Lightyear

tette steinsprut?

Jeg tettet tusenvis av steinsprut på bilen min tidligere i uka, det fikk være ifred og tørke et par dager før regnet kom. Men noen av dråpene jeg la på hadde ikke herdet nok før regnet tydeligvis, og veldig mange av de har sunket mye.

Er det bare å kjøre på med mere lakk for å fylle hakkene? Så fort det blir litt mere stabilt tørt vær :lol: Er det noe jeg kan gjøre for å påskynde herdingen? Varmluftpistol feks?

Det er volvo lakk #609

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All lakk synker under tørking, så du må ofte over 2-3 ganger før det er bra.

Tørk forsiktig over med silikonfjerner før du legger lakk på igjen. har det satt seg litt møkk der du skal fylle er det greit å få det vekk. (q-tips feks fungerer bra)

Har brukt halogenlampe her mht herding, fungerer bra det, bare ikke sett den 10cm unna panelet.. har den vel 50cm unna her og det varmer det også når det får stått litt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg gå over en eller to ganger til da. Jeg har desverre bare et hundehus til bilen og bor dessuten midt i skauen så det blir meget fuktig her når sola går ned :blink: Men stabilt tørt og varmt vær er bestilt nå :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips er varm opp panelet før du legger lakk i, det er faktisk mye bedre enn å varme opp etterpå. då slipper du å "låse" inne gasser som skal ut av lakken for at den skal kunne herde skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips er varm opp panelet før du legger lakk i, det er faktisk mye bedre enn å varme opp etterpå. då slipper du å "låse" inne gasser som skal ut av lakken for at den skal kunne herde skikkelig.

Høres ganske smart ut ja, problemet er at jeg bare har en varmluftspistol fra Feiltema og denne kan man regulere helt ned til 60grader, MEN vifta har bare en hastighet og det er "Orkan" :blink: Skal vel klare å varme litt panel men når lakken er lagt på så tror jeg det funker dårlig med fullt trøkk på lufta hehe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen i sola, da blir det varmt, eventuelt la motoren gå litt, da blir det varmet opp, litt ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen i sola, da blir det varmt, eventuelt la motoren gå litt, da blir det varmet opp, litt ihvertfall.

Motoren varmer godt siden jeg har fjernet isolasjonen under panseret for lengst :lol:

Yeahhhh.... Men så var det dette stabilt tørre og varme været jeg bestilte da :P Begynner å bli lei regnskurer selv om beading alltid er gøy da :D

DSC_0021_Beading.jpg

Endret av Lightyear
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive