er nok det mulig å ta på seg ansvaret og jeg hjelper gjerne til for å lære, dette er en kunst jeg vil kunne! interiør: mer eller mindre ingen skader, ene setet har sliteskade ett sted, nothing more Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tina 11 Skrevet 1 Juli, 2011 Rapporter Share Skrevet 1 Juli, 2011 Flott bil! Overlater mesteparten av spm dine til andre, men vil nevne at du bør ha 2000 og 3000 pussepapir, 1500 blir vel hakket for grovt, du vil nok slite med å polere bort ripene det lager om du ikke går over med 2000 og 3000 over. Bruk det "grove" vannrett f.eks, og de fine loddrett. Søk litt på våtslip her inne så finner du bedre forklaringer! Og bilen din dør nok ikke av Turtle, en det er ikke alltid så gøy å jobbe med. Truls her inne har testet Turtle Wax Ice, og det er vel det beste som TW har hittil. Hvis bilen din har original lakk, er det en sjanse for at den er litt myk, ergo lett vaskeriper. Siden vanlig svamp riper, bør du dra på f.eks BilXtra å kjøpe en vaskehanske, er ikke så dyrt:) De har også microfiber. Meguiars sine er gode, men de bør du kjøpe på ebay, sparer noen hundringser på det. Kjøper Scholl via Scandicshine.no, leveringstiden varierer. Har fått på to dager før, men kan også gå nærmere to uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 2 Juli, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2011 Turtlewax, er det galt å ta en runde med det for å gå grundig til verks senere med skikkelig produkter? Kommer litt an på flere faktorer en kun TW, Ice som er nevnt er ikke en dum sak, alt som inneholder farge i er ikke noe poeng syntes jeg.. ICE wax alene er bare toppen av kransekaka det, alt fra avfettingen til korrigering spiller inn.. Så nei det er ikke feil å ta en runde med feks TW ice, men den alene gir deg nok ikke noe nirvana jeg har høytrykkspyler, gritguard, ordentlig såpe, foamgun, avfetting, lakkrens, polish, ikke clay, ikke mikrofiber eller hanske eller noe, jeg har en haug med nye svamper. håper jeg finner mikrofiber og clay på nettet i katalogene til noen butikker i området. -Høytrykkspyler, check, GritGuard, check. -Ordentlig såpe? Foamgun type? Avfetting type? lakkrens type? polish type? Noe mer info her er ikke dumt -Mikrofiber, Clay og vaskehanske eller en skikkelig svamp (Zymol feks) er å foretrekke, de gjør vedlikehold av bilen til noe helt annet en det bilen er vant til.. så ikke noe poeng å "spare" på kronene her... Parts & Retards i Ås har mye av dette inne om du er i nærheten der. Alternativt så kan du titte innom sammarbeidspartnere HER og gå bananas i de nettbutikkene -Når du sier "nye svamper" så er det mye rart, er det 10pk ink såpe i svampen så finnes det bedre vaskeredskaper der ute, men hva du gjør før du berører lakken din men noe som helst av vaskeredskap så er prosessen, prewash viktig.. dvs å fjerne så mye møkk og lort fra lakken før du berører den. Det hjelper stort mht riper, swirls osv Jeg har igrunn fått bilen for ikke så lenge siden, tok AC service, der lå ett blad om en Truls Håkonsen eller noe og ble sjokkert over resultatet, så inne på siden her og blitt litt frelst. Var det jeg håpet på scholl, kan man bestille det fra noen steder med rask levering ? Scandicshine.no har dette stort sett på lager, sender du en mail til de og forsikrer deg om at det du vil ha er på lager så får du det nok fort. Parts & Retards har også en del av Scholl på lager i Ås bare så du er obs Også nå kommer de litt mer tekniske spørsmålene. Sjekk vedlegg, lakk skade, er ikke reparerbart regner jeg med, men det meste jeg har sett her på forumet har for meg vært ikke reparerbart i mine øyne og fått litt sjokk... og hvordan er lakkering (hvis noen vet) med "flekking" av ett område med metallic lakk? Nå får jeg ikke kjent på merkene på lakken din, men har lakk flakket av, så er det ingen annen utvei en å lakkere eller flekklakke det for å få det bra igjen. Merker etter vann/møkk på lavere paneler kan du nok få dempet en del, men har du slitt av klarlakk er det lakk som gjelder. Steinsprut: flekke, pusse området med våtslipepapir ? (jeg har ark hele rekken fra 80-1500) Polere som en gærning ? (har maskin, takk gud!) Spott on det, bare bruk 2500p eller 3000p for å gå over med det, mange korrigerende polisger tar ned mot 1500p, men det er mye kjappere å slipe over med feks 3000p før du korrigerer det igjen... Husk at lakken kan like å herde litt før du banker i gang med maskin og heavy korrigering.. Og jeg har også forsøksobjekt, siste bilde ser man en hvit "duracell" primera bak som jeg kan prøve meg på før jeg prøver meg på 200sx'n Hvis noen eksperter I buskerud området har lyst på prosjekt er nok det mulig å ta på seg ansvaret og jeg hjelper gjerne til for å lære, dette er en kunst jeg vil kunne! interiør: mer eller mindre ingen skader, ene setet har sliteskade ett sted, nothing more Hvit bil med eller uten klarlakk? er den uten klarlakk er den ofte/alltid knallhard å korrigere, er det klarlakk på den så er den som "andre" biler... Øvelse gjør mester. Titter du litt rundt her inne så fanger du opp mange tips og triks... så utrolig hva en klarer på egenhånd også.. Sjekk etter kurs her inne, de har det vært flere av, ikke dumt å få med seg det om en er i startgropa Velkommen hit til dcn også... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
road2perfection 0 Skrevet 2 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2011 Hvit bil med eller uten klarlakk? er den uten klarlakk er den ofte/alltid knallhard å korrigere, er det klarlakk på den så er den som "andre" biler... Øvelse gjør mester. Titter du litt rundt her inne så fanger du opp mange tips og triks... så utrolig hva en klarer på egenhånd også.. Sjekk etter kurs her inne, de har det vært flere av, ikke dumt å få med seg det om en er i startgropa Velkommen hit til dcn også... Takker for det. Panseret på den hvite er bulket og er det samme om dør eller ikke igrunn. men lakk skaden er at det er blitt kjørt på noe som har spist på lakken, uheldigvis, jeg vet ikke hva. Det er utrolig lite vaskeskader på bilen til å være 14 år gammel, det er sine, og skadene som er er litt større... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
road2perfection 0 Skrevet 2 Juli, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2011 (endret) Jeg har tatt lakkfornying. Legger ved noen bilder, kamera nekter minnekort så gadd ikke å ta 3 bilder, løpe inn, overføre, løpe ut hele tiden så ble få worklog bilder, dette er en rask shine jeg har gjort på ca 6 timer (etter vasken) bilen har ikke vært ALT for ille, men det har vært mye møkk i lakken, så har tatt sin tid, venter på produkter fra nordicshine, 3000kr der, så blir nok en bedre en senere. lakkskaden har ikke blitt så ille på bakskjermen, vingen ser ut som er vanskeligere Lurer på om noen I buskerud har en lakkdybdemåler så jeg kan se hvor mye lakk som er igjen der skaden på vingen er så jeg kan se om jeg kan bare polere som en gærning eller ikke, det fungerte med bare litt på fangeren bak, men sto på litt på vingen og er litt redd for at det er for lite lakk :S Se bilde®. Og hvis noen har vært borti sånne skader, hva er det mest sannsynlig og er det fiksbart ? bare vasket: Etter lakkrens: Vingen min har samme problem som bakfangeren, dette er forbedret fra hvordan det så ut. Noen lyst på jobben med å ta stensprut ? ble litt bedre etter litt arbeid her idag dog. Lakkrens på siden Front "ferdig" Bak "Ferdig Eksospottene skal byttes ut ja... og bilen skal senkes ett lite hakk(coilovers, demperne på primera'n (orginale er stivere :S)) Endret 2 Juli, 2011 av road2perfection Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.