Gå til innhold

Rust/bremse-støv fra skiver. Hvordan fjerne?


Muztang289

Recommended Posts

Muztang289

Hei.

Har desverre kjørt ned på klossene mine til metallet, slik at felgen på dette stedet det skjedde har blitt mildt sagt voldtatt av rust og bremse støv..

Har vært ute å prøvd å leke meg litt med Meguiars - Hot Rims - All Wheel Cleaner, men det var ikke til så meget med hjelp.

Satt å gnukket hardt og lenge med en skrubbesvamp og det løsnet noe men dette tok evigheter..

Så det jeg spør etter, er hva av produkter jeg kan bruke for å fjerne dette effektivt og ikke minst lettere enn metoden nylig gjennomførte?

Felgene ser ikke bra ut ifra da det ser ut som om det er en haug av steinsprut på dem, men vil hvertfall få fjernet dette støvet da det ser meget stygt ut.

Slenger opp noen bilder så dere forstår problemet mitt bedre.. :-)

På forhånd takk! :-)

post-3196-0-26827800-1308860514_thumb.jp

post-3196-0-32028100-1308860522_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

prøv Carpro ironX

Kjapt svar må jeg nå si! :-)

Har lest litt rundt her å hørt mye bra om IronX, men mange som sier denne ikke er sterk nok til felger som ikke ser ut..?

Hvor kjøper dere slikt iht. priser osv..? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron-x får du kjøpt hos autobahn. Du burde også titte på gloss-it sin felg rens. Den har jeg hatt stort hell med når det gjelder slike saker som du sliter med her.Spray på utblandet 1:4 la stå og virke i 10-15 min. børst over med en felgbørste og skyll av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

Iron-x får du kjøpt hos autobahn. Du burde også titte på gloss-it sin felg rens. Den har jeg hatt stort hell med når det gjelder slike saker som du sliter med her.Spray på utblandet 1:4 la stå og virke i 10-15 min. børst over med en felgbørste og skyll av.

Da skal jeg prøve dette du sier her..

Det er jo flere Iron X å velge imellom.. Skal jeg gå for den på spray flaska som koster 169,-?

Jeg har også det samme støvet uttover store deler av bilen, kan jeg bruke denne på hele bilen UTENOM krom?

Hva kan jeg bruke på krom da jeg har fått støv der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Vi forhandler Iron X fra Autobahn hos Parts & Retards i Ås.. Åpent fra 09-16 imorgen og 11-16 på lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

Vi forhandler Iron X fra Autobahn hos Parts & Retards i Ås.. Åpent fra 09-16 imorgen og 11-16 på lørdag..

Kommer evnt. innom på Lørdag da jeg skal skru på bilen for harde livet imorgen etter jobb.. :-) Jobber du på Lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

Nei, jeg tar med meg alle bilpleieproduktene hjem når jeg ikke er på jobb :P

Skulle ikke forundre meg, hehe.. Du virker ut som en guru på detta med bilpleie.. Du har vel alle flaskene under dyna så det er beskyttet mot frost også eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

Iron X er gull!

Kan forøvrig være lurt å tette nesene før bruk... Iron X får gjødsel til å lukte søt dameparfyme.

Hehe, takk for tipset..! =D

Er mye borti Tynner, silikon-fjerner og alkohol så nesa er vandt til sterke dufter.. :-) Gleder meg til en ny duft, hehe :P

Men da skal jeg prøve å få tatt turen innom Parts & Retards iløpet av lørdagen.. Var masse annen snacks som senk, lykter og eksos som kanskje faller ismak også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Iron X er gull!

Kan forøvrig være lurt å tette nesene før bruk... Iron X får gjødsel til å lukte søt dameparfyme.

Rookie :D

Du har sikkert 1.versjonen.. Den siste versjonen lukter helt ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muztang289

Husk å legg ut bilder av resultat!

* Få noen til å ta bilder av deg i det du åpner flaska og drar inn den herlige dufta. :lol:

Haha.. :P Kan heller ta bilde imårra, kan dra inn litt tynner.. Det er vondt værre enn salmiakk fant jeg ut her om dagen.. :P

Rookie :D

Du har sikkert 1.versjonen.. Den siste versjonen lukter helt ok..

Ser for meg at den som stinker værst er den som fungerer best.. Men er kanskje ikke slik eller..?

Ang. tynner.. Prøvde dette også på jobben i går.. Meguiars sin felgrens fungerte langt bedre.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rookie :D

Du har sikkert 1.versjonen.. Den siste versjonen lukter helt ok..

Tvilsomt, kjøpte den nå nettopp, og det står "ny lukt"(eller noe sånt) på flaska. Hvis denne lukter BEDRE enn den forrige.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...