Øyvind G

Hvor lenge skal SV autobahn ligge på felgene

hvor lenge skal autobahn ligge på felgene før den skal buffes av? føler at denne er seig å få av (ikke tungt å jobbe med eller noe). den herder liksom ikke på samme måte som andre vokser. drar du fingeren over, så blir det ikke blankt under.

skal det være sånn?

spør pga jeg føler jeg sliter med holdbarheten på denne voksen. så jeg lurer på om jeg lar den herde lenge nok eller om jeg gjør noe annet feil.

var ferdig å legge på voksen på kantene av hjula mine for ca 20 min siden og voksen er fortsatt "seig"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å la voks ifra SV ligge i gjerne en halvtime til en time, har aldri hatt noe problemer med å buffe av. Da er den også tørr etter "finger testen".

Grunnen til at den virker seig kan jo kanskje være at du har lagt veldig tykt med voks? Bare vill gjetning her altså :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lagt voksen med fingeren så det er nok litt tykt ja.

har lagt autobahn på de hula mine noen ganger nå og føler at det holder maks 1 mnd. ser folk skryter av at den holder i 5-6 mnd?

beadinga forsvinner nesten med en gang. ligger det voks på de selv om beading forsvinner?

edit:

var ute å buffa av nå. den er ikke tung å jobbe med. absolutt ikke. den bare "biter" litt når jeg buffer av.

men det skal være lang nok herdetid med 20-30 min? eller skal jeg prøve å vente lengere neste gang kansje?

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du cleaner fluid før voks for å få bedre heft? Eller legger du voks rett på tør felg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står hjulene ute nå eller er de inne i romtemp? Temperatur og luftfuktighet har vanvittig mye å si når man holder på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, 20-30 min skal vel egentlig være nok ja. Nevnt oppi her ser jeg men bruker du CF først?

Jeg for min del har fint hatt holdbarhet på 5-6 måneder med to lag Autobahn preppa først med CF. Bruker du noe form for felgrens eller APC når du vasker voksa felger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte CFR får jeg la på voksen igår, men har ikke brukt det tidligere. på den polerte kantenhar jeg brukt meg's NXT all metal polysh før CF.

ja. hjulene stod ute å blei voksa igår og det var ganske fuktig i lutfa igår kveld.

jeg har somregel prøvd å reingjøre de kun med bil shampoo og mitt, men i noen få tilfeller (dår de har hvert ekstra møkkete) så har jeg brukt bilberry eller OPW.

en av disse tinga kan selvfølgelig være årsaken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I romtemperatur så er det nok med 10-15 min, men holder du på i litt kulde kan den gjerne ligge litt over 20 også..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive