Gå til innhold
Simen

Forskjellen på polermaskiner?

Recommended Posts

Simen    1 317
Simen

Tenkte jeg skulle prøve polermaskin litt ordentlig igjen en dag... Men lurer litt på hva som egner seg for en nybegynner som meg - en som såvidt har prøvd polermaskin? Vil ikke skade lakken min liksom, og tror det er ganske myk lakk (Mitsu).

Fant ut at jeg faktisk har en slik liggende:

Polermaskin, 350 W

Kan den være brukbar, om jeg kjøper bedre "bakplater" eller noe? Er ikke ute etter å kjøpe noen dyr polermaskin ennå, men om jeg skulle hatt en fra Biltema, så er det denne som funker ikkesant?

Og hva er egentlig forskjellen på DA-maskin, roterende, etc.??

Mvh. Poleringsmaskin-noob

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

...da dette er diskutert en million ganger ;)

Minst! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Ok takk skal dere ha. :) Beklager at jeg ikke tenkte på å søke opp dette. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Skal teste denne tohodede DA-maskinen fra Biltema sammen med sonax-pads fra Clas, og f.eks. Meguiars step1 og SwirlX, kan bruke bilen til dama som prøvekanin. Hun bryr seg ikke om den i det hele tatt, så gjør ingenting om jeg gjør noe feil. :D Men kan jo hende bilen hennes blir bedre også da, den har MASSE swirls og små riper. Blir morro! Er to-hodet vanskelig å bruke? Leste at den kanskje vibrerer litt, og den korte ledningen er irriterende? :lol:

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Og kanskje jeg skulle gått til innkjøp på ett par slike? Eller kom gjerne med forslag til bedre. ;) Noen som vet hvordan gjenger det er på de Scholl-bakplatene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Og kanskje jeg skulle gått til innkjøp på ett par slike? Eller kom gjerne med forslag til bedre. ;) Noen som vet hvordan gjenger det er på de Scholl-bakplatene?

Den bakplata der er til roterende maskin...... M14 gjenger er standard på roterende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Ja ok. Men får bare prøve sonex-pads (det det heter) fra Clas Ohlson da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Sammen med 2 hodet DA fra Biltema er Sonax pads i orange bla bra, om det er den maskinen du tenker på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Det er den jeg har ja. ;) Skal dra og kjøpe Sonax pads snart, så står prøvekaninen klar hos dama! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Da har jeg kjøpt inn Sonax-pads. Er disse såkalte "bløte" pads? Er de fine å korrigere swirls med? Tenkte å teste enten swirlX eller paint cleaner fra Meguiars... Hvilken funker best?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Step 1 Paint Cleaner har ikkje slipemidler. Den er fin til å skjule ting. (tar det ikkje vekk)

Swirl x kjenner eg ikkje til, men har antagligt litt slipemidler.

Prøv med UC (Ultimate Compound)

Denne skal være fin til DA maskin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig