NeDD

Rød Ford Probe - Håp for denne lakken?

Hei!

Tar muligens på meg et oppdrag da denne skal selges...

Eier har prøvd Meguiars Solo1 ull + Menzerna SIP på panseret. Det ga minimalt resultat.

Noen som har en idè hva som kan fungerere? Ønsker ikke å ta på meg en jobb det ikke er håp for...

Avfettingen tørket inn sist gang eieren vasket bilen, usikker på om det ble vasket i sol eller hvor lenge den fikk virke.

Takluka har blitt hvit.

Hva tror dere folkens?

IMAG0012.jpg

IMAG0013.jpg

IMAG0014.jpg

IMAG0015.jpg

IMAG0016.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håp ja, hadde en helt lik bil i helga...

Har ikke rukket å lage noen SS på den enda...

Kjøre på med ull/ 3M FCP for å få bort den oksiderte lakken. Mye press på maskina og fart på en 2000 brukte vel jeg hvis jeg ikke husker helt feil.

Brukte gul pad/gul produkt 3 pass med hardt press og 2 pass med lite press. For å få bort slipespor.fart sånn ca. 1700 tenker jeg.

post-1928-0-23991100-1308552810_thumb.jp

Da blir det ca.sånn

post-1928-0-31717800-1308552824_thumb.jp

OBS.... pass på de "røde" gummilistene lags døra, de tåler veldig lite varme...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... okei :)

Lakken er målt fra 105-125my.

Må ta tak i gråvere ullpad da siden eier ikke klarte det med Solo1 paden, så kan det gå.

Har du flere bilder? 50-50 osv...

For denne bilen er skikkelig ILLE. Aldri sett så inntørket rød lakk før.

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So1o pad fås i to utgaver; rød og gul der rød er den hissigste ullpad'en jeg har prøvd.

Sip har jo og greit med cut, så jeg mistenker mer at eier:

-har endel å hente på teknikk

-ikke har kjørt nok

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har du flere bilder? 50-50 osv...

Ja har noen.... skal se om jeg ikke klarer å lage en post om denne senere i dag da...

Men jeg la sykt mye press på maskina for å komme ned til rød lakk. Virker som lakken på denne var herdet til betong...

Og under alt det hvite lå det krakilert lakk på panseret... noe som var nesten umulig å se før man får bort oksideringen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert. Gleder meg til show&shine`n.

Har hatt bedre følelse før jeg går på en bil kan du si.

Kan være jeg også lager en show&shine. Er tross alt 1 år siden sist jeg delte det tror jeg :)

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S03 gold eller S02 på cutting pad med en del kjøring og press eller tilsvarende produkt fikser nok biffen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtsliping ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok en søndagsjobb dette. Armed and ready ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikser du tror jeg :) Artig å holde på også med sånn lakk når en først har fått den ren,maskert og funnet frem maskina :) Er mange ting å passe på som kurver,vippelyker og kantene der, så ta det rolig :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppfølging på hvordan det går..

Ble gangske så satt ut igår når jeg innså hvor håpløst prosjekt dette var.

Etter å ha ringte halve bilpleienorge via 1888, så ble konklusjonen klar.

Her har eier prøvd seg med Menzerna SIP og ull... Ufattelig liten forskjell.

IMG_3039.jpg

Her er resultatet etter:

1 runde med scholl S3+ og lilla pad

1 runde med Megs heavy cut wool pad + blanding av SIP og powergloss.

Ikke tegn til blank, bare litt rød. Har følelsen av å stå å polere en avfallskonteiner...

IMG_3042.jpg

Så gikk vi grovt til verkst.

25-30 passes med Mirka 1000k vannrett!

30-35 passes med Mirka 2500k loddrett

Scholl S3+ og lilla pad.

Fjernet mellom 30-35 my etter denne komboen. FORTSATT IKKE BLANKT!!!!!!!!

Etter dette ble det kø på linjene til 1888...

IMG_3051.jpg

Fant til slutt ut at det har nok blitt lagt et ekstra lag med klarlakk på dette panseret i nyere tid.

Først dårlig grunnarbeid med polering, og så rett på med klarlakk.

Det ligger 40-50 mer my på panseret i forhold til resten av bilen. Så konklusjonen er at det er laget under som er slitt,

mens klarlakken på toppen blir "blank" og fin.

Kjørte så ut bilen, våtslipte hele bilen.... To be continued.... 18-20 timer til nå....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt lang jobb før du kommer ned på original lakken da :blink: Denne måå du legge ut S&S på :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt lang jobb før du kommer ned på original lakken da :blink: Denne måå du legge ut S&S på :)

Sliper ikke bort hele klarlakklaget på panseret. Men prøver å gjøre det best mulig.

Resten av bilen har lite my igjen, så her tar vi ikke mer enn 10-15 my med våtsliping. Så et par til med pute..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, se der ja, du hørtes ganske så oppgitt ut på telefonen i går, er ikke mye gøy når man ender opp med slike jobber.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det ligger 40-50 mer my på panseret i forhold til resten av bilen. Så

konklusjonen er at det er laget under som er slitt,

mens klarlakken på toppen

blir "blank" og fin.

Blir ikke pad rød når du kjører da eller?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, se der ja, du hørtes ganske så oppgitt ut på telefonen i går, er ikke mye gøy når man ender opp med slike jobber.

Jee.. Trodde ikke det kunne være så gale. Derfor jeg var ute med bilder før jeg sa ja. Men men.. Får gjøre det beste utav det. :)

Blir ikke pad rød når du kjører da eller?

Niks.. Er fortsatt på klarlakken på panseret.

Ønsker ikke å gå gjennom ned til lakken, det ønsker forøvrig ikke eier heller.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det ligger haugevis med my med oksidert lakk under klarlakken så blir vel dette aldri bra?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lakkert med matt klarlakk da?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis det ligger haugevis med my med oksidert lakk under klarlakken så blir vel dette aldri bra?

Enkelte plasser det det ja.

Ikke lakkert med matt klarlakk da?

Ikke øverste laget, men det underste.

Bilder kommer, jobber med en S&S nå.

Teaser:

110.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så mye bedre ut det der :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive