Gå til innhold

Fjerne kalkbelegg på dusjkabinettet, går det?


Jon

Recommended Posts

Prøvde du først bare med UC og applikatorpad? Mulig det også hadde tatt litt...skjønner angsten din for glasset, hehe!

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

2 x 500w + DA maskin + polering av glass på badet er helt overlegent.... :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjkabinett detailing! hehe, fantastisk! :) Har selv brukt glassforsegling fra nanolotus i min dusj med great success :)

Ja, noe må gjøres her også. Har sendt bestilling på varer fra Nanolotus :)

Oisann, en time på et glass også fire igjen? Er bare å smøre seg inn med tålmodighet da, vet ikke om jeg hadde giddi det ass! :D

Når resultatet ble såpass bra så var det absolutt verdt slitet :D

Husket du å skylle av med kaldt vann?

Virket veldig bra hos meg.

Tok produktet på en nanosvamp og jobbet det godt inn i glasset. Lot det så virke litt før jeg tok og skylte med dusjen samtidig som jeg jobbet med svampen. Hjalp ingenting her dessverre. Spørs om det ikke var for inngrodd her hos meg. Skal ta med meg flaska på hytta og prøve der, for der er dusjkabinettet bare et år gammelt, samt at det alltid blir dratt av glassene med nal etter dusj, så der oppe er det slett ikke ille.

Elsker det at poleringsmaskinen og arbeidslampe er i brukt i dusjen :D

:thumbup:

Jevnlig vask med f.eks nanosvamp så unngår man at det blir slik, men det skader selvfølgelig ikke å forsegle :D

Heretter skal det alltid ligge en svamp i dusjen samt at det skal forsegles. Jeg NEKTER å gjøre denne jobben en gang til....

Prøvde du først bare med UC og applikatorpad? Mulig det også hadde tatt litt...skjønner angsten din for glasset, hehe!

Nei, kjørte rett på med maskin. Angsten for glasset forsvant etterhvert som jeg ble mer og mer lei. Ble tøffere og tøffere med press :D

I går tilbrakte jeg ca 5 timer inne i et dusjkabinett, og det skal jeg love deg at du blir lei av ;)

2 x 500w + DA maskin + polering av glass på badet er helt overlegent.... :D

Ja, og jeg kan love deg at det blir rimelig varmt inne på et lite bad med de aktivitetene der også ;) Ikke bråker det noe særlig heller :wacko:

Det er godt resten av familien er på ferie, blir dog spennende å se om de ser forskjell når de kommer hjem.

Har ikke fortalt noen andre om hva jeg drev med igår. Tror ikke jeg skal gjøre det heller.....Men morsomt er det :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge resultat Jon

Glad for det ordnede seg ;-)

Ja så din bestilling. Tak for det :-) da skal du nok få orden på huset og bilen din :-) Der er ikke noget bedre end at dusjen beader like bra som bilen B)

Ja, satser på at det blir bra ;)

Jeg prøvde med nanosvamp på dusjveggene her hjemme å det gikk lett bort, glasset var veldig hvitt.

Ja, livet er urettferdig :P

Hvor lenge har det vært hvitt hos deg da? Her har det vært slik en 6-7 år tenker jeg.....Men nå er det som nytt :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi, det var forbedringen sin det ja!

Bruker folk glassforsegling i dusjen altså? Ville jo tro det ble slitt bort fort av varme og mekanisk påvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker folk glassforsegling i dusjen altså? Ville jo tro det ble slitt bort fort av varme og mekanisk påvirkning?

Bra holdbarhet i dusjen egentlig....når den overlever isskraping på vinteren, og regn i 100kmt + ukentlig vask med prewash/avfetting og håndvask på sommeren, er det egentlig ikke så ille slitasje den får i dusjen til sammenligning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Veldig happy att jeg fant denne tråden. Har nemmligen et kabinett som ikke ser ut i månelys (ledlenser) selv om det ble tatt i bruk i 07.

Har prøvd "alt", Surfex 1:1, nanosvamp med universalrens- ruteforseiglings rens, nanosvamp med surfex, clay med surfex som lube og til slutt prickbort. Inngentingen hjelpte :mad: Så nå blir det polering. Håper ikke glasset ryker, kabinettet koster ca 15000 nytt :huh:

post-2905-0-22754800-1313954465_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg prøvde noe vanvittig enkelt på dusjkabinettet hjemme igår.

(Mye kalkavleiringer som satt uansett hva jeg prøvde).

ValetPro glass cleaner + svamp fjernet det uten problemer.

Måtte knapt jobbe med svampen :D

Ikke dårlig for noe som koster ca. 100,- for 5 liter ;)

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...
  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...