Christoffer

Allroad tak og rails

Skal polere en Allroad senere i helgen som har veldig matte takrails som sikkert har vært svart eller mørkegrå en gang. Hva kan brukes for å fikse dette? Hvis det i det hele tatt er mulig da.

Samt taket er mørkegrått og bølgete, er det bare å suse på med maskin her også? Og bare passe på kantene og varmen?

Er snakk om en 2003 mod.

Christoffer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den bølgeblikktak? ;) Prøv å maskinpolere railsene med en myk pad og f.eks Sholl S17(eller annet produkt med cut sånn midt på treet) Ta det rolig.Vet ikke hvor tykk sånn lakk er.Derfor jeg ville ha valgt så "milde" produkter.Heller jobbe lenge om det trengs for å få frem litt fargen igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, den har bølgeblikktak :P

Får prøve med lett press da og heller gå over flere ganger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett en allroad med lakkerte takrails, men den elokserte aluminiumen har lett for å bli matt og stygg. Tok en runde på min egen for en stund siden, det var mye jobb og resultatet ble bare sånn passe selv om det var klar forbedring ved sammenligning. Tror nok det skal gå å få det rimelig blankt, men det virker som det krever fjerning av relativt mye hardt materiale. Har tenkt å bestille polersett fra Gasolin.no for å se om det biter bedre enn Autosol/Sonus SFX-1 som jeg har prøvd til nå. Vær forberedt på å måtte jobbe en stund med railene.

Taket har jeg ikke prøvd meg på enda, men var borti en tråd på et av de engelske eller amerikanske forumene som omhandlet matt lakk som på allroaden. Det var visst ikke bare å kjøre på som vanlig, ettersom den matte lakken da ville bli mye blankere. Det ble nevnt noen triks for å beholde den så matt som mulig, men jeg husker ikke hva. Tror uansett det kan være lurt å høre med eier om det er greit at taket blir blankere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri sett en allroad med lakkerte takrails, men den elokserte aluminiumen har lett for å bli matt og stygg. Tok en runde på min egen for en stund siden, det var mye jobb og resultatet ble bare sånn passe selv om det var klar forbedring ved sammenligning. Tror nok det skal gå å få det rimelig blankt, men det virker som det krever fjerning av relativt mye hardt materiale. Har tenkt å bestille polersett fra Gasolin.no for å se om det biter bedre enn Autosol/Sonus SFX-1 som jeg har prøvd til nå. Vær forberedt på å måtte jobbe en stund med railene.

Taket har jeg ikke prøvd meg på enda, men var borti en tråd på et av de engelske eller amerikanske forumene som omhandlet matt lakk som på allroaden. Det var visst ikke bare å kjøre på som vanlig, ettersom den matte lakken da ville bli mye blankere. Det ble nevnt noen triks for å beholde den så matt som mulig, men jeg husker ikke hva. Tror uansett det kan være lurt å høre med eier om det er greit at taket blir blankere.

Taket har jeg bare tatt lett med S30+ og railsene kjørte jeg over med S17+ på gul Scholl pute og det ble bra.

Endret av Christoffer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive