Gå til innhold

Audi mekkere,les dette er dere snill:)


Solhaug

Recommended Posts

HAr en 2007 A6,har veldig lysst å oppgradere fremlyktene til orginale LED lykter,i den sammenheng fant jeg 09 lykter på finn,selger påstår det er plug and play,tenke å sjekke med dere som kanskje vet før jeg kjøper :)jeg har jo 3.0TDI så regner med at fanger må av?eller?

Isåfall,om jeg kjøper,må lyktene programmeres på audiverksted?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plug&play i form av passform, kabler osv. ja. Men du vil få pærevarsel i FIS'en din :)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plug&play i form av passform, kabler osv. ja. Men du vil få pærevarsel i FIS'en din :)

er det noe som kan fjernes eller?:unsure:

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja"... Jeg har aldri klart å finne et software-tricks for dette, men nå er det en stund siden jeg har forsøkt. Via software og nyeste versjon av VCDS skal du kunne kunne definere at du har hovedlykter med LED kjørelys. Da skal varselen løse seg, og du får et eget valg i MMI'en for å slå av/på nettopp disse kjørelysene. Det litt mer "bonde-trikset" er å tjuve seg inn på signalet og sette en stor nok motstand på lysene.

Modul 46 - Central Convenience, deretter på "Coding". Der må du endre... har nyeste versjon av VCDS nå, men har ikke testet på A6 siden jeg fikk den nye. Og du er litt langt unna for å teste på din :P

Endret av skoTner/BS Bildeler

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Spørs om ikke du misforstår Andreas?

Han vil bytte til facelift lykter som har den LED-stripa i bunn, den vil ikke gi noen feilmelding, men du må muligens bytte styreenhet.

Har du xenon fra før så er det nok bare plud & play. Det er iallefall en i VACN som har gjort dette med suksess, men han hadde ikke xenon, så han måtte bytte en styreenhet mener jeg.

Fangeren må av.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke du misforstår Andreas?

Han vil bytte til facelift lykter som har den LED-stripa i bunn, den vil ikke gi noen feilmelding, men du må muligens bytte styreenhet.

Har du xenon fra før så er det nok bare plud & play. Det er iallefall en i VACN som har gjort dette med suksess, men han hadde ikke xenon, så han måtte bytte en styreenhet mener jeg.

Fangeren må av.

ja jeg har xenon fra før av,så da er det bare å skifte lyktene uten å må springe på verksted som en galning :)bare å få prute ned prisen litt på lyktene så er det bare kjøpe :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke du misforstår Andreas?

Han vil bytte til facelift lykter som har den LED-stripa i bunn, den vil ikke gi noen feilmelding, men du må muligens bytte styreenhet.

Har du xenon fra før så er det nok bare plud & play. Det er iallefall en i VACN som har gjort dette med suksess, men han hadde ikke xenon, så han måtte bytte en styreenhet mener jeg.

Fangeren må av.

Ah, tenkte på S6 led'ene i fangeren jeg nå. Slike som jeg hadde på min A6 på bildet her:

126593-1177337.jpg

Bytte av hovedlamper er enklere ja. Det er plug&play. ECM-modulen styrer lysene, så denne må du bare fortelle at du har nye lykter, så fungerer dem utmerket. Den må være ECM versjon 2 for at det skal fungere, ellers må du bytte den som roadrune sier. Møller Bil vil nok si det ikke er mulig, men det er det altså ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan finner jeg ut om jeg har ECM versjon 2?min bil er som sagt 2007 modell,første gang på norske skilt i mitt eie i forrige uke..er det kostbart å oppgradere ECM om den er for gammel?takker for svar alle sammen :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ser at dette er en litt eldre tråd, men jeg lurer på akkurat det samme.. Hvordan har det gått med ditt prosjekt Solhaug?

Fant disse lyktene på nettet: http://audiled.eu/sk...&products_id=37

Hvor lett/vanskelig vil det være å bytte ut disse med de originale? Vil det fungere uten problemer og uten reprogrammering etc?

Takker for alle svar og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Henter opp denne igjen, er det samme plug & play på min 06/07 Allroad også ? Noen som har gjort det uten å få en hel haug med feilmeldinger ? :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...