Gå til innhold

Auto Glym Leather care, dårlig resultat..


Torstein

Recommended Posts

Torstein

Etter å ha hørt mye positivt om Auto Glym Leather cleaner og leather care balm gikke jeg til innkjøp av dette.

Bilen er 08 mod Audi A6 med sorte S-line delskinn seter.

Fulgt anvisninger til punkt og prikke med grundig rens av setene først og påføring av leather care balm med aplikatorpad etterpå. På pakken stod det at det skulle trekke inn i noen minutter, men etter å ha lest her på forumet lot jeg det stå på ca 4 timer før jeg buffet av. Resultatet var knallbra, med god lukt og silkematt og fint skinn.

Når derimot, 2 dager senere fremstå skinnet som tørt, og matt, med hvite partikler i og all glans og ikke minst lukt er borte. Setene fremstår faktisk i dårligere stand en før jeg begynte behandlingen.

Hva har skjedd? Noen tips? kan det være at skinnrensen har vært såpass sterk at jeg ikke har fått tilføyd nok care balm i ettertid?

Takknemmelig for alt av tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Jeg har opplevd at setene mine ble mattere og så verre ut enn før rens, men da la jeg bare på flere "strøk" balm til skinnet virket mettet, og så et tynt lag elefantfett. Elefantfettet gir en fin shine synes jeg. Da jeg kjøpte det trodde jeg det bare skulle gi ekstra beskyttelse, men etter å ha tatt det på utsatte deler av førersetet så det ganske teit ut at resten var mattere.

OG: Vet ikke om det har noe med ditt problem å gjøre, men jeg har hørt "moderne skinn ikke trenger skinnpleie". At det kan være belagt med noe som holder det fint og gjør skinnpleie overflødig, men hvilke bilmerker eller skinntyper det gjelder vet jeg ingenting om.

En annen sak: Hvis Audi lager "delskinn" på samme måte som Volvo gjorde da de satte sammen den gamle 850en min så er det 50/50 sjanse for at det ikke er ekte skinn, selv på sitteputene/ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torstein

Jeg har opplevd at setene mine ble mattere og så verre ut enn før rens, men da la jeg bare på flere "strøk" balm til skinnet virket mettet, og så et tynt lag elefantfett. Elefantfettet gir en fin shine synes jeg. Da jeg kjøpte det trodde jeg det bare skulle gi ekstra beskyttelse, men etter å ha tatt det på utsatte deler av førersetet så det ganske teit ut at resten var mattere.

OG: Vet ikke om det har noe med ditt problem å gjøre, men jeg har hørt "moderne skinn ikke trenger skinnpleie". At det kan være belagt med noe som holder det fint og gjør skinnpleie overflødig, men hvilke bilmerker eller skinntyper det gjelder vet jeg ingenting om.

En annen sak: Hvis Audi lager "delskinn" på samme måte som Volvo gjorde da de satte sammen den gamle 850en min så er det 50/50 sjanse for at det ikke er ekte skinn, selv på sitteputene/ryggen...

Takk for svar.

Blir vel å prøve en runde til og la det ligge på over natten.

Skal ta en telefon til møller å høre om det kan være kunstskinn eller om det er satt inn med noe fra fabrikk, men både ser, lukter og slites som skinn så hadde blitt overasket om det var fake.

Kanskje elefantfett bør legges til på neste handleliste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Torstein

Hmm,

Snakket med møller og setene er ikke kunstskinn og de er heller ikke satt inn med noe spess fra fabrikk.

Prøvde en ny behandling med Leather Care cream og lot det stå å trekke noen timer. Buffer av og det både lukter og ser bra ut. En dag senere er skinnet gråaktig og tørt, og lukter nesten ingenting lenger.

Virker ikke som at dette produktet går særlig bra overens med mine skinnseter... :(

Med mindre jeg gjør noe som er helt feil og noen kan fortelle meg hva det er så tror jeg dette produktet går i bøtta for min del..

Har også funnet annmeldelser fra andre med samme dårlige erfaring fra produktet, men ser jo også at mange er kjempefornøyd.

Mulig den ikke liker Tyske kuer??

Blir swissvax neste gang gitt.

Endret av Torstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hmm,

Snakket med møller og setene er ikke kunstskinn og de er heller ikke satt inn med noe spess fra fabrikk.

Prøvde en ny behandling med Leather Care cream og lot det stå å trekke noen timer. Buffer av og det både lukter og ser bra ut. En dag senere er skinnet gråaktig og tørt, og lukter nesten ingenting lenger.

Virker ikke som at dette produktet går særlig bra overens med mine skinnseter... :(

Med mindre jeg gjør noe som er helt feil og noen kan fortelle meg hva det er så tror jeg dette produktet går i bøtta for min del..

Har også funnet annmeldelser fra andre med samme dårlige erfaring fra produktet, men ser jo også at mange er kjempefornøyd.

Mulig den ikke liker Tyske kuer??

Blir swissvax neste gang gitt.

Jeg har brukt Autoglym sine skinnpleieprodukter på sliren til en Leatherman med stort hell, men den er da også 13 år gammel og i ubehandlet lær, samt har ikke fått noen som helst form for pleie på disse årene. Den trakk til seg syke mengder leather care balm og er nå myk og fin etter 4. eller 5. påføring.

I tillegg har jeg brukt skinnguffen på noen skinnratt, og de har blitt tålig bra, men jeg må innrømme at jeg forventet mer. Jeg skulle tatt skinnsetene i begge bilene med dette her også, men det har ikke blitt tid til det. I tillegg har jeg også lest høyst varierende tilbakemeldinger på Autoglyms skinnprodukter, og har derfor vært litt avholdende. Dette øker ikke akkurat tilliten til produktene...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg er veldig fornøyd med Autoglym sitt sett, brukt det på RS6 stoler, Porsche stoler og endel forskjellig andre stoler med glimrende resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg er veldig fornøyd med Autoglym sitt sett, brukt det på RS6 stoler, Porsche stoler og endel forskjellig andre stoler med glimrende resultat :)

Du har brukt både Autoglym og Swissvax' lærpleieprodukter, har du ikke? Sett at prisen var lik, hvilket produkt gir best resultat? Er det noen vesentlig forskjell? Hvordan er holdbarheten/hvor ofte må man etterbehandle?

Jeg har holdt på å kjøpe Swissvax' Leather Care kit flere ganger nå, men har hele tiden tenkt at "jeg skal hvertfall prøve AG sitt på setene mine før jeg blåser mer penger på et tilsvarende produkt"...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...