Gå til innhold

PG og 105 spørsmål


kris1986

Recommended Posts

Skal prøve Menzerna Powergloss nå til helgen, noen tips hva jeg skal blande den med for at den ikke skal støve så ille på ull? Litt MG85 kansje?

Og støver MG105 mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandet PG med Optimum Hyper Compound, med stort hell.

Fungerte så bra at jeg hadde det rett oppi dispenseren min :)

Hvis du ikke har det, så prøv med en finishing polish.. Prøv først med 1/3, hvis ikke det blir bra, så prøver du 1/1.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Takker for svar, kjapt svar :) tja, prøver meg litt frem jeg da.. Brått litt SIP og PG? hvem vet :) Blir første gang med våtslip av billakk til helgen, blir skøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sip og PG fungerer ikke så veldig bra sammen, har prøvd..

Hvis du har noe litt med tyntflytende, så tror jeg det fungerer bra :)

Husk å ta bilder av hele våtslipeprosessen da! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Da prøver jeg ikke det! Skal ta MASSE bilder.. Må jo dokumentere så dere tror meg ;) MG83 er jo omtrent yoghurt, så kansje den fungerer greit..

Har ikke lest så mye om våtslip, men når jeg har gjort det før har jeg tatt 1500/2000 først, også 3000 til slutt, er det veldig feil på en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, men siden MG83 er tynn, og har en del cut, så tror jeg at jeg prøver det.. Skal også sjekke konsen på 3M produktene jeg har.. Optimum har jeg ikke, så blir ikke det.. Har ikke 106FF heller, men der kan vel MG9 brukes, som jeg har.. MG9 er nok mer fast i fisken enn 83 tror jeg

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Da prøver jeg ikke det! Skal ta MASSE bilder.. Må jo dokumentere så dere tror meg ;) MG83 er jo omtrent yoghurt, så kansje den fungerer greit..

Har ikke lest så mye om våtslip, men når jeg har gjort det før har jeg tatt 1500/2000 først, også 3000 til slutt, er det veldig feil på en bil?

Jeg ville ikke ha gått ned til 1500 iallefall..

Har fått eksperimentert litt med p3000 i det siste.. De merkene tar man lett med SIP og en cutting pad, noe som er helt genialt.

Hvis du bruker p2000, så må du bruke ull for å få merkene vekk. Det resulterer også i at du må bruke en medium cut polish for å få vekk merkene etter ulla, gjerne 2 ganger hvis ulla er full av produkt, og etterlater ekstra dype kjørespor.

Og deretter en finishing for å få opp glans.

Og somsagt med p3000, da holder det med en medium cut, så er det bare å gå rett på finishing etter den.

Nå har ikke jeg prøvd å fjerne noe særlig defekter med p3000.. Men ville iallefall ha prøvd å gjøre hele jobben med p3000, blir så utrolig mye lettere.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Da prøver jeg med 3000 først, men bilen har en del RIDS, så får se hvor dype de egentlig er! Har fjerna ganske bra riper med ull og MG85, så da bør 3000 våtslip og en form for compound fjerne de ganske lett.. takker for all hjelp så langt!

Sove og lade opp til en helg som antagelig byr på bilpleie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det :)

Hvis det er rds du skal fjerne, så må du oftest litt dypt.. Da kan du slipe litt med p2000 først, og smoothe med p3000..

Det bruker jeg å gjøre :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan som Powergloss støver.. hehe.. Men den kutta bra! Prøvde 50/50 panser med PG og 105, litt usikker på hva jeg mener, men det ble dypere og penere "finish" av PG, men det spiller jo ingen rolle egentlig.. Begge kutta bra, men 105 støva litt mindre.. Test kommer etterhvert som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...