Gå til innhold

hva er det som forårsaker holos?


Boundish

Recommended Posts

Boundish

lurer på dette da jeg skal ta en hånd polish på en bil og vil ikke lage masse hologrammer , så jeg lurte på hva man gjør feil når man lager dem ? kanskje dumt spørsmål , men jeg er ganske fersk så jeg ville heller forsikre meg om ting i stedet for å gjøre feil som kan bli vansklige å rette opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det er sef pad eller produkt som gjør det samme med en roterende poleringsmaskin, enten for grov pad for produktet, for grov polish med for fin pad, grov pad og produkt, ikke nok nedbrutt polish.

Hologrammer er det innimellom umulig å unngå om en skal korrigere sliten lakken skikkelig, men da bruker en en mildere komobo etterpå for å rydde opp i lakken... Når en er ferdig og det er tatt finish på bilen, skal det da selvfølgelig ikke være hologrammer.. da må en i gang igjen...

Hånd polering skal det litt til for å lage hologrammer, noe produkt krever varme etc for å fungerer 100% og de er ikke noe for håndbruk. Bruker du håndprodukt som er ment for hånd skal du være på trygg grunn uansett. Husk bare å jobbe polishen klar (ferdig) før du buffer av. En korrigerende håndåpolish skal jobbes på lakken, den er ingen WOWO, wipe on wipe off produkt, men WIWO, Work inn, wipe off produkt..

Små flater om gangen og ikke overdriv produktforbruket, lite holder ofte lenge...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boundish

Det er sef pad eller produkt som gjør det samme med en roterende poleringsmaskin, enten for grov pad for produktet, for grov polish med for fin pad, grov pad og produkt, ikke nok nedbrutt polish.

Hologrammer er det innimellom umulig å unngå om en skal korrigere sliten lakken skikkelig, men da bruker en en mildere komobo etterpå for å rydde opp i lakken... Når en er ferdig og det er tatt finish på bilen, skal det da selvfølgelig ikke være hologrammer.. da må en i gang igjen...

Hånd polering skal det litt til for å lage hologrammer, noe produkt krever varme etc for å fungerer 100% og de er ikke noe for håndbruk. Bruker du håndprodukt som er ment for hånd skal du være på trygg grunn uansett. Husk bare å jobbe polishen klar (ferdig) før du buffer av. En korrigerende håndåpolish skal jobbes på lakken, den er ingen WOWO, wipe on wipe off produkt, men WIWO, Work inn, wipe off produkt..

Små flater om gangen og ikke overdriv produktforbruket, lite holder ofte lenge...

Takk for veiledning ! :D har du noen håndproduker og anbefale ? :-) , tenker på polish og voks eventuelt noe før polish. bilen er en 1985 peugeot 505 turbo( sånn hvis det er noe spesiell lakk på eldre franske biler) som er ganske fin i lakken med lite dype riper og ikke alt for mye swirls :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG vil anbefale deg er en DA maskin. Hvis du kun ønsker å jobbe for hånd så bør du skaffe produkter som fyller og skjuler endel også, siden skikkelig korreksjon i praksis ikke er mulig for hånd. Et eksempel er autoglym super resin polish.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...