Gå til innhold

Hva kan dette komme av


jolly

Recommended Posts

Jeg gjorde en jobb på denne bilen for en mnd siden

Fikk en tlf fra karen nå, som sa att det var ringer ,sirkler, på taket å litt på sidene. som små riper,

Jeg har avfettet den, så med foam, å så clayet den, etterpå CG vertura bond, EZ glaze, å 5050voks.

Etter jobben var gjort så bilen kanon ut men nå ser han små riper i lakken, var ikke noen riper der etter jobben var gjort. brukte halogen lamper under jobbingen

Er nok vanskelig å gjette seg frem til dette, men legger det ut alikevel, så ser jeg hvilken respons det er på innlegget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være claymerker ja, dessuten er det unødvendig å bruke både vertua bond og ez cream da begge renser lett og tilfører oljer ;)

"Jeg har avfettet den, så med foam, å så clayet den, etterpå CG vertura bond, EZ glaze, å 5050voks"

Jeg håper virkelig bilen ble handvasket mellom foam og clay.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket den for hånd etter foam

clay kan det ikke være. clayet ikke taket. derfor brukte jeg vertura der.

får vente til helgen for å se hva dette kan være

vertura renser bedre enn Ez mener nå jeg :-)

Ble alt gjort for hånd? I såfall tipper jeg også på claymerker.

Maskin (roterende) med vertura, Ez og voks for hånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket den for hånd etter foam

clay kan det ikke være. clayet ikke taket. derfor brukte jeg vertura der.

får vente til helgen for å se hva dette kan være

vertura renser bedre enn Ez mener nå jeg :-)

Maskin (roterende) med vertura, Ez og voks for hånd

Da er det enten kjørespor etter vertua bond som egentlig burde legges for hånd eller med DA, skal du bruke roterende må du ha en ekstremt fin og myk pute + lav fart og null press. Eller så er bare ripene som aldri ble fjernet blitt synlige igjen.

Selv om det er bittelitt forskjell på VB og EZ er det fortsatt unødvendig å bruke begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg nok ganske sikker på at det er kjørespor/hologrammer etter maskinen som ble skjult av ez og vertua for så å bli vasket frem igjen. Ikke et uvanlig fenomen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

kan skrive under på at VB ikke er spesielt glad i roterende maskin, da lager den flotte sirkelriper ja. Disse må korrigeres med slipende polish, s30 klarer nok å ta de. Etter det kan du gå på med VB på nytt for hånd eller med DA maskin. Lykke til med å fikse opp i ripene, det fikser du nok lett.

Endret av Lexgtturbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det enten kjørespor etter vertua bond som egentlig burde legges for hånd eller med DA, skal du bruke roterende må du ha en ekstremt fin og myk pute + lav fart og null press. Eller så er bare ripene som aldri ble fjernet blitt synlige igjen.

Selv om det er bittelitt forskjell på VB og EZ er det fortsatt unødvendig å bruke begge.

fryktet kjørespor. får vel polere de vekk :-) lærer noe hele tiden :-)

Hva vasker han bilen med? Eller hvordan.. ;)

bruker først CG sitrus gloss som foam. å så vasker jeg for hånd med Scholl Concepts Shampol m/Vaskehanske i Chenile. tørker med mikrifiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryktet kjørespor. får vel polere de vekk :-) lærer noe hele tiden :-)

bruker først CG sitrus gloss som foam. å så vasker jeg for hånd med Scholl Concepts Shampol m/Vaskehanske i Chenile. tørker med mikrifiber.

Tenkte vel mer på han som eier bilen... :) Siden han kommer å klager på swirls..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte vel mer på han som eier bilen... :) Siden han kommer å klager på swirls..

Det har vel egentlig fint lite å si da trådstarter ikke har korrigert noe som helst på den lakken, er nok spor etter roterende og VB evt. swirls som eier trodde kom til å forsvinne etter behandlingen som er blitt synlige igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det...men hvis eier vasker med noe sterk avfetting e.l så tar vel det kverken på VB som har fylt opp småripene ;) (Slik at de bler synlige igjen) Tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kkromcke

er nok veldig greit å ha godt med bilder som dokumentasjon, om du er helt sikker på at det ikke er fra deg, men det tar jo ikke så lange tiden å ordne opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det...men hvis eier vasker med noe sterk avfetting e.l så tar vel det kverken på VB som har fylt opp småripene ;) (Slik at de bler synlige igjen) Tenkte jeg.

Aha...trodde du mente at han laget swirls pga. dårlige vaskerutiner/metoder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han levert bilen til meg i går. å vi gikk over den. å jeg såg ingen riper unntatt de groveste. det er kun i sterkt sollys en ser de sa han. men da du hentet bilen var det sol å pent vær, å ingen riper.

Mannen vasker bilen med svamp å en bøtte?????? gudene vet hvilken såpe han bruker å hvilken svamp.

Vi klarte ikke å se noen riper. ikke med halogen lykt engang.

Jeg foamet bilen med sterk blanding av CG citrus. å vasket den for hånd.

Polert den å vokset den.

Får håpe han liker den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han levert bilen til meg i går. å vi gikk over den. å jeg såg ingen riper unntatt de groveste. det er kun i sterkt sollys en ser de sa han. men da du hentet bilen var det sol å pent vær, å ingen riper.

Mannen vasker bilen med svamp å en bøtte?????? gudene vet hvilken såpe han bruker å hvilken svamp.

Vi klarte ikke å se noen riper. ikke med halogen lykt engang.

Jeg foamet bilen med sterk blanding av CG citrus. å vasket den for hånd.

Polert den å vokset den.

Får håpe han liker den nå.

De produktene du bruker fjerner ikke riper, bare skjuler de, så hvis han ikke så noen riper når han hentet bilen er det egentlig ikke så rart.

Hvis kunden forventet at bilen skulle være fri for riper er det ikke så rart at han klager, men fine hologrammer kan fortsatt være vanskelig å finne uten rett teknikk eller sterkt sollys, spesielt på taket. Men det er vanskelig å gi deg et klart svar på hva som kan være galt uten å ha sett bilen selv ;)

Edit: Hvilken pad brukte du med VB?

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...