Gå til innhold

Meguiars Watermagnet


-Thomas-

Recommended Posts

-Thomas-

Fikk fortalt at dette hånkleet skulle ha en helt vanvittig oppsugingsevne. Mulig jeg har misforstått, men det jalla pusseskinnet fra Turtle tørker jo faktisk bilen i forhold til dette "el grande" microfiberhåkleet fra Meguiars. Har jeg missforstått eller er det bare sånn det er!?

Ånei, jeg bruker ikke Turtle pusseskinn.. Men er meget fornøyd med autoglym sitt store pusseskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars watermagnet er nok det desidert dårligste av alle jeg har prøvd. Har ikke sett mange andre som har vært spesiellt fornøyd med det heller. Det finnes betydelig bedre tørkehåndkler å få tak i :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd veldig mye, men etter at jeg kjøpte Chemical Guys Woolly Mammoth Mega Thick Super Dryer Towel (puh, langt navn ja!) ser jeg ikke poenget med å prøve noe annet. Sykt bra oppsugningsevne, og ser ikke ut til å skade lakken (bruker pat drying metoden). Trenger kun ett av disse for en hel bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er aller mest fornøyd med er dodo supernatural håndkleet mitt. Miracle dryer er også godt. Kjøp for all del ikke waffle weave håndkler da de er "harde" og riper mye lettere enn andre.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Men kan man da bare bruke microfiber klut til å tørke, eller må man kjøpe microfiber håndkle...hva er forskjellen i såfall bortsett fra størrelsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke microfiber kluter hvis man vil. De er ofte laget av samme stoffet, men som du sier så er det jo noe med størrelsen. Du trenger mange 40x40 kluter for å tørke en bil.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders_Aa

Ja...kjøpte meguiars watermagnet før jeg kom hit...tror jeg leste det et annet sted at denne var veldig bra! Men riper den noe særlig da ? Kan vel ikke være alt for ille ? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den riper nok ikke med mindre den er full av sand.... Har et noen sånne oppigjennom jeg også, ble ikke helt fornøyd men fant ut at hvis du vrir den opp i varmt vann før du skal tørke bilen, suger den opp bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tørkehåndkler kan ripe ettersom det er umulig å unngå få kontaminasjon i dem innemellom, det er derfor man bruker pat drying metoden på myk lakk hvis man er ekstra seriøs og ikke skyver håndkleet bortover lakken. Jeg har greid å holdt myk lakk swirl fri i over et år nå med denne tørkemetoden og zymol svamp.

Grunnen til at det er høyere risiko for å ripe med waffle weave er at fibrene er tvinnet i harde "kladder" istedenfor løse fibre, så skulle et sandkorn komme i veien så har det ingen steder å gjøre av seg. Bruker du pat drying metoden så spiller det dog ingen rolle.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Et par av Meguiars Water Magnet håndklene jeg har her er knallbra, men har også et som ikke er bra, så noe har de gjort mht produksjonen av disse.

Kan være det kan trenge en god runde i maskinen også. Har kokt mine her på 95c i maskin + milo..

Om du vasker det i maskin så ikke bruk tøymykner på det (gjelder alt av mikrofiber)

Beste håndklet jeg har her er Cobra Guzzler, det fungerer knallbra, har noen som er 4 år her og de er like gode enda. Kjøpte noen nye for noen uker siden av Blankbil også, og de har i ellefall ikke endret på kvaliteten på de. Minste(?) håndklet deres holder nesten til en hel bil...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd veldig mye, men etter at jeg kjøpte Chemical Guys Woolly Mammoth Mega Thick Super Dryer Towel (puh, langt navn ja!) ser jeg ikke poenget med å prøve noe annet. Sykt bra oppsugningsevne, og ser ikke ut til å skade lakken (bruker pat drying metoden). Trenger kun ett av disse for en hel bil...

Enig, men lite tips til fremtidige CG Woolly blablalbla - eiere; skyll gjennom det 2-3 ganger i vaskemaskin, ellers loer det en del de første gangene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men lite tips til fremtidige CG Woolly blablalbla - eiere; skyll gjennom det 2-3 ganger i vaskemaskin, ellers loer det en del de første gangene :)

What he said... Én vask var i hvert fall ikke nok. Utenom det, kjempehåndkle! I flere forstander!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...