Hans Wilhelm

Første gang med roterende

Da har jeg endelig fått prøvd min nye flex roterende med 3m og scholl produkter. Prøvde bare på en dør for å få følelsen. Div småriper ble jeg ganske greit kvitt, men føler ikke helt jeg fikk den store glansen. Er en BMW i Topasblå. Hvor mange pass kan/bør man kjøre på hver runde? Begynte på rolig hastighet, økte til 2/3 og avsluttet roligere igjen. Følte det var mye vanskligere å kjøre med de harde padene som grønn 3m pad. Er det slik eller har jeg gjort det riv ruskende galt....? Prøvde å ta noen bilder underveis, men fotograf er jeg nok ikke, så tror jeg holder de for meg selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva slags produkter og pads brukte du under testen?

Er vanskeligare å kontrollera maskina med hard pad, men dette går bedre etter kvart.

Eg bruker ikkje høgare hastigheit enn 2 og kanskje oppimot 3 viss det er riper som eg vil fjerne/gjere mindre.

Køyre vel ca 4-5 pass med litt hastigheit. Med scholl tar eg ikkje ned hastigheiten på siste pass.

Her er det berre å teste. Er ein del variabler her. Produkt, mengde produkt, hastigheit, pad, lakk, temperatur osv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 3m grønn, gul og blå, med tilhørende pads fra 3m. Med Scholl brukte jeg 40, 30, 17 og 03. Igrunn bare for å prøve litt forskjellig. Hvor mye styring skal maskinen ta?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er DU som skal styre maskina!!!Viktig og holde et fast men avslappet grepp i maskina.Da er det lettere og få kontroll.Dette er noe som vil komme etter hvert. øve øve øve.Eneste som hjelper.Du kan ikke lese deg frem til en god teknikk.

Start med blå 3M eller S40/30 og myk pute.de er lettest og kontrollere.

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive