Gå til innhold

Hjelp angående kjørespor med DA-maskin


AndersE88

Recommended Posts

AndersE88

Driver å korigerer bilen med flex DA og trodde jeg var i mål, men den gang ei :( Bilen er forøvrig en volvo V70 2001 modell, 019 svart. Er antydning til kjørespor flere steder hvor man ser kjøresporet pga at lakken nesten er grå i stedet for svart. Prøvde både S17 og S30+ med orange uber hvor jeg tok mye press uten suksess og deretter medium press før lite press på siste 2 pass, men uten bra resultat. Trodde problemet ble løst med blå uber, S30+ og medium press, men etter wipedown var ikke kjøresporene borte <_< Hjalp ikke med mindre press. Noen med tips? Har dessverre litt begrenset med utstyr utover det som er nevnt.

Trodde ikke kjørespor var en problemstilling med DA maskin. Har tatt 3 biler fra før og har omtrent kunne avslutte med S03 Gold og gul uber, men har kjørt over med S30+ pga ekstra glans. Har jeg bare vært heldig med lakktypen på disse bilene og uheldig med lakken på min bil?

Synes også at lakken er merkelig. Volvo 019 svart skal jo være og er hard å korigere, men virker som det kommer riper(vaskeriper) for et godt ord. Lakken hadde blitt mye verre i løpet av vinteren enn hva jeg hadde trodd. Ble ikke vasket så optimalt som ønsket pga ikke hatt foam-canon før i vår, samt ugunstige forhold for å vaske bil slik at den ble vasket litt for skjelden i tillegg. Men resten av bilene i familien har kommet bedre unna kan det virke som uten at de har blitt vasket mer skånsomt.

Håper noen har tips og ideer før jeg gyver løs på nytt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som kjørespor men mere "hazing" eller matting. Ser dette ofte etter både DA og roterende med grov polish, men ikke S30. Det høres litt rart ut. Men det finnes jo mye sær lakk der ute. Har polert 4 svarte volvo V70'r i år og ingen av dem har vært sånn, selv om en var såpass myk at jeg måtte på med DA.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersE88

Det høres ikke ut som kjørespor men mere "hazing" eller matting. Ser dette ofte etter både DA og roterende med grov polish, men ikke S30. Det høres litt rart ut. Men det finnes jo mye sær lakk der ute. Har polert 4 svarte volvo V70'r i år og ingen av dem har vært sånn, selv om en var såpass myk at jeg måtte på med DA.

Kan stemme det du sier, ble i vertfall matt/grått og ikke svart enkelte steder slik at det vises godt hvilket spor maskinen har kjørt.

Får vel bare prøve ulike kombinasjoner å håpe jeg fikser det før jeg må legge voks og bruke bilen i morgen kveld <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Når du sier "enkelte" steder? er det da steder du må "kante" pad/maskin for å komme til?

Har opplevd flere ganger da at det veldig fort blir sykt mye micro swirls av DA maskin opplevde et "ektremt" godt eksempel på dette for en liten stund siden.

Når jeg var ute hos Mr.B og hjalp til på en bil.

Har også sett det på "skuldrene" på volvo hvor det kantes pad for å komme til..

disse gangene er det faktisk like enkelt å få bra resultat med roterende selv på smørmyk lakk...

ang -019 så tror jeg den oppleves forskjellig for hvert år og produsent sted....

det er vel noe slikt som 15 nyanser av 019 også.....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersE88

Når du sier "enkelte" steder? er det da steder du må "kante" pad/maskin for å komme til?

Slet med såkalte microswirls i buene på panseret, men greide å få bort dette. Der hvor jeg har denne grå hinnen jeg ikke får bort er dette delvis i buen på ett par dører, men også på helt flate parti på de samme dørene og delvis på panseret i tillegg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Slet med såkalte microswirls i buene på panseret, men greide å få bort dette. Der hvor jeg har denne grå hinnen jeg ikke får bort er dette delvis i buen på ett par dører, men også på helt flate parti på de samme dørene og delvis på panseret i tillegg :(

Hvordan fikset du de microswirles'ene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersE88

Hvordan fikset du de microswirles'ene da?

De var ikke så vanskelig å få bort. Problemet var at i buene på panseret må det kjøres horisontalt ut mot skjermen og vertikalt i forhøyningen på panseret. Dermed var det vanskelig å unngå at kanten på den store paden tok så vidt borti og lagde nye microswirls, men fikk stort sett bort dette etter noen runder.

Fikk i dag også bort de grå partiene jeg lagde i går :) Brukte S30+ blå uber(det jeg trodde var best også i går), men med lavere hastighet og en mellomting mellom lett og medium press med ca 4 pass. Så da er voks lagt på og bilen ferdig i denne omgang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...